“Svi jedva čekaju ponovo negdje putovati, a Hrvatska je idealna destinacija”

Autor: Marija Crnjak , 19. studeni 2020. u 15:51
Jako je važno da se nije dogodio značajniji pad cijena, naglašava Hrvoje Veselko/MARKO PRPIĆ/PIXSELL

Naš osnovni plan bazira se na kraju pandemije, normalizaciji putovanja, djelomičnom oporavku zračnog prometa…

Kao i za većinu turističkih kompanija na svijetu, za Sunce hotele koji posluju pod brendom Bluesun ovo je bila godina minusa, obrata, turbulencija koje su zahtijevale uvođenje inovacija u poslovanje i brze prilagodbe.

O tome kako je najluđa godina u povijesti svjetskog turizma protekla za kompaniju koja najveći dio poslovanja ima u Dalmaciji, kao i perspektivi za 2021., razgovarali smo s predsjednikom uprave Hrvojem Veselkom, koji je poziciju preuzeo sredinom ljeta.

Kako napreduje planiranje iduće sezone, pregovori s partnerima? Kakvi su njihovi zahtjevi, traže i se niže cijene? što se uzima u obzir u poslovanju za sljedeću godinu?

Planiranje iduće sezone je u završnoj fazi. Ovisno o epidemiološkoj slici te oporavku avioprijevoznika; pripremljeno je nekoliko scenarija, naravno, kod svakog od predviđenih, ključna je fleksibilnost. Što se naših partnera tiče, s većinom njih pregovori su završeni.

Dosad smo već  krenuli s early booking ponudom, uskoro dolazi i Black Friday, a od ove godine uveli smo i Full Flexible model rezervacije koji do sad nismo nudili. Svjesni smo da novo normalno sa sobom nosi i nova pravila. Upravo zbog toga, osmišljen je poseban program pod nazivom Bluesun Vacation Guarantee koji kombinira niz pogodnosti i opcija koje adresiraju nepredviđene situacije u kojima bi se mogao naći naš budući gost.

Dosad nismo vidjeli takav tip inovativnih i iznimno socijalno osviještenih opcija na tržištu. Imperativ je briga o našim gostima u i to  kontekstu neizvjesne ekonomske situacije. Više o programu pronaći ćete uskoro na našim web stranicama.

Što će generalno biti najvažnije u planiranju 2021?  Na koja tržišta računate?

Planiranje za 2021. godinu sadrži dosta neizvjesnosti i pretpostavki i presudno je da imamo trenutnu povratnu informaciju o ponudi i potražnji te trendovima. To znači da direktnim kanalima i s našim partnerima moramo kontinuirano i dinamički upravljati marketinškim investicijama, ponudom i cijenama. Računamo na sva ona tržišta koja su se ove sezone pokazala uspješnima, ali i na neka nova  koja smo ove sezone detektirali.

Isto tako, ukoliko se normalizira ili barem djelomično oporavi zračni promet, računamo na goste iz Skandinavije i Velike Britanije, koji su ove sezone potpuno izostali. Naš osnovni plan bazira se na prestanku pandemije, normalizaciji putovanja, djelomičnom oporavku zračnog prometa, polovičnom oporavku partnera relevantnih za pred i post sezonu te uspješnom dijelu glavne sezone. Vjerujem da svatko od nas jedva čeka da negdje otputuje, a za godišnji odmor, koji je većina Europe ove sezone morala odgoditi, Hrvatska je idealna destinacija.

Možete li planirati potrebe za radnicima u 2021.? Koliko stalnih sezonaca ima vaša kompanija, je li bilo otpuštanja u tom segmentu?

Sunce Hoteli su već na samom početku pandemije, usprkos potpunoj obustavi poslovanja i neizvjesnosti sezone, kroz javne istupe vlasnika i korporativno komuniciranje najavili da neće otpuštati zaposlenike. To smo obećanje i održali. Naravno da je pomoć Vlade kroz mjeru za očuvanje radnih mjesta bila ključna .

Osobito nas raduje da, isto tako, nismo imali niti jedan odlazak naših zaposlenika iz kompanije uzrokovan direktno nastalom situacijom, osim nekoliko koji su bili posljedica  vlastitog odabira novog smjera. Planiranje za 2021. godinu osim vlastitih zaposlenika uključuje i potrebe za sezonskim zaposlenicima, a njihov broj ovisit će o razvoju situacije. Realizira li se naš osnovni plan, onda će taj broj biti vrlo blizu onom iz 2019. godine, kad smo ionako imali izazove u pronalasku dovoljnog broja djelatnika. Svi priželjkujemo da ponovno imamo sličan „problem“.

Kakvi su trenutno odnosi TUI i Sunce koncerna? Ostaju li na snazi ugovori za TUI Blue hotele za 2021?

