Pomoć proizvođačima u plasmanu kvalitetne hrane na zagrebačko tržište

Autor: Vanja Ušaj , 07. prosinac 2020. u 22:00
Foto: PATRIK MACEK/PIXSELL

Grad Zagreb provodi javni poziv za dobivanje oznake ‘Plavi ceker’, namijenjene označavanju, isticanju
i promociji najkvalitetnijih hrvatskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.

Promocija kvalitetnih hrvatskih proizvoda postala je imperativ, jer je posljednjih godina Hrvatska dobila velik broj proizvođača hrane koji proizvode kvalitetne proizvode, ali koji na žalost teško pronalaze put do tržišta jer je za bolju tržišnu poziciju od iznimne važnosti dobar marketing i promocija, te stabilna ponuda na tržištu.

Kao važan uvjet da neki prehrambeni proizvod dobije na značaju je i diferencijacija od dominantnih proizvoda koji se nude na policama, odnosno da se kroz različite oznake jasnije definira po čemu su neki bolji, drukčiji i koje benefite neka oznaka donosi potrošačima i proizvođačima.

Grad Zagreb provodi još jedan javni poziv za oznaku Plavi ceker koja je namijenjena označavanju, isticanju i promociji najkvalitetnijih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda proizvedenih na području Hrvatske.

Ovim projektom grad želi iskazati pomoć malim i srednjim proizvođačima u plasmanu njihovih visokokvalitetnih proizvoda na zagrebačko tržište što je i vidljivo iz slogana: Od hrvatskog polja do zagrebačkog stola – jamči Zagreb

Plavi ceker jamči potrošaču da je riječ o domaćem, kvalitetnom, visokovrijednom i provjerenom proizvodu.

Oznaka je figurativni žig registriran kod Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske, a Pravilnikom o dodjeli oznake, koji je usvojen u listopadu 2019. godine, propisani su kriteriji za čak 25 vrsta domaćih proizvoda, prerađevina (suhomesnati proizvodi, sir, ulja, med….).

Žele domaće proizvode

Proizvođači koji žele steći oznaku Plavi ceker za svoje proizvode, pozvani su na nedavno održanoj konferenciji za novinare Hrvatske poljoprivredne komore, krovnog udruženja poljoprivrednika, da se jave na javni poziv koji je u tijeku.

Aktualni javni poziv traje do 15. prosinca, a očekujemo da će nam se pridružiti sve veći broj proizvođača jer je pandemija Covida-19 pokazala da hrvatski potrošači žele domaće proizvode, ali da je organizacija plasmana, dostupnosti proizvoda i jamčenja kvalitete nešto što je postalo prioritet u odluci da se neki proizvod kupi.

Uskoro će se proizvodi s oznakom Plavi ceker naći i u specijaliziranim trgovinama za promociju i prodaju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, a vjerujemo kako će dugoročno oznaka i projekt okupiti veliki broj proizvođača, pa se u budućnosti mogu planirati i projekti promocije i izvoza na tržišta izvan Hrvatske.

Svi prijavljeni proizvodi putem javnog poziva podliježu senzorskoj procjeni i fizikalno-kemijskoj analizi na Prehrambeno biotehnološkom fakultetu te Nastavnom zavodu za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar te ukoliko zadovolje sve kriterije propisane Pravilnikom (senzorski moraju biti izvrsni, fizikalno-kemijski parametri su iznad zakonski propisanih) dodjeljuje im se oznaka Plavi ceker.

Uvjeti dodjele oznake su takvi da proizvodi moraju biti proizvedeni na području Hrvatske, da su proizvedeni od sirovina koje su podrijetlom iz Hrvatske, te da udovoljavaju važećim propisima iz područja hrane, a odnose se na sve faze proizvodnje, prerade i distribucije hrane. Moraju udovoljavati parametrima kvalitete propisanima u Pravilniku.

Bolje brendiranje

Na Javni poziv mogu se prijaviti OPG-i upisani u Upisnik poljoprivrednika/Upisnik OPG-a, te obrti i pravne osobe registrirane za poljoprivrednu ili prerađivačku djelatnost. Potom se proizvodi šalju na senzorsku i fizikalno-kemijsku analizu kod ovlaštenih zavoda ili laboratorija. Troškove uzimanja uzoraka, te sve analize podmiruje Grad Zagreb.

Do sada su objavljena dva javna poziva za oznaku Plavi ceker te su dodijeljene 62 potvrde za 36 proizvođača. Kako je navedeno, u tijeku je i treći javni poziv, a svakako je važno istaknuti uspostavu sljedivosti od proizvođača do krajnjeg kupca uz dostupnost svih informacija o proizvođaču putem QR koda kojeg će Grad Zagreb osigurati za sve nositelje oznake.

Grad Zagreb tijekom 2020. za projekt Plavi ceker planira potrošiti oko 800.000 kuna, a u iznos su uključeni troškovi analiza proizvoda, manifestacije, promidžbe i dr. U ovom trenutku, proizvodi se osim u trgovinama mogu nabaviti izravno od proizvođača, a popis proizvođača i proizvoda koji su dobili oznaku Plavi ceker može se naći na web stranici Grada.

Prvi javni poziv bio je raspisan u razdoblju od 15. studenoga do 31. prosinca 2019. Na javni poziv javilo se 40 proizvođača sa 106 proizvoda, te je u skladu s propisanim parametrima iz Pravilnika odabrano 42 proizvoda od 23 proizvođača kojima je uručen Ugovor o licenciji oznake Plavi ceker. Drugi javni poziv proveden je od 20. svibnja do 31. srpnja ove godine, te je još 20 proizvoda i 13 proizvođača dobilo oznaku.

U sklopu manifestacije Ljeto na Štrosu, u kolovozu na Strossmayerovom šetalištu predstavljeni su proizvodi uz degustaciju, a brojni građani posjetili su navedeno događanje. Nedavno smo uspješno organizirali i prvu prodajnu manifestaciju proizvoda na Trgu bana Josipa Jelačića.

Promocija hrvatske proizvodnje u godinama koje dolaze sve više će jačati i dobivati na značaju, zbog čega smo uvjereni da će i oznaka Plavi ceker postati prepoznatljiva i u budućnosti još bolje brendirati naše sjajne proizvode.

Svijest o prehrambenom patriotizmu pojavom korone ojačala je i ukazala da je važno kupovati domaće, provjereno. U mjesecu koji je pred nama, kada se najviše troši, valja ponavljati da svaki kupljeni hrvatski proizvod multiplicira učinak na hrvatsko gospodarstvo.

Komentirajte prvi

New Report

Close