Konzultantska kuća Horwath HTL Hrvatska našla se ovih dana na meti kritike kao autor Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za 2013. godinu, uz optužbe da su rješenja iz dokumenta uzrok slabije turističke sezone.
Sanja Čižmar, starija partnerica u Horwath HTL Hrvatska, u razgovoru za Poslovni dnevnik odgovara na navedene kritike, pojašnjava zašto u Hrvatskoj još nema velikih investicija u turističkom sektoru, te otkriva u što bi i sama investirala u turizmu kad bi bila u prilici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Brojanje svakog turista svaki dan tokom sezone je ekvivalent blejanja u ZSE i opsesivno pracenje promjene cijene dionica. Ako si dobro investirao, minutne promjene cijene nisu bitne. Isto tako, kako god lose radili, koliko god nam bila siromasna turisticka ponuda, koliko god poreza utajili i koliko god ponizavali goste, slicne brojke cemo ponavljati svake godine, +/-5-10% iz prostog razloga sto su ljudi programirani da idu "na more" a nase more im je najblize…
"Turisticka" smo zemlja jedino zbog bogomdanog polozaja i prirodnih uvjeta, inace se po usluzi i sposobnosti, ne moze mjeriti ni sa malo vecim gradom neke zapadnoeuropske zemlje…
Pa to je najobicnija zabava za puk… pokusava se situacija pokazati boljom nego sto je, i kupuje se vrijeme. Da je sezona tako dobra, ne bi to ponavljali kao roboti svake 2 min.
Kako kazes, ljudi idu na more, ali tu nema naglih i velikih pomaka. Turizam je grana sa skoro nikakvim rastom produktivnosti i niskom dodanom vrijednoscu, bez mogucnosti nekih vecih naglih skokova.
S obzirom da se sve ostalo zatvara, taj turizam je jedino sto ce ostati, i nas standard ce se spustiti drasticno, na realnu razinu za nikakvu proizvodnju, izvoz itd.
Brojanje svakog turista svaki dan tokom sezone je ekvivalent blejanja u ZSE i opsesivno pracenje promjene cijene dionica. Ako si dobro investirao, minutne promjene cijene nisu bitne. Isto tako, kako god lose radili, koliko god nam bila siromasna turisticka ponuda, koliko god poreza utajili i koliko god ponizavali goste, slicne brojke cemo ponavljati svake godine, +/-5-10% iz prostog razloga sto su ljudi programirani da idu “na more” a nase more im je najblize…
“Turisticka” smo zemlja jedino zbog bogomdanog polozaja i prirodnih uvjeta, inace se po usluzi i sposobnosti, ne moze mjeriti ni sa malo vecim gradom neke zapadnoeuropske zemlje…
Zasto ce TV-kuce uopce brojati turiste? Pa nije to njihov posao? Maltretirati goste u maniri Gestapo-a, sa stupidnim pitanjima; kamo idu, koliko ostaju, koliko ce potrositi…
Ili ovi gosti trose puno u vansezonskoj potrosnji, dok drugi trose manje ili nikako…
Kako ih nije sram, uopce na takav nacin komunicirati sa javnoscu!
Osim toga zasto se novac od boravisnih pristojbi trosi na reklamiranje destinacije. Pa taj novac placaju gosti i bilo bi normalno da se taj novac trosi svrsishodno, odnosno na poboljsanje destinacije. Od setnica, trim- i biciklistickih staza, odmorista, lungomara…
Ako imamo 60 milijuna nocanja, onda je najmanje 60 mio. eura kasirano od boravisne pristojbe.
To je jako puno novca, koji se trosi bez ikakve kontrole.
IRANSKA VJERSKA POLICIJA NA HRVATSKIM PLAŽAMA :
http://www.index.hr/vijesti/clanak/njemacki-magazin-popljuvao-hrvatsku-previsoke-cijene-iranska-vjerska-policija-zabrane-i-vrijedjanja-turista/694560.aspx
Uključite se u raspravu