“Plan nam je dovesti svjetski poznate brendove u naše hotele i restorane”

Autor: Marija Crnjak , 26. ožujak 2021. u 07:14
Vladimir Bošnjak/Sandra Šimunović/PIXSELL

Opatija je destinacija stvorena za luksuzni turizam, uvjereni smo da ćemo uz podršku grada, institucija i gospodarstvenika podići raznolikost ponude.

Uoči najizazovnije sezone u povijesti turizma vodeća hotelska grupacija na Kvarneru, Liburnia Riviera Hoteli imala je smjenu uprave, a Agrona Berišu na čelu Uprave zamijenio je Vladimir Bošnjak, financijaš s američkom diplomom i bogatim iskustvom na vodećim pozicijama, ali ne i u turizmu.

Vladimir Bošnjak diplomirao je na američkom Concordia Collegeu u Minnesoti, u Americi je položio i MBA na Penn State University, a karijeru započeo u Merrill Lynchu u Sjevernoj Dakoti. Bio je predsjednik uprave HETA Asset Resolutiona, u upravljačkom odboru Hypo Alpe-Adria-Banke (Addiko banke), direktor u tvrtki TO ONE, a radio je i na Zagrebačkoj burzi te u investicijskoj banci CAIB.

U Upravu Gitone Adriatic, koja je krajem 2019. preuzela LRH, Bošnjak je stigao prije par mjeseci, nedugo pred imenovanje na čelu hotelske tvrtke. U razgovoru za Poslovni dnevnik Vladimir Bošnjak otkriva nam koji će biti glavni izazovi u ovoj turističkoj godini te kakvi su razvojni planovi opatijske tvrtke.

Otkud financijaš u hotelskom biznisu, i kako će vam prethodna iskustva pomoći u LRH?

Osnova svake uspješne tvrtke je upravljanje financijama. Dobro poznavanje financija trebao bi biti preduvjet za upravljačke pozicije, pogotovo kada govorimo o velikim sustavima kao što je LRH.

Kroz svoju 20+ godišnju karijeru na različitim upravljačkim pozicijama u privatnom sektoru radio sam u upravama tvrtki za investicijsko bankarstvo, na složenim financijskim restrukturiranjima, poslovima vezanim za upravljanje rizicima u financijskom sektoru te organizacijskom restrukturiranju.

Uspješno sam radio na većem broju značajnih M&A transakcija u jugoistočnoj Europi, vodio sam takozvanu lošu banku kroz naplatu rizičnih plasmana te vodio financije u najvećem financijskom restrukturiranju u regiji.

Kako iz pozicije nekoga s bogatim iskustvom upravljanja u kriznim situacijama gledate na aktualnu krizu u globalnom turizmu?

Turističku industriju obilježavala je velika fleksibilnost i prije ove pandemije, pogotovo u smislu novih trendova, tako da će turizam preživjeti i ovaj izazov. Vjerujem da će se u tom smjeru sve manje tražiti destinacije masovnog turizma i all inclusive ponuda, a sve više će se tražiti segmenti u kojima Opatija zaista ima što za ponuditi.

LRH grupa je prepoznala nove trendove i spremni smo za nekoliko različitih scenarija koji bi se mogli ostvariti, ovisno o epidemiološkim uvjetima u Hrvatskoj, kao i u zemljama naših gostiju. Mi ćemo kontinuirano raditi na povećanju kvalitete naše ponude, ali i Opatije kao moderne turističke destinacije koja je spremna prilagođavati se novim uvjetima i trendovima.

1.

travnja idemo s testiranjem svojih gostiju ispred hotela Belvedere. Svi koji to žele mogu napraviti PCR ili antigenski test pred povratak u matičnu zemlju

Znate li zašto je smijenjen bivši predsjednik uprave Agron Beriša?

Bivši predsjednik Uprave LRH dogovorio je sporazumni prestanak daljnje suradnje s vlasnicima koji su meni odlučili dati povjerenje i podršku te veliku odgovornost u preuzimanju upravljanja ovako velikom kompanijom.

Želja nam je i motivacija da u ovoj izazovnoj i nepredvidivoj sezoni od najvećeg hotelskog lanca u Opatiji napravimo najpoželjnije hotele, da zadržimo radna mjesta, zaposlimo nove ljude, podignemo cjelokupnu razinu Opatije kao poželjne destinacije i osiguramo uspješnu sezonu.

Kako očuvati stabilnost poslovanja LRH u aktualnim okolnostima, što poduzimate u tom smjeru?

Ove godine najvažnije nam je osigurati financijsku stabilnost i omogućiti fleksibilan model upravljanja u ovo vrijeme pandemije koji će nam omogućiti da uspješno nastavimo ulaganja i pozitivni zamah u poslovanju.

Za stabilnost turističkog sektora i poslovanja brojnih poduzetnika u turizmu od velike važnosti bit će i Covid krediti koje HBOR i banke nude uz vrlo povoljne uvjete svima pogođenima pandemijom. Nadamo se da će poslovne banke zajedno s Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj (HBOR) prepoznati i trenutak za nove investicije te ponuditi i druge proizvode svima nama u turizmu.

