Čini se da se trenutno povijest ponavlja, jer omiljeni napitak Nijemaca kava ponovo poskupljuje. Globalno tržište i visoki troškovi energije čine ovaj topli napitak sve skupljim, navodi njemački vodeći prerađivač i distributer kave Tchibo. Ta hamburška tvrtka je početkom svibnja najavila da će morati „prilagoditi” cijene pržene kave: „Prošle godine mnogi troškovi su nastavili rasti, uključujući i sirovu kavu. Da bismo nastavili našim kupcima nuditi kvalitetu na koju navikli, sada se i mi moramo prilagoditi.”
I oružani sukobi koji su se rasplamsali širom svijeta utječu na tržišta, ukazuje Carsten Fritsch. Taj analitičar njemačke banke Commerzbank prati kretanja na tržištima „mekih sirovina”, u što spadaju i živežne namirnice. U izjavi za DW on se poziva na studiju koju je pripremio odjel za istraživanje njegove banke: „Za razliku od robuste, na arabicu gotovo uopće ne utječu problemi kod transporta kroz Crveno more, jer velikim proizvođačima arabice taj put i nije potreban. Situacija je drugačija s robustom, koja se pretežno proizvodi u jugoistočnoj Aziji.“
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu