Prometni stručnjak o zabrani dizelaša i benzinaca: Mi sad postajemo smetlište EU

Autor: Poslovni.hr , 15. veljača 2023. u 11:55
Foto: Reuters

Prometni stručnjak Željko Marušić kaže da je odluka politička i geostrateška, a vidjet će se koliko će se moći održati.

Od 2035. godine u EU više nećete moći kupiti nove automobile na benzin i dizel već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Prometni stručnjak Željko Marušić kaže da je odluka politička i geostrateška, a vidjet će se koliko će se moći održati, piše N1.

“Ona je kontradiktorna jer da bi proizveli i električno vodilo potrebna je ogromna količina energije, koja uključuje i ugljen. Pitanje je hoće li ova odluka biti prolongirana”, rekao je.

“Prodaja električnih vozila u Norveškoj je u siječnju ove godine pala za 93 posto naspram lani, u Njemačkoj 80 posto”, dodao je.

Marušić je napomenuo i da imamo paradoks gdje se plug-in hibridna vozila oslobađaju trošarina, a i ona zagađuju okoliš. “Davanje poticaja na električna vozila je nagrađivanje bogatih na uštrb siromašnih. Mi imamo prodaju novih vozila upola manju nego 2008. godine i naš vozni park stari. Što znači nekom poticaj od 20.000 kuna na vozilo od 400.000 kuna ako ima plaću od 1.000 eura”, rekao je.

“Cijene i dizelskih vozila su porasla. Limuzina koja je koštala 20.000 eura, sada je 30.000 eura, a električna i 40.000 eura. Naši građani su osuđeni na rabljena vozila, a to su mahom dizeli iz uvoza koja su upitne kvalitete. Mi postajemo smetlište EU. S jedne strane se favoriziraju “čista” vozila koja su skupa, a većina građana kupuje vozila koja se otpisuju s bogatih tržišta”, smatra Marušić.

Dodao je da je po pitanju prodaje novih vozila, 55 posto benzinaca, i 21 posto hibridnih vozila. “Tu se uzima siromašnima da bi se dalo bogatima, a siromašni će kupovati starija vozila koja će biti dodatno penalizirana i naš će vozni park i dalje starjeti. Mi sada imamo prosječnu starost voznog parka gotovo 15 godina, a 2008. je bio blizu 10 godina. To je loše. Nelogično je da se poticaji daju na one automobile koji naši građani ne mogu kupovati”, zaključio je Marušić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Na krivom mjestu se iznose činjenice koje utječu na zagađivanje okoliša jer visokim trošarinama nova i ekološkija vozila u odnosu na polovna i stara vozila prosječnom kupcu postaju nedostupna.

New Report

Close