TUI i Sunce Hoteli d.d. u partnerskom su odnosu i imaju u zajedničkom vlasništvu nekoliko kompanija. Vjerujemo da će naš zajednički vrhunski proizvod, hotel TUI BLUE Jadran u Tučepima, biti uspješan i u idućoj sezoni te ponovno dobivati prestižne nagrade unutar TUI grupe. TUI partnerstvo je za nas inspiracija s obzirom na visoke standarde i najbolje prakse koje donosi.

Možete li komentirati objave o prodaji tvrtke?

Sunce Hoteli d.d. zbog svog su portfelja i mikrolokacija koje kombiniraju reprezentativnu arhitekturu svoga vremena, direktni pristup plaži, najljepši dio srednje Dalmacije, zaleđe impozantnih planinskih vrhova te visoko motivirane dugogodišnje zaposlenike, zasigurno jedna od najpotentnijih hotelskih kuća te najpoželjniji partner svakome zainteresiranome. Nužno, kao posljedica toga, svake godine dolazi do niza interakcija s vlasničkom strukturom, ali u ovom trenutku nema konkretnih aktivnosti koje bi nam, kao dioničkom društvu stvorile obavezu informiranja financijske zajednice i opće javnosti. Fokus nam je sada na detaljnoj pripremi nadolazeće sezone i zadržavanju visokog stupnja motivacije zaposlenika.

Jeste li zbog situacije uveli kakve inovacije u poslovanje, osim pleksiglasa?

Procesi i obaveze koje su bile posljedica Covid-19 mjera potaknule su nas na uvođenje nekih trenutnih promjena, čitav sustav hotelskih operacija se promijenio i prilagodio. S otvaranjem hotela, 10. lipnja, na našim smo stranicama objavili Bluesunov covid priručnik za goste koji smo neprekidno dopunjavali i ažurirali u skladu s mjerama i preporukama nastavnog zavoda ZJZ.

Poslovanje u novim uvjetima za sobom je povuklo cijeli niz promjena, od samog check ina, do načina rada i posluživanja u hotelskim restoranima, barovima, novog režima ponašanja u wellnessima, na bazenima, u svim zajedničkim prostorima i naravno, do promjene sustava rada domaćinstva. Korjenite promjene obuhvatile su sve odjele.

S novonastalom situacijom, papir i tiskovine potpuno su nestali iz soba i restorana. Trenutno ozbiljno razmatramo da ih više ne vraćamo u opticaj i da se fokusiramo na beskontaktne modele i digitalni format. To dakako, iziskuje investicije i izmjene u procesima, ali isto tako donosi značajne potencijale i to u vidu analitike i interakcije s gostima.

Promjena njihova ponašanja pred nas stavlja nove izazove u onboarding procesu, od trenutka biranja, rezervacije, dolaska, boravka te odlaska i to kroz više raznih dodirnih točaka i medija. Dio toga smo adresirali već ove sezone, a dio je trenutno predmet naših internih radionica i aktivnosti.

Je li u ovom trenutku što otvoreno?

U ovome trenutku otvoren je Bluesun Holiday Village Velaris u Supetru na Braču s obzirom na to da tamo imamo ugovorenog specifičnog partnera s kojim uspješno surađujemo godinama.

Jeste li i koliko morali snižavati cijene u ovoj godini?

U 2020-oj se dogodila određena, kontrolirana i minimalna korekcija prosječne cijene na niže. Treba naglasiti i da je dio smanjenja prosječne cijene po mjesecima posljedica migracije gostiju u hotele više kategorije.

Jako je važno da se u sektoru vrlo racionalno pristupilo sezoni i da se nije dogodio značajniji pad cijena. U suprotnom, voditi bitku za povrat gostiju i istovremeno za oporavak cijena, u sezoni 2021. bio bi vrlo težak posao. Pokazali smo se kao najbliži Mediteran za većinu europskih gostiju, dohvatljiva, sigurna i pripremljena auto destinacija. Sve impresije govore u prilog tome da, što se tiče sljedeće sezone – možemo biti optimisti.

Kako su Bluesun hoteli završili treći kvartal?

Treći kvartal u 2020. završio je prerano i time skinuo djelomični osmjeh s naših lica. Rezervacije i dolasci bili su u uzlaznoj putanji, obećavajući dobru jesen.

Zadnji u nizu hotela koje smo ove godine sekvencijalno otvarali u skladu s dinamikom rezervacija, bio je Marina u Brelima, sredinom kolovoza. Otvorili smo ga u rekordnom roku, unutar pet radnih dana. Nažalost, samo nekoliko dana nakon toga, stavljanjem Hrvatske na crvene liste, sve je u trenu zaustavljeno i od tada smo se bavili isključivo otkazivanjima uz poneki dobar tjedan.

Posljedično, financijski rezultat trećeg kvartala donio je pad prihoda od 56.4% u odnosu na isti kvartal prošle godine.Od emitivnih tržišta po broju gostiju najzastupljenija su bila Hrvatska, Njemačka, Poljska, Češka, Austrija i BiH.

Komentirajte prvi

New Report

Close