Kako vidite turističku budućnost LRH?

Opatija je destinacija koja je stvorena za luksuzni turizam. Budućnost LRH u jednom trenutku bit će i u razvoju velikih turističkih lanaca, odnosno u dovođenju svjetski poznatih brendova u naše hotele i restorane. Snažan naglasak stavit ćemo na zdravstveni turizam i na razvoj nautičkog turizma koji je veliki potencijal na ovom području.

Izuzetno nas vesele upiti brojnih internacionalnih filmskih ekipa koje su prepoznale prekrasnu vizuru i arhitekturu Opatije i žele na ovom području snimati serije i filmove, a mi ćemo učiniti sve da takve ekipe budu sretne i zadovoljne kada dođu u naš grad.

Svakako ćemo se povezati s lokalnim proizvođačima hrane i pića. Moramo obogatiti našu ponudu u tom segmentu, a u isto vrijeme želimo doprinijeti razvoju lokalnih OPG-ova i proizvođača.

U pripremi su brojni projekti i investicije, od kojih posebno izdvajam već pokrenutu obnovu jednog od prvih hotela na Jadranu i povijesne znamenitosti Opatije – hotela Kvarner. Također bih najavio i dovođenje svjetski poznate i renomirane slastičarne i kavane na terasu hotela Imperial.

Krenuli smo u komunikaciju s lokalnim partnerima, s Gradom Opatijom dogovaramo zajedničke projekte, sa specijalnom bolnicom Thalassotherapia Opatija razvijamo zdravstveno-turističke pakete, ostvarili smo suradnju s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, a želju za dolaskom u Opatiju i suradnjom s LRH, osim filmske, iskazale su i razne industrije kao što su medicinska, financijska i gaming industrija.

Iznimno nas veseli ova sinergija svih dionika i zato smo uvjereni da ćemo zajedničkim snagama priču o Opatiji ispričati cijelom svijetu.

500

ljudi još namjeravamo zaposliti ove godine, ako će se svi objekti otvarati prema planu

Imate li dobar tim za sve te izazove, planirate li kadrovska ojačanja?

Zaposlenici će nam uvijek biti na vrhu prioriteta. Mi već imamo jako dobar tim koji je spreman za sve izazove koji nas čekaju i vjerujem da ćemo s njima izgraditi novi imidž Liburnije koji će biti odraz zdrave i pozitivne sredine u kojoj radimo i živimo. Naši zaposlenici vole tvrtku u kojoj rade i zato nam je jako važno da zadržimo obostrano povjerenje te da s optimizmom svi zajedno krenemo u ovu sezonu.

Dajemo sve od sebe kako bismo omogućili očuvanje postojećih radnih mjesta unutar grupe, uz naravno istu razinu plaća i ostalih materijalnih prava koja pripadaju radnicima. Moram naglasiti da smo vrlo zahvalni Vladi Republike Hrvatske koja nam je cijelo vrijeme podrška i koja je pomogla da se ostvari ovaj cilj. Zaposlili smo i nove radnike krajem 2020. i početkom 2021., trenutačno zapošljavamo, a plan nam je zaposliti do 500 novih ljudi ove godine ukoliko će se svi objekti otvarati prema planu.

Želimo biti jedan od najpoželjnijih poslodavaca na ovom području i zato nam je jako važan svaki čovjek, bio zaposlenik ili turist. Ja ću kao predsjednik Uprave voditi računa da svi naši zaposlenici budu zadovoljni i da dobiju priliku sudjelovati na vrhunskim edukacijama. S obzirom da planiramo projekte kao što su osnivanje hotel škole i kulinarske akademije, omogućit ćemo našim zaposlenicima da se aktivno uključe u te projekte.

Kako se konkretno pripremate za sezonu 2021.?

Na sastanku s ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac razgovarao sam o izazovima za nadolazeću sezonu, zadržavanju radnih mjesta te pridržavanju mjera, testiranju na COVID-19 i cijepljenju turističkih djelatnika.

Ministrica je najavila kako će u prioritetnim skupinama u trećoj fazi cijepljenja biti i turistički djelatnici. Iznimno me veseli ova odluka predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića i ministrice koji su na vrijeme reagirali i kroz mjere za turizam omogućili da ovaj sektor preživi.

Ipak turizam čini oko 20 posto našeg BDP-a, stoga je jako važno da napravimo sve što možemo da ostvarimo što uspješniju sezonu. Moram ovdje spomenuti i projekt “Safe stay in Croatia”, koji je pokrenula ministrica Brnjac, jer su uvedeni sigurnosni zdravstveni protokoli koje Europska komisija preporučuje državama članicama.

Zahvaljujući njenom angažmanu Hrvatska je prva EU zemlja koja je to uvela, dok će druge zemlje to tek pokrenuti. LRH je već dio ovoga značajnog projekta i ima nacionalnu oznaku sigurnosti boravka u svim objektima. Mi ćemo od 1. travnja krenuti s testiranjem svojih gostiju ispred hotela Belvedere. Svi gosti koji to žele moći će napraviti PCR ili antigenski test pred povratak u svoju matičnu zemlju.

