“Više nego drugima u regiji, Hrvatima je važan balans privatnog i poslovnog života”

Autor: Sergej Novosel Vučković , 02. studeni 2020. u 14:00
Jovana Uzelac, direktorica ljudskih resursa za jugoistočno tržište u Nestléu

Danas imamo zaposleno 45% milenijalaca koji načinom razmišljanja doprinose bržoj transformaciji organizacije.

Najveća prehrambena kompanija u svijetu, švicarski Nestlé, predstavila je ovih dana planove svojeg Saveza za mlade (u kojem je još 300 kompanija), s ciljem da do 2025. stvori 300.000 poslovnih mogućnosti za mlade u Europi, Bliskom Istoku i Sjevernoj Africi.

Inicijativom Nestlé needs YOUth godinama omogućava usavršavanje i zapošljavanje mladih. O dosezima i postignućima u Hrvatskoj govori Jovana Uzelac, direktorica ljudskih resursa za Jugoistočno tržište u Nestléu.

Što predstavljaju Nestlé Youth Employment i Nestlé needs YOUth?

Pandemija Covid-19 snažno utječe na društvo, a posebno na mlade. Eurostat pokazuje da ima više od 3 milijuna nezaposlenih u Europi, a potreba za podrškom mladima veća je no ikad. Da bi ukazali na problematiku i ponudili rješenja, Nestlé i 300 partnerskih kompanija u Savezu za mlade (Alliance for YOUth) su najavili da će stvoriti 300.000 mogućnosti za razvoj karijere mladih diljem Europe, Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike do 2025. kroz programe pripravništva, osposobljavanja i otvaranje novih radnih mjesta. Nestlé će stvoriti 20.000 mogućnosti za prvi posao i 20.000 pripravništava i osposobljavanja. Naglasak je na razvijanju digitalnih i zelenih vještina.

Kakve je rezultate inicijativa postigla u Hrvatskoj?

Od 2013., kada smo pokrenuli ovu inicijativu, u Europi smo stvorili više od 26.000 mogućnosti za praksu i pripravništvo. U Hrvatskoj smo u tom periodu dosegli više od 2300 mladih kroz programe pripreme za posao, a njih 100 je bilo uključeno direktno kroz programe prakse i pripravništva. Ove godine otišli smo korak dalje, organizirali prvu regionalnu virtualnu edukaciju Summer’s Cool u trajanju od tri tjedna. S mladima iz regije mladi iz Hrvatske su kroz 18 radionica od Nestlé stručnjaka dobili znanja iz područja prodaje, nabave, marketinga, e-poslovanja i komunikacija, kao i praktične savjete kako napraviti dobar životopis i pripremiti se za razgovor za posao. Povratne informacije su odlične – mladima odgovara takvo učenje na daljinu, vrlo je sadržajno i interaktivno te su se rado uključivali u diskusije i dijelili svoje mišljenje.

Koliko je ljudi tako zaposleno?

U sklopu ove inicijative u Hrvatskoj smo dosad zaposlili više od 50 ljudi mlađih od 30 godina.

Mladi kao dobna skupina tek ulaze u svijet rada, a u Hrvatskoj to čine, prema Eurostatu, gotovo najkasnije u EU. Što je tome najvažniji uzrok – društveno-ekonomska klima ili osobna motivacija?

Nestlé u Hrvatskoj ima 115 zaposlenih. S ponosom mogu reći da imamo kvalitetan i iskusan kadar od kojih se većina razvijala kroz Nestlé. Danas u organizaciji imamo 45% milenijalaca koji svojim načinom razmišljanja doprinose bržoj transformaciji organizacije. Kod mladih do 30. još primjećujemo da vole brze promjene, ako nisu zadovoljni nakon dvije godine traže novo, brže i fleksibilnije radno mjesto. Oni očekuju transparentnu i redovnu komunikaciju i povratnu informaciju i žele personalizirani pristup te fleksibilnost kada je riječ o organizaciji posla, kao što je rad na daljinu. Rado uče online, a važan im je i balans privatnog i poslovnog života, koji je u Hrvatskoj na višem mjestu nego u ostatku regije.

