Pokrenula biznis s održavanjem grobova, odaje počast i slavnima, žalovanje moguće i virtualno

Autor: Poslovni.hr , 25. rujan 2012. u 10:45

Elizabeta Planinić vlasnica je tvrtke Greca centar d.o.o., koja na tržištu postoji od travnja 2012. godine. Unutar svojeg poslovanja, razvija dva brenda: Čuvar sjećanja i Putuj bolje.

Planinić kaže kako je usluga održavanja grobova prvi i jedinstveni servis ovakve vrste u Hrvatskoj. “Osnovani smo s namjerom da pomognemo svima koji se sami ne mogu brinuti o posljednjim počivalištima svojih najmilijih, bilo da se radi o udaljenosti (žive u drugom gradu ili dijaspori) ili ih u tome sprječava starost ili bolest. Kako bismo što brži i kvalitetnije odgovorili na zahtjeve klijenata osmislili smo raznolike pakete usluga – čišćenje i održavanje grobova, postavljanje cvijeća i svijeća te slanje izvještaja s fotografijama. Cijene paketa se kreću od 199 kuna, dok klijent po volji može naručiti i dodatne usluge izvan paketa poput okopavanja, sađenja cvijeća itd. Kao zanimljivost ističemo paket ‘Sjećanje na poznate’ kojim se može odati počast nekoj poznatoj, javnoj osobi”, kaže nam Planinić.

U znak sjećanja na preminule osobe, ali i ljubimce, na stranicama www.cuvarsjecanja.com moguće je zapaliti i virtualne svijeće.

U pokretanju biznisa, kaže Planinić, nije bilo prepreka jednom kada je donijela odluku pokrenuti vlastiti biznis. “Čitajući i slušajući tuđa iskustva, bila sam spremna na birokratske i administrativne zapreke. Kada god bih naišla na problem, a nailazila sam, znala sam da je to put koji moram preći, nisam jedina ni prva u tome, ustrajali su drugi, ustrajat ću i sama. Često sam stojeći u redu gledala sam službenike i procese rada te zamišljala kako bih ih sredila da budu brži i učinkovitiji, ali na kraju bih samo zatresla glavom i nastavila čekati dalje”, objašnjava.

Kriza pozitivno djeluje na svijest potrošača

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize teško je, kaže, razdvojiti. “Danas, u 2012., jednako slušam oko sebe isprike kako da se ne pokrene biznis isto kao što sam slušala i u 2006. godini, a dobro znamo da tada nije bila kriza. Osoba koja odluči pokrenuti biznis, ili je spremna znanjem, iskustvom, voljom, vještinama, suradnicima i materijalnim sredstvima, ili jednostavno nije. Kriza pozitivno djeluje na svijest potrošača, što rezultira time da poduzetnici moraju plasirati kvalitetnije proizvode, usluge, servis i umjerene cijene”, kaže Planinić.

Što se tiče njezina dojma o novoosnovanim domaćim tvrtkama, on – kaže – nije objektivan iz razloga što se temelji na njenoj percepciji firme. Dodaje: “Moja percepcija je vrlo kompleksna (kao i svačija) a zasniva se na marketingu određene firme. Marketing je čin upoznavanja, ali ne i definicija je li nešto dobra ili loša praksa. Ja, kao potencijalni korisnik određenih usluga ili dobara, imam određena očekivanja, i po meni primjer dobre prakse je svaka firma koja zna prepoznati očekivanja klijenata, a loša koja ne zna i ne želi”.

Uzor Richard Branson

Grupacija Virgin Atlantic, vođena Richardom Bransonom, predstavlja joj, kaže, kompaniju uzor. Razlog je jedan, a to je da je njihov uspjeh zasnivan na dugoročnom odnosu s klijentima, pa tako i Richard Branson barem jednom godišnje, obučen kao stjuart poslužuje goste u avionu. “Ukoliko postoji i druga firma koja se odnosi na isti način prema klijentima, onda i tu firmu stavljam na popis”, domeće.

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Jeste li se ikada našli u inozemstvu oklijevajući da se javite na poziv s mobitela zbog bojazni od visokog telefonskog računa koji će vas dočekati po povratku kući? Naravno da jeste, svi smo se barem jedanput našli u toj ili sličnoj situaciji… No, tome je došao kraj. TravelSIM je međunarodna SIM kartica koja troškove roaminga svodi na 0 ili ih smanjuje do 90%… Kartica vam omogućava besplatno primanje poziva u više od 140 država svijeta (dakle za apsolutnih 0 kn/min i nema nikakvih skrivenih troškova poput naplate prve minute, naknade za uspostavu poziva, ili sl.) i upućivanje odlaznih poziva po čak 90% povoljnijoj cijeni. Osim toga, kartica pruža i do 90% povoljnije tarife mobilnog interneta u inozemstvu, kao i besplatno primanje SMS poruka u 180 država svijeta. Ono što je najljepše, sve je bez pretplate, ugovora ili vezivanja, a iskoristivost prepaid kredita kojeg kupite nije vremenski ograničena (PROMO).

