Što s turistima izvan EU? Lani su nam oni iz UK i BiH napravili 7,5 milijuna noćenja

Autor: Marija Crnjak , 05. svibanj 2020. u 07:44
GettyImages

Dubrovnik traži poseban status za letove iz EU i Velike Britanije, jer su destinacija na koju turisti uglavnom dolaze avionom, vrlo malo ih u Dubrovnik dolazi cestama.

Dok se na razini Europske unije traže rješenja formiranja koridora za turiste koji bi ovog ljeta došli na Jadran, velika neizvjesnost i dalje ostaje po pitanju gostiju iz zemalja izvan EU, a u tom kontekstu za Hrvatsku su posebno važne Ujedinjeno Kraljevstvo te Bosna i Hercegovina.

Radi se o tržištima s kojih je lani u Hrvatsku bilo ukupno oko 1,4 milijuna dolazaka, nešto manje od 900 tisuća iz UK, te oko pola milijuna dolazaka iz BiH, s ukupno oko 7,5 milijuna noćenja, a od toga su 4,6 milijuna noćenja napravili Britanci. Gosti BiH ujedno su tržište dostupno automobilom, a što će biti s UK u velikoj mjeri ovisi o avioprometu u cijeloj Europi.

Iz Ministarstva turizma zasad nemaju konkretna rješenja, sve je na čekanju. Poručili su nam da se sve mjere aktiviranja turističke aktivnosti donose sukladno epidemiološkoj situaciji, a po pitanju otvaranja granica raspravljaju o zajedničkim protokolima na razini EU i očekuje se dogovor tijekom svibnja.

Bez detalja

“Hrvatska razmatra i koje su mogućnosti i procedure dolaska u Hrvatsku za turiste iz ne-EU zemalja”, kažu, no zasad bez detalja. I na razini destinacija i kompanija traže se rješenja, koja će na kraju ovisiti o odlukama epidemiologa.

Dubrovnik, primjerice, traži poseban status za letove iz EU i Velike Britanije, jer su destinacija na koju turisti uglavnom dolaze avionom, vrlo malo ih u Dubrovnik dolazi cestama.

Gradonačelnik Mato Franković vjeruje da će se pronaći rješenje do sezone, te ističe da interes gostiju za Dubrovnik postoji, tim više što je na području grada bilo vrlo malo oboljelih od Covida-19.

Jako Andabak, vlasnik tvrtke Sunce hoteli koji imaju usku suradnju s TUI-jem koji im dovodili britanske goste u hotele, nada se da bi se stvari mogle razriješiti do sredine srpnja.

“Naš je plan da nekako u to vrijeme krenemo sa sezonom, to su još dva mjeseca tijekom kojih bi se epidmiološka situacija mogla promijeniti nabolje, te otvoriti mogućnosti za otvaranje naših granica i Britancima, a i državljanima BiH. Kako sad stoje stvari s rezervacijama, mogli bi imati pristojan kolovoz”, kaže Andabak.

Čak i destinacije koje su usred pandemije tvrdile da će razmisliti o primanju britanskih gostiju, sad najavljuju da će ih dočekati širokih ruku, kao primjerice Cipar, koji se planira turistički aktivirati već u lipnju.

Grč avioindustrije

Stanje u avioindustriji međutim ne ulijeva optimizam. Ryanair, čiji su povoljni letovi bili zaslužni za turistički promet u mnogim destinacijama Mediterana uključujući Hrvatsku, najavio je da će u lipnju odraditi manje od 1 posto svog uobičajenog prometa.

Od svibnja do srpnja očekuju prijevoz manje od 150 tisuća putnika, a plan za drugi kvartal predviđao je 42,4 milijuna putnika.

Tvrtka u procesu restrukturiranja, s kojim planiraju krenuti u srpnju, planira otpustiti 3000 radnika, što je oko 15 posto ukupne radne snage Ryanaira. Predviđaju da će im za oporavak trebati oko dvije godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close