U zagrebačkom Ledu jučer je obilježen završetak posljednje, 4,2 milijuna eura vrijedne faze ulaganja u ključni proizvodni pogon. Predstavljena je nova proizvodna linija za sladoled King koja koristi najmoderniju, tzv. ekstruzijsku tehnologiju. Riječ je o investiciji koja predstavlja važan tehnološki iskorak u jačanju kapaciteta i konkurentnosti na regionalnoj razini, a time se ujedno otvaraju i dodatne prilike za rast izvoza.
S novom linijom godišnja će proizvodnja King sladoleda na štapiću dosegnuti 90 milijuna komada, što u odnosu na postojeću znači povećanje kapaciteta za više od 200 posto, istaknuli su u tvrtki Ledo plus koja je danas dio grupacije Nomad Foods, europskog lidera u proizvodnji smrznute hrane koja na tom tržištu drži oko 20 posto udjela.
Najmodernija tehnologija
Naglašavajući i da je nova linija najveće pojedinačno ulaganje Nomad Foodsa u bilo koju od tvornica grupe na 22 europska tržišta, Eduardo Bachiega, glavni direktor lanca opskrbe te kompanije sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, rekao je kako to “jasno potvrđuje predanost Nomad Foodsa inovacijama, kvaliteti i održivom rastu u Hrvatskoj”. Jačanjem kapaciteta Leda dodatno će se, kaže, učvrstiti i vodeća pozicija kompanije u segmentu zamrznute hrane.
Govoreći o najnovijoj investiciji istaknuo je kako je nova proizvodna linija opremljena najmodernijom tehnologijom, s potpuno automatiziranim pakiranjem i za pojedinačna i višestruka pakiranja, koja omogućuje vrhunsku preciznost, fleksibilnost i kvalitetu kakvu potrošači očekuju od Leda.
Otkako ga je Nomad Foods prije četiri godine preuzeo od Fortenova grupe u okviru prodaje njezine divizije smrznute hrane, a što je bila transakcija vrijedna 615 milijuna eura, samo u modernizaciju proizvodnih kapaciteta, automatizaciju i sigurnost proizvodnje u tvorničkom pogonu u Zagrebu investirano je 21 milijuna eura, uključujući i robotske sustave za pakiranje. Međutim, ukupna dosadašnja ulaganja dvostruko su veća. Računajući i investicije u nove rashladne škrinje, kamione i IT infrastrukturu, širi investicijski ciklus u Ledov lanac opskrbe u protekle četiri godine težak je ukupno 43 milijuna eura.
Ponajprije zahvaljujući investicijama, Ledo je u tom razdoblju ostvario rast od 40 posto. Društvo je, inače, prošlu godinu zaključilo s 183,6 milijuna eura prihoda, što je oko 5,5 posto više nego prethodne godine, odnosno 17 posto više nego dvije godine prije. Pritom je iskazana neto dobit za 2024. godinu bila 6,83 milijuna, što je bilo čak 3,7 puta više nego godinu prije, ali i dalje manje od rekordne 2022. s ostvarenih gotovo osam milijuna eura dobiti.
Etabliran brend
Stefan Descheemaeker, glavni izvršni direktor Nomad Foodsa, naglasio je da se “kroz kontinuirana ulaganja u proizvodni pogon u Zagrebu širi ponuda i prisutnost grupacije na području Adriatic regije, oslanjajući se na snagu i prepoznatljivost legendarnog brenda Ledo”. King sladoledi, koji ove godine obilježavaju 30. obljetnicu, pritom su kao etabliran brend sa snažnom međunarodnom prepoznatljivošću i značajnim utjecajem u našoj regiji, ujedno i jedan od glavnih izvoznih aduta, podsjetio je Ivan Babić, glavni direktor za Adriatic tržište u Nomad Foodsu.
Nova proizvodna linija znatno povećava konkurentnost kako na domaćem tako i na stranom tržištu, podržavajući jasnu strategiju rasta izvoza i jačanja tržišne prisutnosti na međunarodnoj razini, kaže. Na jučerašnjoj prigodi tako se čuo i podatak da šest od deset tih sladoleda završava u izvozu. Dosad je to uglavnom bilo na tržištima regije. S dovršetkom najnovije investicije plan je i proširenje izvoznih tržišta, a u tom pogledu trenutno je u fokusu prije svega centralna Europa, poručuju iz kompanije, ne precizirajući zasad na koja nova tržišta ciljaju. U svakom slučaju, to će pojačano biti u fokusu ulaganja u marketing, u koje se u Ledu godišnje izdvaja desetak milijuna eura.
Prelaskom pod okrilje Nomad Foodsa, Ledo plus u Hrvatskoj je postao dio njegova Adriatic klastera kojeg čine ostale sastavnice nekadašnjeg strateškog područja smrznute hrane Fortenova grupe, a to su Ledo Čitluk u BiH, Ledo Mađarska, Ledo Slovenija, Ledo Crna Gora, Ledo Shpk na Kosovu te Frikom u Srbiji i Sjevernoj Makedoniji.
Obilježavanju dovršetka najnovije investicije nazočio je i Ivo Milatić kao državni tajnik Ministarstva gospodarstva. Istaknuo je važnost takvih ulaganja za jačanje domaće prehrambene industrije koja, kaže, unatoč izazovima pokazuje otpornost i konkurentnost, osobito u izvozu, podsjetivši da je od ulaska Hrvatske u EU izvoz tog sektora porastao 230 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu