Još se čeka rješenja za lakše zapošljavanje stranaca i studenata, samo u jednom sektoru trebat će i do 35.000 ljudi

Autor: Marija Crnjak , 11. siječanj 2022. u 14:00
Od trenutačno ponuđenih oglasa za posao u turizmu, 63% je na određeno te 27% baš za sezonski rad/Shutterstock

Osim poslova u turizmu koji su dominantni i na ovom sajmu, traže se i radnici u prodaji, skladištenju i logistici.

Potraga za sezoncima koja se bez prestanka intenzivno provodi u različitim sektorima, a najviše u turizmu, kroz dva tjedna nastavlja se na sajmu Sezonac.hr, virtualnom sajmu koji se već šestu godinu održava u organizaciji portala Moj posao.

U deset dana trajanja spajat će se ponuda i potražnja za popunjavanje radnih mjesta kroz različite kanale komunikacije na domaćem tržištu rada te u regiji.

U međuvremenu, turistički sektor čeka državnu administraciju da ubrza procedure za zapošljavanje stranaca, ali i omogući proširenje bazena domaće radne snage, prije svega studenata. Iako za sve to nema još puno vremena, tu još nema konkretnih pomaka, doznaje Poslovni dnevnik.

“S obzirom na to da sad već vidimo da na domaćem tržištu nema dovoljno radnika za potrebe sektora, očekujemo da Hrvatski zavod za zapošljavanje skine obavezu testa tržišta rada. Lani je to napravljeno u lipnju i ne vidimo razloga da ove godine s tim čekamo.

Pritom očekujemo da se ubrza administracija za dobivanje radnih dozvola. Kad je domaće tržište u pitanju, nadamo se da će Vlada što prije uvažiti naš prijedlog prilagodbe vezane uz porezne olakšice na studente, koji žele raditi”, kaže direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

Naime, ukoliko student zaradi više od 15.000 kuna u jednoj godini, njegovi roditelji gube pravo oslobađanja poreza na dohodak. HUT predlaže da se to digne barem na 30.000 kuna.

Susretljivi domaćini
Kako je poznato, samo u turizmu u 2022. će trebati barem 30 do 35 tisuća radnika. Dio će se pojaviti na sajmu Sezonac.hr koji kreće 26. siječnja.

“I ove godine sve posjetitelje sajma će na virtualnim štandovima dočekati susretljivi domaćini, odnosno predstavnici tvrtki koje oglašavaju ponudu slobodnih radnih mjesta, s kojima kroz opciju chata mogu ostvariti direktnu komunikaciju i doznati odgovore na sva pitanja vezana uz opis posla, uvjete rada i njihovu ponudu.

35

tisuća radnika trebat će ove godine samo u turizmu, prema iskazanom

Također, na štandovima posjetitelji mogu pronaći dodatne informacije o tvrtki, doznati nešto više o iskustvima njihovih zaposlenika, pogledati fotogaleriju i video budućeg radnog mjesta i slično.

Gledajući iz perspektive poslodavaca, zahvaljujući izuzetnoj visokoj posjećenosti i velikom broju prijava zainteresiranih kandidata, sajam predstavlja savršeno mjesto za pronalazak kvalitetnih kadrova”, ističu organizatori sajma, te potvrđuju da je interes poslodavaca za ovogodišnji sajam velik.

Osim poslova u turizmu koji su dominantni i na ovom sajmu, traže se i radnici u prodaji, skladištenju i logistici. Prijavljene su sve velike hotelske kuće, trgovački lanci i drugi poslodavci iz sektora turizma i ugostiteljstva. Iako je sajam prvenstveno nacionalni, kandidati se traže i u zemljama regije.

“Tokom godina razvili smo partnerske odnose s portalima za zapošljavanje iz susjednih zemalja, a čiji su posjetitelji zainteresirani doći u Hrvatsku raditi. Tako da ćemo sigurno sajam oglasiti i u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Sloveniji te Makedoniji”, kažu nam na portalu Moj posao.

Za jedno mjesto više vrsta
U prošloj godini na ovom su portalu u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo imali više od 8000 oglasa, što je čak 73 posto više nego u 2020., ali i sedam posto manje nego u 2019.

Od tih oglasa, 56 posto ih je bilo na neodređeno, 63 posto na neodređeno, a 29 posto ih je u oglasu imalo naznačeno da se radi o sezonskom poslu (poslodavci su u mogućnosti odabrati više vrsta zaposlenja za jednu poziciju).

Trenutačno na portalu imaju više od 200 oglasa iz turizma – trenutačno je 63 posto oglasa za rad na određeno, 60 posto na neodređeno te 27 posto baš za sezonski posao. U kategoriji Građevine lani su imali više od 4500 oglasa, što je 30 posto više nego u 2020. te 51 posto više nego u 2019. godini.

Tri četvrtine tih oglasa odnosile su se na rad na neodređeno, a 48 posto na rad na određeno. Trenutačno na portalu imaju gotovo 300 oglasa u toj kategoriji, pri čemu je 82 posto zahtjeva za rad na neodređeno.

Komentirajte prvi

New Report

Close