Uprava autoceste Zagreb – Macelj odlučila je podići cijene od 1. siječnja. Prema objavljenom oglasu u novinama, prosječno poskupljenje za dionicu od Zagreba do granice sa Slovenijom je oko 11,5 posto za sve četiri kategorije vozila. Nisu poskupjele neke od kraćih dionica, a cijena kartica i dalje ostaje 200 kuna. Od uprave AZM-a nismo uspjeli dobiti obrazloženje novog cjenika, ali cestovni prijevoznici strahuju da je poskupljenje cestarina na autocesti koja vodi Europskoj uniji tek uvod za poskupljenja na ostalim autocestama u Hrvatskoj. “Najkraća autocesta je vjerojatno tek uvod u prijedlog skupljih cestarina i na ostalim autocestama. Koncesionar će se vjerojatno pozvati na poskupljenja goriva iako ta argumentacija uopće ne stoji, ona na utječe na njihovo poslovanje. Možda se poskupljenje od 20-ak kuna cestovnim autoprijvoznicima ne čini mnogo, ali to nas izuzetno opterećuje, pogotovo zato što preko to ceste vozimo u zemlje Europske unije. Još veći problem je što uprava autoceste Zagreb – Macelj ne želi prijevoznicima dati nikakve popuste na količinu. Čim se formira nova Vlada, zatražit ćemo da se riješi taj problem”, kaže Marijan Banelli, predsjednik Udruženja hrvatskih cestovnih prijevoznika. Aucestom Zagreb – Macelj upravlja istoimeno koncesijsko društvo u kojem RH ima od 49 posto, a većinski udio drži Pyhrn Concession Holding koji je tvrtka kći Strabaga. Autocesta je dugačka 60 kilometara i ukupno je stajala 372 milijuna eura. Nakon svibanjskog otvorenja te posljednje dionice u punom profilu krenula je i puna naplata cestarine što je izazvalo veliko negodovanje stanovnika Krapinsko-zagorske županije. Sada, šest mjeseci nakon otvaranja ceste dolaze nova poskupljenja. Autocesta Zagreb – Macelj je ključna i u turističkoj sezoni kada tijekom vikenda prolazi više od 30.000 vozila. AZM je u 2006. godini prikupio 108 milijuna kuna cestarine, a očekuje se da će u 2007. godini rezultati biti znatno viši upravo zbog pune izgrađenosti i pune naplate.
Uprava autoceste Zagreb – Macelj odlučila je podići cijene od 1. siječnja. Prema objavljenom oglasu u novinama, prosječno poskupljenje za dionicu od Zagreba do granice sa Slovenijom je oko 11,5 posto za sve četiri kategorije vozila. Nisu poskupjele neke od kraćih dionica, a cijena kartica i dalje ostaje 200 kuna. Od uprave AZM-a nismo uspjeli dobiti obrazloženje novog cjenika, ali cestovni prijevoznici strahuju da je poskupljenje cestarina na autocesti koja vodi Europskoj uniji tek uvod za poskupljenja na ostalim autocestama u Hrvatskoj. “Najkraća autocesta je vjerojatno tek uvod u prijedlog skupljih cestarina i na ostalim autocestama. Koncesionar će se vjerojatno pozvati na poskupljenja goriva iako ta argumentacija uopće ne stoji, ona na utječe na njihovo poslovanje. Možda se poskupljenje od 20-ak kuna cestovnim autoprijvoznicima ne čini mnogo, ali to nas izuzetno opterećuje, pogotovo zato što preko to ceste vozimo u zemlje Europske unije. Još veći problem je što uprava autoceste Zagreb – Macelj ne želi prijevoznicima dati nikakve popuste na količinu. Čim se formira nova Vlada, zatražit ćemo da se riješi taj problem”, kaže Marijan Banelli, predsjednik Udruženja hrvatskih cestovnih prijevoznika. Aucestom Zagreb – Macelj upravlja istoimeno koncesijsko društvo u kojem RH ima od 49 posto, a većinski udio drži Pyhrn Concession Holding koji je tvrtka kći Strabaga. Autocesta je dugačka 60 kilometara i ukupno je stajala 372 milijuna eura. Nakon svibanjskog otvorenja te posljednje dionice u punom profilu krenula je i puna naplata cestarine što je izazvalo veliko negodovanje stanovnika Krapinsko-zagorske županije. Sada, šest mjeseci nakon otvaranja ceste dolaze nova poskupljenja. Autocesta Zagreb – Macelj je ključna i u turističkoj sezoni kada tijekom vikenda prolazi više od 30.000 vozila. AZM je u 2006. godini prikupio 108 milijuna kuna cestarine, a očekuje se da će u 2007. godini rezultati biti znatno viši upravo zbog pune izgrađenosti i pune naplate.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu