Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Valamar grupa zadržala status najveće domaće turističke kompanije

Autor: Siniša Malus
12. kolovoz 2025. u 16:30
Podijeli članak —
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL

Rast prihoda primarno je rezultat povećanja cijena usluga i prihoda po smještajnoj jedinici.

Rezultati turističkih kompanija koje kotiraju na burzi u prvih šest mjeseci očekivano su većinom negativni. Iako se hoteli otvaraju sve ranije, ovogodišnji kasniji Uskrs (20. travnja) vjerojatno je uzrokom nešto slabije predsezonske popunjenosti. Osim toga, valja uzeti u obzir i sezonalnost koja je i dalje (pre)izražena – kako u turističkom sektoru općenito, tako i u hotelskom biznisu.

Prema prihodima, Valamar grupa je zadržala status najveće domaće turističke kompanije, a sve bolje rezultate bilježi i Arena Hospitality Group.

Rast prihoda u hotelskom sektoru primarno je rezultat povećanja cijena usluga te rasta prihoda po smještajnoj jedinici, a popunjenost kapaciteta uglavnom bilježi blagi rast ili je ostao na prošlogodišnjoj razini. Istovremeno, značajniji porast materijalnih troškova i rashoda za osoblje negativno je utjecao na profitabilnost. Zbog izazova na tržištu rada analitičari očekuju da će se ovaj trend nastaviti i idućih godina.

Najbolje ide premium

Valamar grupa u prvih šest mjeseci ove godine povećala je poslovne prihode za 17,5 posto, dosegnuvši 143,7 milijuna eura, a što je u skladu s očekivanjima. Kontinuirana ulaganja u kvalitetu proizvoda i usluge jedan su od ključnih elemenata Valamarove strategije, značajno doprinoseći rastu prihoda u svim destinacijama od Poreča do Dubrovnika. Najveći doprinos rezultatima ponovno dolazi od premium segmenta hotela i kampova, koji ostvaruju bolju popunjenost i više prosječne cijene.

Valamar grupa zadržala primat

Isključujući doprinos austrijskog portfelja, Valamar grupa je u prvoj polovici godine ostvarila rast poslovnih prihoda od 10,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Dugoročni zakup triju hotela u Obertauernu doprinio je rastu prihoda s dodatnih 8,6 milijuna eura, a isključujući ovaj doprinos austrijskog portfelja, Grupa je u prvoj polovici godine ostvarila rast poslovnih prihoda od 10,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Valamar grupa ostvarila je pozitivnu EBITDA-u i EBITDA maržu u prvom polugodištu. Prilagođena EBITDA (operativna dobit) za šestomjesečno razdoblje iznosila je 4,3 milijuna eura koja nije značajna u odnosu na cjelogodišnju razinu i odražava sezonalnost poslovanja.

Grupa je procijenila povećanje odgođene porezne imovine najvećim dijelom s osnove poreznih poticaja i ostvarenog gubitka te shodno tome priznala porezni prihod u iznosu od 15,4 milijuna eura. Neto gubitak razdoblja iznosi 24,5 milijuna eura. Najbolje rezultate ostvarili su hoteli i kampovi u premium segmentu, pri čemu se posebno izdvaja destinacija Rab s porastom od 40 posto u odnosu na prvo polugodište 2024. godine.

Operativni troškovi porasli su za 12,6 posto te iznose 137,9 milijuna eura, ponajprije zbog stvaranja poticajnih i konkurentnih radnih uvjeta za zaposlenike, što je rezultiralo povećanjem troška plaća za 7,7 milijuna eura.

Maistra je u prvih šest mjeseci ostvarila 612 tisuća zauzetih jedinica, što je na razini lanjske realizacije. Nedostupnost raspoloživih kapaciteta dijela kampova, uslijed investicijskih radova, ograničili su rast volumena promatranog perioda. Ostvareno povećanje prosječne cijene od 8 posto, što je većim dijelom utjecaj kontinuiteta investiranja u rast kvalitete smještajnih kapaciteta, posebice kampova.

92,1

milijun poslovnih rashoda imala je Maistra – 8% više nego u prvih šest mjeseci 2024.

Realizirano je 86,8 milijuna eura prihoda od prodaje, što je 7 posto više od istog razdoblja protekle godine. U istom razdoblju ostvareno je 92,1 milijuna eura poslovnih rashoda, plus 8 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. Najveće povećanje bilježi se u dijelu troškova osoblja, što je vezano uz rast plaća i ranije zapošljavanje. Maistrin booking za naredno razdoblje 2025. u ovom trenutku pokazuje stabilan trend.

Očekivane investicije u ovoj godini iznose oko 65 milijuna eura, od čega se najznačajniji dio odnosi na daljnje podizanje kvalitete i uvođenje novih sadržaja u kampove.

