Novim specijaliziranim programima do više polaznika

Autor: Lucija Špiljak , 20. rujan 2021. u 21:59
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Ivan Pakozdi, prodekan za razvoj i pročelnik Katedre za odnose s javnošću na Bernaysu.

Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment osnovana je 2013. u Zagrebu, danas ima oko 400 studenata i svake godine bilježe porast upisanih. Usto su lani uslijed pandemije upisali prvu generaciju diplomskog studija Upravljanje doživljajem u turizmu koji je proglašen najinovativnijim studijem u području turizma u Hrvatskoj.

O izazovima u pandemiji, novim programima i cjeloživotnom obrazovanju razgovarali smo s Ivanom Pakozdijem, prodekanom za razvoj i pročelnikom Katedre za odnose s javnošću na Bernaysu.

Fleksibilizacija obrazovanja uslijed pandemije bila je neophodna. Koliko se način rada na Bernaysu promijenio u odnosu na prije? Spominjala se tu i digitalna e-knjižica.

U roku tri dana cijelu smo nastavu prebacili u online okruženje tako da smo zadržali predavanja uživo uz interakciju predavača i studenata. Inzistirali smo na interakciji. Učinili smo sve da studenti što manje osjete promjenu u kvaliteti izvođenja nastave i sadržaju nastave, što je rezultiralo činjenicom da je većina studenata online nastavu ocijenila izvrsnom ocjenom. Nastavu smo obogatili brojnim interaktivnim sadržajima, od kvizova, anketa, virtualnih šetnji po medijskim redakcijama do analiza video materijala i govora sa stručnih konferencija, a s ciljem da što više aktiviramo studente za vrijeme predavanja i da ih se za vrijeme predavanja makne iz zone komfora vlastitog naslonjača. Čak smo i naše psihološko savjetovalište prebacili na online kako bismo studentima omogućili savjetovanje tijekom izolacije.

Otvorili smo sve moguće komunikacijske kanale – od Whatsapp grupa, preko Teams grupa do klasičnih mailova. Naši su studenti uspješno diplomirali u jeku krize i to usred izolacije. Stručna praksa se u određenoj mjeri odrađivala online. Organizirani su i provedeni usmeni i pismeni ispitni procesi u redovitim rokovima. Posebno smo ponosni na iskorak u online ispitivanju studenata. Tražeći načine za unaprjeđenje ispitnog procesa postali smo prvo visoko učilište u Hrvatskoj koje je u suradnji sa zagrebačkom Visokom školom za informacijske tehnologije (VSITE) testiralo jedinstvenu računalnu aplikaciju za sprečavanje prepisivanja prilikom online provjere znanja pod nazivom Cheatless. Iako se aktivno koristimo aplikacijom koja je nastala isključivo hrvatskom pameću, njezin rad je još uvijek u pilot fazi. Aplikaciju razvija profesor Jurica Đurić s VSITE-a u suradnji s Bernaysom koji je u ulozi beta testera.

Programirali smo i digitalnu e-knjižnicu kako bi studentima omogućili da unatoč svojevremenoj zabrani odlaska u knjižnice mogu doći do literature za ispit. Tu smo se svi angažirali i posebno zahvaljujući Hrvatskoj udruzi za odnose s javnošću (HUOJ) i brojnim autorima, partnerskim visokim učilištima i sveučilištima došli do autorskih prava za digitalno korištenje brojnih udžbenika. Danas Bernaysova knjižnica broji gotovo 150 digitalnih naslova.

Jedan od najnovijih programa koje ste predstavili je i Politička akademija. Jesu li hrvatski političari spremni pohađati takvo nešto?

