Andrija Čolak otkrio je tajnu uspjeha: Imamo sve uvjete postati sljedeći globalni franšizni fenomen

Autor: Marija Crnjak , 26. rujan 2023. u 07:01
Foto: PD

Vodeći hrvatski brand gaming cafea postao je prva franšiza iz naše zemlje u Meksiku. Širit će se dalje.

Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafea prešao je Veliku baru i mogao bi postati najveći izvozni brend iz Hrvatske. Prošli petak u Mexico Cityju otvorili su prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku. Došlo im je petstotinjak gamera, a dvjestotinjak ih nije ni moglo ući zbog gužve, otkriva nam Andrija Čolak, partner i suosnivač franšize koju je razvio David Kosir. Prva je to hrvatska franšiza u Meksiku, a označava velik korak za rast i ekspanziju brenda čije je putovanje počelo u Zagrebu 2017. Tvrtka vrlo aktivno radi na širenju i izvan Meksika, no zasad ne otkrivaju detalje.

“Taj veliki korak rezultat je kontinuiranog rada i vizije daljnjeg globalnog širenja naše mreže. Friendly Fire teži postati sinonim za vrhunsko gaming iskustvo širom svijeta”, rekao je David Kosir, osnivač i predsjednik uprave tvrtke. Do danas, Friendly Fire je franšizirao svoj poslovni model u BiH i Austriji, prikupivši zajednicu od gotovo 100.000 korisnika. Potpisivanjem master franšiznog ugovora za Meksiko, brend otvara vrata za minimalno 30 novih objekata na području Meksika, čime postavlja snažne temelje za svoju prisutnost u Latinskoj Americi, kažu osnivači.

Funkcionira kao AI

Andrija Čolak naglašava da Friendly Fire ima sve uvjete postati sljedeći hrvatski globalni franšizni fenomen, te za Poslovni dnevnik otkriva tajnu uspjeha ove franšize.

3 godine

predviđeni je povrat, a u franšizu je potrebno uložiti od 180 do 300 tisuća eura

“Po korisničkom iskustvu, od ostalih sličnih projekata Friendly Fire se razlikuje zahvaljujući tom jedinstvenom softveru koji funkcionira kao AI, a omogućuje da svaki korisnik na njihovoj aplikaciji ima vlastiti profil na kojem prati kako napreduje i dobiva razne statuse unutar grupe. Iz toga se razvija čitava nova kultura druženja koju korisnici biraju umjesto da ostanu doma na istoj toj igrici. Mladi kojima se ne da družiti po kafićima i klubovima radije dolaze tu i igraju se i druže, osnivaju se kvartovski klubovi, natjecanja”, pojašnjava Čolak, dodajući da gaming sve više privlači i žene.

U poslovnom smislu, ovo je jedna od najprofitabilnijih franšiza, iako su početna ulaganja značajna. Ključan element opet je taj poseban softver koji je razvila ekipa Friendly Firea. Kako softver sve radi, pa franšizeru preostaje tek imati prostor, opremu i minimalno zaposlenih, a softver je, primjerice, taj koji određuje gdje će tko sjesti u areni, jer grupira igrače na temelju njihovog statusa i vrste igre.

U Friendly Fire franšizu tako je potrebno uložiti od 180 do 300 tisuća eura, no povrat je unutar standarda odličnih svjetskih franšiza u prosječnih 3 godine – no Čolak otkriva da je Friendly Fire u Beču investiciju vratio u manje od godinu dana rada.

Predvodnik u industriji

“Industrija e-sporta doživljava eksponencijalni rast, s trenutnom tržišnom vrijednošću od 3,96 bilijuna dolara, a očekuje se da će do 2027. godine dosegnuti 5,5 bilijuna dolara. Friendly Fire planira iskoristiti ovu dinamiku rasta, postavljajući se kao predvodnik u industriji koja bilježi godišnji rast od 8,21%”, kažu osnivači.

Osim zbog veličine tržište, odnosno broja potencijanih korisnika i poslovnica, sam Meksiko bio im je zanimljiv jer ova gaming arena funkcionira kvartovski, a njihovi gradovi baš su tako koncipirani. Prva jedinica otvorena je u nekom prosječnom kvartu u Mexico Cityu, i ako se tamo dobro ulovi, nema sumnje da će i ostatak proći odlično, kaže Čolak.

Inače, u Meksiko su došli zahvaljujući franšiznom brokeru za Latinsku Ameriku, s kojim je Čolak od ranije radio prilikom otvaranja svoje franšize Surf’n’Fries u Čileu.

Komentirajte prvi

New Report

Close