Arenin rekordni lipanj

Arena Hospitality Grupa je ostvarila solidne rezultate u prvoj polovici 2025. godine, s ukupnim prihodima koji su se povećali za 4,4 posto na godišnjoj razini, dosegnuvši 52,5 milijuna eura. Ovaj rast potaknut je povećanjem prihoda od smještaja za 4,8 posto te poboljšanjem EBITDA-e za 12,5 posto, što odražava uspjeh strateške usmjerenosti na premium ponudu i operativnu učinkovitost. Hrvatski portfelj prednjačio je s porastom prihoda od 7,7 posto i rekordnim rezultatima u lipnju, potpomognutim snažnim rastom prosječne cijene smještaja (ADR) i doprinosom novoobnovljenih kampova.

Regija CEE također je ostvarila dobre rezultate, s porastom prihoda od 12,9 posto i poboljšanom profitabilnošću na svim tržištima. Iako se njemački portfelj suočio s izazovima zbog manjeg broja velikih događanja, zadržana je kontrola nad troškovima te solidna popunjenost. “Sveukupno, ovi rezultati potvrđuju otpornost našeg diverzificiranog portfelja i učinkovitost naše dugoročne investicijske strategije.”, poručuju iz Uprave.

Grupa raspolaže likvidnošću, s novčanom pozicijom i kratkoročnim depozitima u iznosu od 19,7 milijuna eura na dan 30. lipnja 2025. godine. Budući da nije došlo do povećanja kamata na postojeće dugove niti do novih refinanciranja, novčani tok Grupe ostaje u skladu s očekivanjima, uzimajući u obzir promjene u potrebama za obrtnim kapitalom zbog sezonske prirode dijela poslovanja.

6

posto rasta broja noćenja zabilježila je Liburnia već u prvoj fazi transformacije

Ukupni konsolidirani prihodi iznose 52,5 milijuna eura, što predstavlja rast od 4,4 posto na godišnjoj razini i ukazuje na nastavak postupnog poboljšanja. RevPAR iznosi 44,4 eura (povećanje od 14,1% u odnosu na prošlu godinu).

Plava laguna povećala je u šest mjeseci poslovne prihode za šest posto dok je operativna dobit (EBITDA) porasla 6,5 posto. Grupa je u šest mjeseci ostvarila 1,72 milijuna noćenja, što je 1,7 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje. To je posljedica investicija koje su u značajnijem dijelu okončane u drugoj polovici drugog tromjesečja. Najbrojniji su bili gosti iz Njemačke s udjelom od 28 posto, a slijede Austrija i Slovenija.

Ukupni poslovni prihodi Grupe iznosili su 78,7 milijuna eura što je rast od šest posto. Rast prihoda prvenstveno je rezultat povećanja prosječne cijene smještaja te rasta ostalih prihoda od prodaje. Sveukupno, Grupa je zabilježila gubitak od 1,3 milijuna eura, što je u cijelosti posljedica negativnog rezultata financijskih aktivnosti.

Liburnijina Misija 2030

Tijekom prvog polugodišta 2025. godine Liburnia Riviera Hoteli nastavili su ostvarivati snažne operativne i financijske rezultate. Na temeljima strateškog okvira i smjernica inicijative “Misija 2030”, tekuća i naredne godine predstavljaju razdoblje u kojem Liburnia prelazi u fazu usmjerene i vidljive transformacije, čiji su učinci već vidljivi u poslovanju.

Tako su u predmetnom razdoblju poslovni prihodi porasli za 12 posto te dosegnuli 26 milijuna eura, dok je operativna dobit (EBITDA) iznosila 3,6 milijuna eura, što predstavlja rast od 30 posto. Već u ovoj fazi transformacije bilježe konkretne pokazatelje napretka, broj noćenja porastao je za 6 posto, dok je prosječna dnevna cijena (ADR) povećana za 2% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Pokrenuto povećane konkurentnosti Grupe fokusirano je na osnaživanje i optimizaciju prihodovne strukture (+2,8 milijuna eura poslovnih prihoda u odnosu na usporedno razdoblje prošle godine), čime je operativni rezultat (EBITDA) zabilježio porast od 30 posto na razinu od 3,6 milijuna eura.

I uz izostanak jednokratnog efekta od prodaje dugotrajne imovine, EBITDA je zabilježila snažan porast od 14 posto. Gubitak prije oporezivanja smanjen je za 0,9 milijuna eura te iznosi milijun eura, ponajviše uslijed porasta operativnog rezultata (EBITDA) u istom iznosu od 0,9 milijuna eura.

Autor: Siniša Malus
12. kolovoz 2025. u 16:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close