Koliko će državu stajati restrukturiranje pulske grupacije Uljanik s jučer odabranim strateškim partnerom Brodosplitom i stoje li informacije kako je riječ o vrtoglavih 1,4 milijarde eura, nadležni ministar gospodarstva Darko Horvat jučer je izbjegao dati jasan odgovor. Ne želi, kaže, ulaziti u razgovore i špekulacije koliko što košta, već može govoriti samo o onome što je dosad plaćeno po protestiranim jamstvima. A to je po zadnjim informacijama 2,8 milijardi kuna. No, prema dostupnim informacijama Brodosplit i njegov partner talijanski Fincantieri jasno su naveli u svojoj ponudi da će Republika Hrvatska snositi sve obveze i troškove povezane s prethodnim upravljanjem u oba Uljanikova brodogradilišta, pulskom i riječkom, uključujući među ostalim dospjele i obveze koje proizilaze iz ugovora za brodove koji nisu izgrađeni, kao i sve troškove koji su vezani uz obveze prema zaposlenicima. Visina troškova po svemu sudeći bit će dio pregovora koji će uslijediti po zaključenju ugovora Uprave Uljanika i Brodosplita na izradi programa restrukturiranja, a u kojemu i država participira kao sufinancijer. Ključno pitanje koje se jučer otvaralo jest ima li Brodosplit financijske snage za tako velik zalogaj. I sam splitski škver friško je izašao programa restrukturiranja i to će sasvim sigurno biti pomno promatrano i od Europske komisije koja će na kraju morati dati suglasnost za postignuti program za Uljanik.
To je pitanje jučer dodatno potencirano s obzirom na to da u objavi Uprave Uljanika na Zagrebačkoj burzi nema ni spomena Fincantierija kao drugog partnera. Više sugovornika tvrdi da su odnosi između talijanskog i hrvatskog brodogradilišta precizno stavljeni na papire predane u Puli, te da nije došlo do propusta, nego je Brodosplit nositelj ponude, on vodi sav posao dubinskog snimanja i pripreme dokumentacije, kao i pregovore s državom i dioničarima oko konačnog programa restrukturiranja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uprava je nesumnjivo učinila svoje, ali DORH nije!
Bez brige znaju oni kamo ih bace.. pola te love se vrati na račune..
Jel naša politika išta spasila? Tako sumnjam da će i od ovog biti nešto!!
Pa naravno da ce drzava pojesti sva g.ovna.a koja je tijekom proslih 20 God izdala kroz jamstva korumpiranim upravama brodogradilista. Zato placamo poreze. Da oni mogu bacati novce u wc.
Uključite se u raspravu