Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najveća investicija u hrvatski logistički sektor u povijesti: Rijeka Gateway u fotofinišu, uskoro stiže testni brod

Autor: Siniša Malus
09. srpanj 2025. u 21:50
Podijeli članak —
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Na terminalu je već oko 130 zaposlenih radnika, a ta će se brojka uskoro udvostručiti.

Iz Rijeka Gatewaya ovih su se dana oglasili najavom kako se približava završetak prve faze tog velikog projekta. “Veliki građevinski radovi su završeni. Ključna infrastruktura i oprema su na mjestu. Operativni sustavi prolaze završno testiranje”, poručuju u objavi na LinkedInu.

Operativna obuka

Početkom kolovoza dočekat ćemo testni brod, što će označiti početak operativne obuke u stvarnim uvjetima. Ova faza odnosi se na usklađivanje postupaka, koordinaciju timova i fino podešavanje svakog dijela operacije, od pristajanja brodova i istovara kontejnera do administrativne obrade i daljnjeg kretanja tereta. Početkom rujna stići će prvi kamioni i vlakovi s izvoznim teretom, a 12. rujna slijedi dolazak prvog komercijalnog broda. Od tada će pristajanja brodova slijediti redoviti tjedni raspored, poručuju iz tvrtke. Nedavno je član Uprave Rijeka Gatewaya, Tomislav Rosandić rekao kako je sva ključna oprema u fazi testiranja i primopredaje od dobavljača. Kao i da je na terminalu već oko 130 zaposlenih radnika, te da će se ova brojka udvostručiti nakon početka punog operativnog rada.

Rosandić je govorio i o četiri već postavljene super-post-Panamax dizalice, najvećim dizalicama tog tipa koje mogu iskrcavati najveće brodove za prijevoz kontejnera. Rijeka Gateway novi je kontejnerski terminal u riječkoj luci koji predstavlja zajedničko ulaganje Maerska i ENNA grupe u koji je do sada uloženo oko 200 milijuna eura, a u kasnijoj fazi realizirat će se dodatnih 180 milijuna eura investicija.

Najveća je to investicija u hrvatski logistički sektor u povijesti, koji doživljava veliki procvat s golemim ulaganjima koja se realiziraju u skladišne kapacitete i prometnu infrastrukturu. Kad terminal Rijeka Gateway počne s radom, na 400 metara operativne obale godišnji prekrcajni kapacitet iznosit će 650 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU) te će biti moguć prihvat brodova kapaciteta do 18 tisuća TEU-a. U drugoj fazi, odnosno kad se obala produlji za dodatnih 280 metara, godišnji prekrcajni kapacitet povećat će se na milijun i 55 tisuća kontejnerskih jedinica, a u riječku luku moći će uplovljavati brodovi kapaciteta do 24 tisuće TEU-a.

200 milijuna

eura dosad je uloženo u novi kontejnerski terminal

Planirana dvokolosiječna nizinska pruga od Rijeke do Zagreba i dalje prema mađarskoj granici omogućit će brži i učinkovitiji prijevoz putnika i tereta, a uz proširenje kapaciteta luke i digitalizaciju logističkih procesa, Rijeka može postati glavni gateway za središnju i jugoistočnu Europu i najvažnije čvorište u regiji za međunarodnu trgovinu. Autori studije s Ekonomskog fakulteta u Osijeku koja lučkom gradu Rijeci predviđa svijetlu budućnost na konferenciji su kvantificirali ekonomske učinke koje lučke aktivnosti ostvaruju na gospodarstvo Hrvatske, ali i županije. U tom smislu razvili su tri razvojna scenarija.

“Osnovni scenarij predviđa umjeren, ali stalan rast lučkog prometa i realizaciju već planiranih infrastrukturnih ulaganja, generiranje oko 2500 novih radnih mjesta i ukupnu vrijednost proizvodnje povezane s radom luke na približno 2,44 milijarde eura u 2040. S druge strane, pesimistični scenarij prikazuje ishod u kojem se ostvaruju negativni rizici poput kašnjenja ili nedovoljnog ulaganja u infrastrukturu”, pojasnio je jedan od autora, Davor Dujak.

Čeka se željeznica

Cestovni spoj na riječku obilaznicu i autoceste je realiziran, ali valja napomenuti da će tu, u punom kapacitetu terminala, prometovati 150 kamiona dnevno te da će to u prometnom smislu biti jedan od izazova.

Drugi je izazov postojeća željeznička pruga, dok se ne izgrade dionica Škrljevo – Rijeka – Jurdani i nizinska pruga u cijelosti, rekao je nedavno ministar Butković i naglasio da će tu trebati napraviti maksimum da se, uz postojeću željezničku infrastrukturu, teret prevozi u prihvatljivom procesu.

Autor: Siniša Malus
09. srpanj 2025. u 21:50
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close