Kako povećati konkurentnost mladih na tržištu, što kompanija radi u pogledu toga u Hrvatskoj?

Iznimno je bitno da mladi tijekom obrazovanja imaju mogućnost učenja i kroz praksu, kako bismo im što realnije približili očekivanja od budućeg radnog mjesta. Uloga nas kao poslodavaca je doprinijeti njihovoj boljoj zapošljivosti kroz programe prakse i pripravništva, omogućiti im da steknu znanja i vještine potrebne na tržištu rada, i ono najvažnije – kada završe s obrazovanjem, dati im priliku. Nestlé je aktivan član zajednice u tom smislu i s ponosom mogu reći da smo prepoznati kao poželjan poslodavac. Nastavljamo vrlo ambiciozno u tom smjeru – s povećanjem broja fakulteta, organizacija i partnera s kojima surađujemo. Cilj nam je iskoristiti potencijal tehnologije i doseći još veći broj mladih nego proteklih godina.

Razlikuje li se u tome Hrvatska od drugih na jugoistoku Europe?

Karakteristično za cijelo Nestlé tržište za jugoistočnu Europu je da mladi vole timski rad, no Hrvati se malo više ističu u digitalnoj pismenosti i znanju engleskog jezika, koji su na zavidnoj razini.

Mladi su budućnost svakog društva i gospodarstva, danas-sutra će ih voditi. Kakva je budućnost rada u postkorona dobu, kad god došlo?

Promjene su već nastupile, do izražaja dolaze fleksibilnost, brza prilagodljivost promjenama, digitalne i zelene vještine. Bez obzira na vrijeme i dob bitno je imati svoju viziju i okvirni period u kojem ju želimo ostvariti. Dostupnost informacija danas je puno veća nego prije, mogućnosti učenja, pogotovo uz besplatne online tečajeve su neograničene. Također, veliki naglasak se stavlja na održivost – u svim segmentima.

Koliko je danas u upravljanju ljudskim resursima neophodna tehnologija, poput npr. umjetne inteligencije?

Tehnologija je važan element svih dijelova poslovanja pa tako i ljudskih resursa. Koristimo ju za razne analitike – od regrutacijskog procesa i alata za procjene kandidata do praćenja analitika zaposlenika (talenti, nagrade, demografija). Trenutačno je najveći projekt unutar organizacije e-Business akademija (Search, data, e-commerce) dostupna svim zaposlenicima, a koju imamo u planu učiniti dostupnom unutar našeg Saveza za mlade.

Kako kod zaposlenika stvoriti (u slučaju novih) ili održati (kod postojećih radnika) korporativnu kulturu kad većina može i želi raditi od kuće?

Korporativna kultura je način rada, ponašanja i komuniciranja u organizaciji, ona je odraz vrijednosti i ciljeva te svrhe kompanije. U praksi to znači usmjerenost istom cilju odnosno “veslanje u istom ritmu”, a da u ostvarivanju rezultata poštujemo sebe, druge i zajednicu u kojoj djelujemo. Osim redovne i transparentne komunikacije, veliku ulogu u prenošenju korporativne kulture imaju zajednički multifunkcionalni, multikulturalni projekti, personalizirani pristup, fleksibilnost rada te mogućnost izražavanja kreativnosti. Sve su to ujedno i važni elementi za izgradnju timskog duha, povjerenja i na kraju motivacije.

Nestlé redovito mjeri stupanj zadovoljstva zaposlenika i na temelju stvarnih potreba radi svoje planove. Kao produkt te povratne informacije, našim zaposlenicima u regiji omogućili smo dodatnu edukaciju o zdravlju – od prehrane, tjelesne aktivnosti pa do mentalnog zdravlja s naglaskom na upravljanje stresom, mentorstva iz upotrebe analitičkih alata poput PowerBi i vođenja timova na daljinu. Kad je konkretno riječ o radu od kuće, prije epidemije dio zaposlenika koristio je tu mogućnost, dok je dio i dalje preferirao rad iz ureda. Tehnologija ima veliku ulogu – iako odvojeno, možemo raditi zajedno.

Komentirajte prvi

New Report

Close