Posljednji izbori su pokazali da biračima postaje sve važnije tko su kandidati, kakve kvalitete posjeduju, kakav je njihov životni i profesionalni put, za što se zalažu, a sve manje kojoj stranci pripadaju. Pojavljuju se nove opcije koje brzo zabljesnu i birači ih honoriraju, međutim, uz dobru volju da nešto naprave nedostaje im znanja o funkcioniranju političkog sustava, načinima donošenja odluka, menadžmentu u politici, načinima komuniciranja s ciljnim javnostima. Program Političke akademije namijenjen je politički aktivnim ili angažiranim pojedincima na svim razinama nacionalne, lokalne i regionalne politike koji imaju želju i potrebu nadograđivati svoje političke kompetencije, znanja, vještine i iskustva u područjima primijene programa. Zbog trajanja od tri mjeseca prihvatljiv je polaznicima jer daje puno, a ne zahtijeva veliku konzumaciju vremena. Interes bilježimo među gradonačelnicima, načelnicima, županima, pročelnicima, saborskim zastupnicima, predsjednicima gradskih vijeća i četvrti, ali i svim drugim akterima političkog života u Hrvatskoj. Program Političke akademije je iznadstranački. Vodili smo se time da bude transparentan, prilagođen hrvatskom političkom okruženju, praktičan i primjenjiv u političkom djelovanju polaznika, da bude uključiv i otvoren za sve polaznike bez obzira na njihove političke preferencije i stranačke boje te da polaznike kroz program vode predavači koji uz teorijsko znanje posjeduju i praktično iskustvo stečeno upravljanjem političkim procesima, savjetovanjem političkih aktera ili analiziranjem hrvatske i međunarodne političke scene. Ključno obilježje programa, odnosno njegovih predavača je to da dolaze iz najrazličitijih političkih opcija što programu daje dodatnu širinu, a polaznicima omogućuje stjecanje praktičnih znanja od predavača s različitog političkog spektra.

U kojem se smjeru ljudi najviše žele razvijati, za čime raste potražnja?

Od 2013. kada smo osnovali Bernays i pokrenuli prvi cjelovit studij komunikacija, potreba za kvalitetno obrazovanim stručnjacima iz područja odnosa s javnošću konstantno raste. Preddiplomskom i diplomskom studiju komunikacija 2017. smo pridružili i vertikalu studijskih programa iz područja turizma. Tako, studiji turizma na Bernaysu prvi su takve vrste. Mogu reći da se primarno ističu po tome što su u potpunosti podređeni najnovijim trendovima u turističkom sektoru, a kreirani su prema iskustvu najboljih europskih i svjetskih visokih učilišta te potrebama domaćeg i regionalnog sektora. Danas svjedočimo kako kvalitetnih kadrova fali u oba područja, što dokazuje i rapidno zapošljavanje naših studenata po završetku, ali i tijekom studija.

Kakvi su rezultati nakon završetka studija što se tiče zaposlenja?

Naša najveća snaga je mreža partnerskih institucija s kojima Bernays ima suradnju i s kojima obavlja stručnu praksu. Sustav stručne prakse je prožet kroz sve godine svih studija, a studenti sami biraju tvrtke u kojima žele obaviti stručnu praksu. Bernaysova mreža partnera danas broji više od 130 institucija, među kojima se nalaze međunarodno prepoznate korporacije, PR i marketinške agencije, najbolje hotelske grupacije i kompanije za destinacijski menadžment. Zbog toga svega četvrtina naših studenata posao nalazi kod partnera za vrijeme studija, dok se otprilike 90 posto studenata zaposli u tri mjeseca nakon završetka studija.

Studirali ste novinarstvo, a diplomirali na smjerovima tisak i odnosi s javnošću. Kako danas vidite situaciju za mlade novinare i PR-ovce; od mogućnosti zapošljavanja, obima posla, financijske situacije, mogućnosti napretka, prakse i karijernog razvoja, od fakulteta do zaposlenja? Kakva je usporedba prije, primjerice, 20 godina i danas?

