Pretpandemijski rezultat neuhvatljiv, zaostatak 2 posto

Autor: Marija Crnjak , 05. rujan 2023. u 22:00
Foto: ZVONIMIR BARIŠIN/PIXSELL

U prvih osam mjeseci u Hrvatskoj ostvareno 16,2 milijuna dolazaka i 88,5 milijuna noćenja, kolovoz na Jadranu slabiji u noćenjima i u odnosu na lani.

Hrvatskoj je u prvih osam mjeseci, sa 16,2 milijuna dolazaka i 88,5 milijuna noćenja, nedostajalo tek nešto manje od dva posto dolazaka i noćenja da dosegne predpandemijsku, 2019. godinu.

U odnosu na prošlu godinu, dakako imali smo rast od osam posto u dolascima i dva posto u noćenjima. Ni u samom kolovozu, najjačem turističkom mjesecu, nije dosegnut predpandemijski rezultat ni u dolascima, kojih je ove godine bilo za sedam posto manje nego u kolovozu 2019., niti u noćenjima koja su ove godine slabija za 4,5 posto nego u 2019. godini.

Zagrebu rast nije bio dovoljan

U glavnom gradu ostvareno je 1,6 milijuna noćenja, što je doduše 15 posto više nego u 2022. te šest posto manje nego 2019. godine.

Unatoč svemu, odlično
Kolovoz je nešto slabiji čak i kad je u pitanju broj noćenja na Jadranu u prošloj godini, no jači je za Zagreb i ostatak kontinenta, gdje je ipak i dalje manja baza nego na Jadranu. Ova statistika eVisitora koju je u utorak pustila Hrvatska turistička zajednica (HTZ) otkrila je trend skraćivanja godišnjih odmora, što u HTZ-u tumače ukidanjem restrikcija u putovanjima van ljetne sezone, ali i povratkom konkurenata u igru.

Ministrica turizma Nikolina Brnjac/M. Prpić/PIXSELL

“Turistički promet ostvaren u samoj špici sezone, odnosno u srpnju te sada u kolovozu potvrđuje uočene trendove prema kojima naši gosti ostvaruju više dolazaka, ali se pritom zadržavaju kraće.

Ovakva dinamika prometa je i logična ako znamo da su tijekom prošle godine globalna putovanja i dalje bila najintenzivnija u glavnim ljetnim mjesecima, dok je ovo prva godina nakon pandemije u kojoj ne postoje restrikcije i ograničenja u putovanjima, te prva godina u kojoj se u potpunosti vratila sva naša konkurencija.

7

posto manje dolazaka ostvareno je u kolovozu u odnosu na isti mjesec 2019.

Kada na sve to dodamo utjecaj globalne inflacije te i dalje prisutni sukob u Ukrajini, možemo zaključiti kako je Hrvatska unatoč svim okolnostima ostvarila odličan rezultat, kojeg ćemo dodatno učvrstiti u nadolazećem razdoblju posezone za koju su promotivne aktivnosti u tijeku i za koju imamo jako dobre najave”, izjavio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.

Ministrica turizma Nikolina Brnjac posebno je istaknula rast na kontinentu. “Veseli nas što se i kroz ljetno razdoblje nastavio pozitivan trend turističkih rezultata. Nakon najbolje predsezone u povijesti hrvatskog turizma, s velikim optimizmom ulazimo i u razdoblje posezone, za koju su najave izvrsne.

Kontinentalne županije bilježe i bolje rezultate nego 2019. i 2022. godine, što je važno, jer ukazuje na činjenicu da uistinu imamo potencijala za razvoj turizma u cijeloj Hrvatsko”, istaknula je Brnjac.

Istra jedina nadmašila
Dodala je kako su ovi rezultati potvrda da je moguće postići regionalno uravnoteženiji i cjelogodišnji turizam. “Vjerujem kako ćemo s novim investicijskim ciklusom kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti te Višegodišnji financijski okvir, kao i državni proračun, dodatno osnažiti našu turističku ponudu te pridonijeti ostvarenju naših strateških ciljeva”, kazala je resorna ministrica.

U prvih osam mjeseci najveći promet tradicionalno ima Istra koja je jedina među razvijenim turističkim regijama nadmašila i 2019. i 2022. godinu. Splitsko-dalmatinska županija imala je slabiji rezultat nego prije pandemije, iako je jača nego lani, Kvarner je prošao s više dolazaka i manje noćenja nego u 2019., slijedi Zadarska županija (manje dolazaka, više noćenja nego 2019.).

Dubrovačko-neretvanska županija nije dosegnula predpandemijske brojke, kao ni Šibensko-kninska županija i Ličko-senjska županija, pa ni Zagreb, iako je blizu. U Zagrebu je ostvareno 1,6 milijuna noćenja što je doduše 15 posto više nego lani te šest posto manje nego 2019. Na ostatku kontinenta ostvareno je više od 1,9 milijuna noćenja, ili 14 posto više nego lani.

Komentirajte prvi

New Report

Close