Poslovni.hr svojim je čitateljima osigurao vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju. Čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar ovaj put dijelimo vam kartice TravelSIM SIMPLE s dodatnom opcijom + USA opcija.

Radila u pekarni, pizzeriji, ljekarnoj…

"Tijekom svog profesionalnog života, radila sam u pekarni, pizzeriji, ljekarnoj, turističkim agencijama… Zajedničko je to što nikada nisam iznevjerila svoje klijente, uvijek sam bila tu za njih, i oni su to prepoznali. Jedno od najvećih priznanja je svakako što jedna firma koja je moj dugogodišnji klijent, outsourcala moje usluge u vrijeme kada sam otvorila i svoj biznis, baš u segmentu koji sam im ja pružala usluge – customer service. Ono što će zasigurno postati moj uspjeh je projekt Čuvar sjećanja, u kojemu je protkano cijelo moje profesionalno znanje, a na test će doći moja upornost i volja", kaže Planinić.

Ciljana publika

Za projekt održavanja grobova Čuvar sjećanja ciljana publika je ona koja živi dislocirano od rodnog mjesta, od mjesta gdje su pokopani njihovi bližnji. “Povijest Hrvatske je takva da je uslijedila velika migracija, što unutar zemlje, što izvan nje. Ovime sam rekla da su i iseljenici koji su u dijaspori također ciljana skupina. U Hrvatskoj radim na senzibilizaciji javnosti i upoznavanjem postojanja ove usluge. To je dugoročan proces, ali po meni sigurniji i održiviji. Međutim, obzirom da sam u situaciji da podižem svijest o tome, testiram koja je metoda učinkovitija. Osoba koja je izumila žarulju, rekla je kako ‘poznaje 2.000 načina kako da ne napravi žarulju, ali samo jedan način kako da ju napravi’. Tako sam i ja na 1547. metodi”, kaže Planinić.

Upitana o idealnoj zemlji u kojoj bi voljela pokrenuti biznis, ako takva postoji, Planinić odgovara: “Ne postoji idealna zemlja, ima boljih i manje boljih. Iz Hrvatske nam se puno toga čini jednostavnije, lakše i bolje. Uspješnost pojedine djelatnosti ovisi o mnogo faktora, pa tako ‘idealne’ zemlje ne znače i uspjeh za uslugu, odnosno proizvod. Ukoliko je projekt zasnivan na realnim tržišnim uvjetima, ima razvojni plan i strategiju, ustrajnost tima ljudi u ostvarivanju cilja, ali i mogućnost prilagodbe, ima dobre predispozicije za uspjeh u bilo kojem okruženju”, kaže.

Na pitanje je li bilo početničkih pogrešaka u pokretanju biznisa, odgovara: “Zvučat će pretenciozno, ali ne. Možda je razlog što sam zrelo i svjesno ušla u biznis, svjesna svojih mogućnosti, znanja i ograničenja. Ili odgovor može biti da, imala sam, međutim to su metode pokušaja i pogrešaka”.

Potiču zapošljavanje umirovljenika

Idealan zaposlenik za Planinić je onaj ili ona koji želi raditi i učiti. “Znanje i diplome su potrebne za određene struke, ali volja i upornost je ono što definira čovjeka kao izvrsnim, dobrim ili manje dobrim radnikom”, kaže. Kao socijalno osjetljiva tvrtka potaknuli su, kaže, na prijavu invalide (koji mogu obavljati fizičke poslove), umirovljenike, studente i sve druge socijalne kategorije kojima bi dobrodošao honorarni prihod, na mjestu održavanja grobova. Do sada se prijavilo više od 6.00 osoba i svatko će, kaže Planinić, dobiti priliku za rad. Uvjet je računalna pismenost. Svaka suradnja zasniva se potpisom ugovora.
 

Njen recept za sve one koji žele pokrenuti biznis? "Skupljajte što više iskustava na tržištu, budite realni u odnosu na sebe i svoje mogućnosti, nemojte si predbacivati što ne znate sve sfere poslovanja nego outsourcajte stručnjake. Točno definirajte koja je vaša usluga ili proizvod, klijente i najbitnije, kako do klijenata. Svakako posjetite business caffe u organizaciji tvrtke Zaokret. Cilj je promovirati malo poduzetništvo, a još važnije potaknuti stvarnim primjerima buduće poduzetnike.

>>> Poduzetničku priču Kristine Ercegović, osnivačice Heraklee (prve i jedine agencije u Hrvatskoj specijalizirane za mystery shopping) i vlasnice spomenutog Zaokreta pročitajte ovdje.

Da danas pokreće tvrtku Planinić, kaže, sigurno se ne bi ‘za određene segmente oslanjala na druge’. Najbolji poslovni savjet koji je ikada dobila? “Ne započinji rat koji ne možeš dobiti”.

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (2)
Pogledajte sve

Rajcaju me ovakve priče i ja bi htio biti privatni poduzetnik.

…hm…jest da je malo morbidno…al šoldi su šoldi…

New Report

Close