Danas studenti imaju puno više mogućnosti upoznati svoju buduću profesiju, u puno intenzivnijem su kontaktu s poslodavcima dok studiraju i češće vrijeme provode radeći projekte upravo za poslodavce. Situacija je takva da je tržište konkurentnije nego ikada i traže se mladi ljudi koji osim teorijskog, imaju konkretno praktično iskustvo. Na Bernaysu imamo snažan fokus na stručnu praksu i praktična znanja. Naši studenti komunikacija u pet godina studija imaju više od 1 100 sati aktivnog dodira s praktičarima i realnim poslovnim izazovima – većinu od toga na stručnoj praksi, a dio i na samom Bernaysu. Takav pristup nam je omogućio da naši studenti po završetku studija budu maksimalno konkurentni i spremni za rad. Naravno u posljednjih 20 godina došlo je do brojnih promjena, a jedna možda i najveća je svakako digitalizacija komunikacije i poslovanja čemu smo ove godine doskočili s osvježenjem izvedbenih planova studijskih programa. Dodali smo 145 sati sadržaja vezanih uz digitalno komuniciranje i poslovanje na preddiplomskom i 60 sati na diplomskom studiju. Naši će studenti od iduće akademske godine učiti o tome što je big data i umjetna inteligencija, kako se kreiraju mrežne stranice, digitalnoj transformaciji medija, a imat će kolegije i o dizajnu vizualnih digitalnih sadržaja. Također, studenti će učiti i o digitalnom oglašavanju, kao i online te komunikaciji putem društvenih mreža. Kada se prisjetim mojeg vremena studiranja, jedino mogu reći kako moja generacija nije bila sigurna čime ću se uopće baviti i što ću nakon završetka studija raditi, a danas su zanimanja vezana za medije i odnose s javnošću nikad atraktivnija!

Sve više raste svijest o cjeloživotnom obrazovanju. Kako ga na Bernaysu potičete?

Ono omogućuje odraslim osobama sa završenim studijem i bez njega da kontinuirano unaprjeđuju svoja znanja i vještine te postanu konkurentniji na tržištu. Naš cilj na Bernaysu je prepoznati potrebe tržišta i sukladno tim potrebama ponuditi programe cjeloživotnog obrazovanja koji će činiti razliku. Mi programe cjeloživotnog obrazovanja provodimo kroz Bernays Akademiju koja polaznicima nudi verificirane stručne programe s dodanom vrijednošću, a to znači da su ti programi odobreni od udruga, saveza, instituta ili partnera koji su autoriteti u svojim područjima djelovanja i koji nam pomažu u izradi programa cjeloživotnog obrazovanja. Bernays je u suradnji sa Savezom psihoterapijskih udruga Hrvatske (SPUH) okupio najizvrsnije predavače iz područja medicine, psihologije, psihijatrije i rehabilitacijskih znanosti, liječnike i znanstvenike te prvi u Hrvatskoj pokrenuo program Propedeutika psihoterapije namijenjen budućim savjetodavnim terapeutima. Do sada je kroz ovaj program u četiri generacije prošlo preko 120 edukanata.

Osmislili smo i program Sportska akademija, specijalizirani program edukacije namijenjen mladim sportašima koji se nalaze u najosjetljivijem trenutku svoje sportske karijere; prelasku iz omladinskog (juniorskog) u profesionalni (seniorski) pogon. Kao ekstenziju našeg studija turizma pokrenuli smo i program Interpretatori hrvatske tradicijske kulture koji je namijenjen djelatnicima u turizmu, kulturno umjetničkim i amaterskim društvima, obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (OPG) i muzejima, a u sklopu kojeg se uči kako koristiti održivi model za komunikaciju i interpretaciju tradicijske baštine u kulturnom turizmu.

Programi cjeloživotnog obrazovanja će se s vremenom sve više razvijati, gledamo prema MBA programima, a planiramo i treću studijsku vertikalu na kojoj aktivno radimo više od godinu dana. Vjerujem kako ćemo već na sljedećem razgovoru pričati o novim programima i inovacijama na Bernaysu.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close