U lipnju čak 40 posto više oglasa za posao, evo liste najtraženijih zanimanja

Autor: Poslovni.hr/Hina , 07. srpanj 2021. u 15:13
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Posljednjih nekoliko mjeseci došlo je do zakašnjelog dodatnog sezonskog zapošljavanja radnika. Naime, sve donedavno je turistička sezona bila neizvjesna zbog čega je velik broj tvrtki čekao posljednji trenutak za pronalazak sezonskih radnika.

U lipnju je objavljeno čak 40 posto više oglasa za posao nego u istom razdoblju pretpandemijske 2019. te se primjećuju jasni znakovi oporavka tržišta i povratak potražnje za radom, objavio je u srijedu portal MojPosao.

“U svibnju je potražnja za radom, po prvi put otkako je pandemija, nadmašila brojke iz 2019. godine, međutim, to je bila tek uvertira za ono što je uslijedilo u lipnju kada je objavljeno čak 40 posto više oglasa za posao nego u istom mjesecu pretpandemijske 2019. godine”, navodi se u priopćenju.

Ističu kako se analizom cjelokupnog tržišta rada, uzimajući u obzir ukupan broj objavljenih natječaja za posao, primjećuju  jasni znakovi oporavka tržišta i povratak potražnje za radom brojkama iz pretpandemijske 2019. godine.

“Posljednjih nekoliko mjeseci došlo je do zakašnjelog dodatnog sezonskog zapošljavanja radnika. Naime, sve donedavno je turistička sezona bila neizvjesna zbog čega je velik broj tvrtki čekao posljednji trenutak za pronalazak sezonskih radnika”, ističe direktor portala MojPosao Igor Žonja, komentirajući porast broja oglasa u lipnju.

Prvo polugodište – objavljeno više od 37 tisuća oglasa za posao

Po podacima iz priopćenja, na MojPosao platformama je u prvih šest mjeseci ove godine objavljeno više od 37 tisuća oglasa za posao, što je 27 posto više u odnosu na prošlu godinu, a svega devet posto manje nego pretpandemijske, 2019. godine.

Na oglase je pristiglo više od 600 tisuća prijava posloprimaca, 25 posto više nego lani i 15 posto više nego 2019. godine.

Po podacima portala MojPosao, u  prvih šest mjeseci najveći rast u odnosu na 2019. bilježe kategorije – obrazovanje i znanost (za 139 posto), zdravstvo, socijalni rad (za 63 posto) te graditeljstvo, geodezija, geologija (za 49 posto), dok se pad bilježi u djelatnostima dizajn i umjetnost (za 33 posto), briga o ljepoti, sport (za 31 posto), prodaja odnosno trgovina (za 27 posto) te promet, transport, pomorstvo (za 27 posto).

Najtraženija zanimanja u prvih šest mjeseci ove godine bila su – konobar (barmen), prodavač (trgovac), kuhar, skladištar, radnik u proizvodnji, vozač, pomoćni kuhar te prodajni predstavnik.

Najveći rast broja oglasa u usporedbi s 2020., ali i 2019. godinom, bilježe županije na istoku i sjeveru Hrvatske – Požeško-slavonska, Virovitičko-podravska, Međimurska i Bjelovarsko-bilogorska županija.

Najveći pad potražnje za radnom snagom u prvih šest mjeseci u odnosu na isto razdoblje 2019. zabilježen je u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji. U usporedbi s 2020. godinom i te dvije županije bilježe rast oglasa, ali on je manje izražen nego u drugim županijama (posebice onima na sjeveru Hrvatske), navodi se u objavi portala MojPosao.

Komentirajte prvi

New Report

Close