Optimističan sam i vjerujem da će ova sezona biti bolja nego ona 2020., kad je Hrvatska bila jedna od vodećih turističkih odredišta na Mediteranu. Nema razloga vjerovati da to neće biti i 2021., posebno s obzirom na to da je sigurnost postala prioritet broj jedan svim turistima koji planiraju putovati.

U tom smislu, većina njih bira odredišta koja su blizu i do kojih je lako doći automobilom, što Opatija može i mora iskoristiti. LRH u prvoj fazi otvara 10 hotela i nadamo se da ćemo otvoriti sve naše objekte prije početka sezone.

Ipak, osim korone, LRH ima izazova od ranije, dugo se nije makla s pozicije, kao i destinacija u kojoj posluje?

Liburnija je turistički div Kvarnera koji je generator i pokretač razvoja u tom području. To je nešto na čemu moramo i dalje raditi zajedno s našim lokalnim i regionalnim partnerima i zato smo već s gradonačelnikom Opatije, turističkom zajednicom Opatije i drugim hotelijerima na ovom području počeli raditi na ozbiljnom kalendaru događanja koji će omogućiti razvoj Opatije kao cjelogodišnje destinacije. Pokrenuli smo i projekt “storytellinga” o Opatijskoj rivijeri, a sve s ciljem da zajednički generiramo alate, strategije i proizvode koji će omogućiti jedinstveno brendiranje i pozicioniranje Opatije.

Želimo biti predvodnik u razvoju Opatije i Kvarnera i uvjereni smo da ćemo uz podršku grada, drugih lokalnih i regionalnih institucija i gospodarstvenika podići raznolikost ponude i turističku vrijednost destinacije na jednu višu razinu. Kad svi ujedinimo resurse, osmislimo i razvijemo specifične turističke aktivnosti i programe, usmjerimo se na razvoj zelenog i digitalnog turizma, dobit ćemo konkurentan proizvod i sadržaj koji će privući turiste i omogućiti Opatiji da postane jedna od najpoželjnijih destinacija tijekom cijele godine.

Mi smo unutar LRH definirali prioritete i ciljeve, idemo drugačijim pristupom, jer shvaćamo da je za naš još veći uspjeh vrlo važno razvijati zajednicu u kojoj se nalazimo i biti joj partner.

Upravo vlasnička struktura sa značajnim vlasničkim udjelom Grada Opatije spominjala se kao kamen spoticanja za razvoj LRH – mogu li se ciljevi ostvariti u tim okolnostima?

LRH će zajedno s Gradom surađivati na brojnim projektima koji će doprinijeti razvoju turizma i gospodarstva u Opatiji, ali i osigurati nova radna mjesta za lokalno stanovništvo. Prvi korak već je napravljen, na sastanku s gradonačelnikom Ivom Dujmićem pričali smo o konkretnim projektima kao što su osnivanje turističko-tehnološkog inkubatora i inovacijskog centra, osnivanje hotel škole, razvoj dodatnog sadržaj za mlade, osnivanje kulinarske akademije, organizacija međunarodne ljetne škole, digitalizacija raznih usluga i proizvoda, ali i o drugim projektima koji su u planu.

Tu nam je svakako bitna i nova financijska omotnica iz EU koja otvara niz mogućnosti za prijavu projekata na natječaje EU, a koje će LRH samostalno i u suradnji s Gradom, ali i drugim lokalnim i regionalnim partnerima zajednički razvijati i prijaviti.

S nestrpljenjem očekujemo novu financijsku omotnicu za razdoblje 2021.-2027., s obzirom na mogućnosti koje za velike poduzetnike pruža Mehanizam za oporavak i otpornost te da će nam to kao i mnogim drugim poduzetnicima biti dodatni poticaj u ovim izazovnim vremena.

Kakvi su planovi LRH ili Gitone van Opatije? Zanima li vas Zagreb?

Trenutačno smo fokusirani na zadržavanje radnih mjesta, predsezonu i pripreme za sezonu. S obzirom na neizvjesnu situaciju vezano uz pandemiju koronavirusa prioritet nam je osigurati poštivanje mjera i visok standard u svim objektima kako bismo osigurali našim gostima kvalitetan i siguran boravak.

Vlasnik naše grupacije vrlo je ozbiljan i profesionalan i došao je ovdje sa željom da tu i ostane te da investira u različite segmente u Hrvatskoj. Fokus će naravno biti na pružanje turističkih i hotelijerskih usluga najviše razine kvalitete s namjerom da se razvijaju ozbiljni projekti koji će doprinijeti razvoju pojedinih destinacija, ali i Hrvatske.

U vlasništvu RH su brojni objekti koji trenutačno nisu u funkciji i ne pridonose državnom proračunu, a neke su mu čak i na teret, a mogle bi se staviti u turističku funkciju kroz joint venture između privatnih tvrtki i države. Mi smo svakako zainteresirani za takav način suradnje i nadamo se da će i država prepoznati koristi koje takav model može donijeti.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Bla, bla, bla….

New Report

Close