Kruzing je hrvatskim lukama i destinacijama sve privlačniji jer bi mogao biti dobar izvor zarade i stoga je jasno zašto ga u posljednje vrijeme sve više vole i gradonačelnici i Vlada, koja se nedavno pohvalila rastom tog segmenta turizma u Hrvatskoj. Sugovornici Poslovnog dnevnika s dugogodišnjim iskustvom u tom biznisu upozoravaju, međutim, da Hrvatska nema odgovarajuću strategiju za kruzing koja bi sve strukture obvezala na suradnju, razvoj tehničke i kadrovske infrastrukture, uključujući i menadžment osposobljen za pregovaranje s kompanijama. Isto tako nismo svjesni ni ograničenja već prezasićenih odredišta, prije svega Dubrovnika, ali ni prednosti nekih destinacija koje uopće nisu razvile svoj potencijal u kruzingu.
Elita neće u gužvu
Iako je već trebala biti napravljena nova, zbog nedostatka novca posljednja analiza Instituta za turizam Tomas kruzing stara je gotovo šest godina. Dobro je poslužila za prilagodbu tržištu, ali pravila igre su se u navedenom razdoblju znatno izmijenila. Dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić upozorio je na zasićenost brojem turista koji na kruzerima stižu u taj grad. Iako usred sezone na dan može primiti maksimalno oko pet tisuća turista s kruzera, u ljetnim mjesecima Dubrovnik dnevno okupira i više od deset tisuća putnika s brodova, zbog čega se “kopneni” gosti žale na gužve i mnogi od njih izbjegavaju Grad. Prema nekim analizama, petnaest dana u sezoni u Dubrovniku se premašuje maksimalno prihvatljivih osam tisuća ljudi dnevno. “Ako Dubrovnik želi biti elitna destinacija za goste dubljeg džepa, ne možemo od njih uzimati tristotinjak eura za noćenje i očekivati da budu zadovoljni zatrpanim gradom”, napominje Vlaho Đurković, pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Dubrovnik, koji je trinaest godina bio ravnatelj te luke i sudjelovao u razvoju kruzinga u Gradu. Đurković šansu vidi u reorganizaciji sustava hrvatskih turističkih zajednica na čijem čelu su gradonačelnici. “Destinacije i sve lučke uprave međusobno bi trebale surađivati i zajednički istupati prema kompanijama kako bi se kvalitetnije rasporedila pristajanja brodova, preusmjerili brodovi prema drugim lukama, osmislili i prodali aranžmani obilazaka destinacija na kojima brodovi pristaju. Izleti bi trebali biti jedan od uvjeta naših destinacija prema kompanijama za kruzing”, smatra Đurković. Dubrovnik ne može biti takozvani home port za velike kruzere, prije svega zbog znatno manje dostupnosti, manjeg broja hotela u odnosu na Veneciju ili Bari. Takvu bi poziciju, međutim, zbog svog položaja i blizine zapadnim tržištima mogla imati Luka Rijeka, koja danas muku muči s privlačenjem kruzera jer nosi stigmu industrijske luke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Da, bravo, idemo potrošit 500 milijuna € da bi mogli zaradit 50 milijuna € [thumbsup]
To bi zaradili za dva mjeseca naplatom cestarina i mostarina .
Nisi valjda bio mišljenja da ćemo u Sv.Roku uzgajati šampinjone ?
A znaći ti se zalažeš da iz Hrvatske u Hrvatsku idemo preko druge države i da nas 4 puta maltretiraju policajci a 4 puta carinici .
Ili bi turiste vozio Grčkim trajektima oko BiH ?
[/quote]
Ne, nisam za to da me itko maltretira, ali most je preskup za ono sto nudi!
Da, bravo, idemo potrošit 500 milijuna € da bi mogli zaradit 50 milijuna € [thumbsup]
To bi zaradili za dva mjeseca naplatom cestarina i mostarina .
Nisi valjda bio mišljenja da ćemo u Sv.Roku uzgajati šampinjone ?
A znaći ti se zalažeš da iz Hrvatske u Hrvatsku idemo preko druge države i da nas 4 puta maltretiraju policajci a 4 puta carinici .
Ili bi turiste vozio Grčkim trajektima oko BiH ?
Da, bravo, idemo potrošit 500 milijuna € da bi mogli zaradit 50 milijuna € [thumbsup]
Uključite se u raspravu