Studentica četvrte godine Ekonomskog fakulteta upoznaje se s radom svih odjela Bauerfeinda

Autor: Marta Duić , 09. listopad 2014. u 22:00
Marija Kombura/Žarko Bašić/PIXSELL

U pozivnom centru Marija je naučila kako komunicirati s klijentima, a upoznala se i s organiziranjem stručnih seminara.

Bauerfeind – njemačka tvrtka osnovana još 1929. godine u Hrvatskoj je prisutna od 2003., a bavi se veleprodajom i maloprodajom te proizvodnjom ortopedskih pomagala, protetike, ortotike te proizvode za inkontinenciju, dijabetes, zavojni materijal, pulmologiju i proizvode za dojenje koje nude u 18 poslovnica diljem Hrvatske.

Upravo u njoj studentica četvrte godine ekonomije, Marija Kombura odrađuje radnu praksu i ondje kroz mjesec dana uči kako funkcioniraju razni odjeli velike kompanije kakva je Bauerfeind."Željela je upoznati sve procese i saznati kako tvrtka poput naše funkcionira. Marija je prošla kroz sve naše odjele: od financija i uprave preko marketinga do prodaje, logistike i nabave. S obzirom da je kolegica slabovidna, a mi, na žalost nemamo prilagođen program i uvjete za rad slabovidnih osoba, nismo joj bili u mogučnosti dati neki konkretan zadatak koji bi samostalno obavila, npr. knjiženje dokumenata, ali dobila je na uvid shemu tvrtke, dokumente i procese", objasnili su u Bauerfeindu.

Naučiti što više
Kada se prijavljivala na projekt Poslovnog dnevnika "Iskustvo zlata vrijedi", Marija je željela naučiti što više može kako bi stekla praktična znanja te odlučila koji će smjer upisati na finalnoj godini fakulteta. "Prvi radni tjedan sam bila u sektoru financija, tamo su mi kolegice iznijele na čemu rade i to su mi detaljno pokazale. Bilo mi je malo teško, morala sam se oslanjati na njihovu priču jer mi je za rad, osim računala,  potrebna i govorna jedinica. Kao osoba s oštećenjem vida koristim i elektroničko povećalo i govornu jedinicu te mi je to neophodno za kvalitetan rad. Morali smo povećavati rezoluciju ekrana kako bi stekla pravi dojam kako se radi˝, opisala je Marija kako protječe njezina radna praksa u spomenutoj tvrtki.

U pozivnom centru Marija je naučila kako komunicirati s klijentima kao i sve "trikove"  kojima bi si mogla olakšati posao. Dobila je uvid i u organizacijsku shemu tvrtke kod asistentice Uprave, a upoznala je i odjel ljudskih potencijala. Prošla je i kroz sektor marketinga, gdje je upoznata s marketinškima aktivnostima od izrade letaka do oglašavanja u medijima, a naučila je i kako organizirati seminare jer to Bauerfeind kontinuirano radi za djelatnike medicinske struke s kojom posluju. ˝Imala sam dosta pitanja u svakom odjelu. Drago mi je da sam prošla sve,  jer, iako studiram ekonomiju tek na zadnjoj godini biram smjer. Bilo mi je važno vidjeti koje programe i alate ću najviše koristiti u poslu s obzirom na oštećenje vida koje imam", pojasnila je Marija.Marija se na projekt prijavila nakon što ju je informirala koordinatorica za osobe s invaliditetom Mirjana Čižmešija  te na poziv Svjetlane Marion iz udruge "Zamisli", a željela se okušati u radnoj praksi tako da je prijava bila logično rješenje.

Praktična znanja
˝Meni će  sve ovo dosta koristiti jer se na fakultetu uči teorija, a na terenu možemo iskusiti njezinu stvarnu primjenu. Naučila sam iz prve ruke kako poduzeće funkcionira, što se i kako točno radi te naposljetku dobila sliku kako će jednog dana i meni biti. Mislim da je ovaj projekt stvarno dobra ideja, međutim ono čega treba biti svjestan je da svaki oblik invaliditeta traži određenu vrstu prilagodbe, osobiti ako se radi o oštećenju vida˝, podijelila je svoj problem s nama studentica Marija. Bauerfeindu je za sudjelovanje u projektu "Iskustvo zlata vrijedi" Poslovnog dnevnika glavni motiv bila društvena odgovornost.

"Naši korisnici su u velikom broju osobe s invaliditetom i svjesni smo da je  njihov položaj na tržištu rada vrlo težak. Podržavamo ovaj projekt jer iz vlastitog iskustva možemo potvrditi da osobe s invaliditetom mogu jednako kvalitetno obavljati radne zadatke kao i osobe bez invaliditeta te da trebaju dobiti jednaku šansu za zapošljavanje. Imamo zaposlene tri osobe s invaliditetom, od toga se dva djelatnika kreću pomoću invalidskih kolica. Jedan radi u proizvodnji ortopedskih cipela, a jedan je stručni suradnik na terenu˝, pojasnili su motive ulaska u projekt iz Bauerfeinda.

Susretljive kolege
Budući da studira ekonomiju, većina sektora koje je Marija obišla su bili povezani s fakultetom i njezinim obrazovanjem. Iako joj fakultet maksimalno izlazi u susret te brzo rješava tekuće probleme,  prilagodbu i skeniranje knjiga potrebnih za ispite sređuje preko udruge "Zamisli". Kako bi joj olakšali rad, zaposlenici Bauerfeinda su joj povećavali rezoluciju ekrana kako bi mogla imati pravi uvid u dokumente. Marija ima svoje pomagalo za čitanje koje je koristila tijekom prakse. Pokazala je veliki interes za sve procese i sigurni smo da bi se odlično snašla s većinom radnih zadataka, ali da bi mogla funkcionirati, poslodavac mora osigurati i prilagoditi govorni modul za svakodnevni rad, pogotovo za rad na računalu", konstatirali su iz Bauerfeinda. Kolegijalnost i razumijevanje unutar radnog kolektiva su važan segment svake radne prakse, a Marija za kolege ima samo riječi hvale. ˝Kad ljudi komuniciraju s osobama s invaliditetom, često ne znaju kako se postaviti. No u Bauerfeindu se vidi da su u čestom doticaju s osobama s invaliditetom i samim time komunikacija je prirodnija i neusiljena, što najčešće nije slučaj u vanjskom svijetu", zaključila je Marija.

Komentirajte prvi

New Report

Close