Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ograničen rast EU industrije hrane

Autor: Poslovni.hr
06. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —

BRUXELLES – Niska ulaganja u razvoj novih proizvoda i proizvodnih tehnologija, zajedno sa sporim rastom izvoza, učinili su prehrambenu industriju Europske unije ranjivom na rastuću globalnu konkurenciju, pokazuju podaci koje je objavilo europsko udruženje prehrambene industrije. Prodaja hrane i pića izvan 25 zemalja članica EU porasla je za 1,9 posto tijekom prvih šest mjeseci 2005. u odnosu na isto razdoblje godinu prije, pokazuju podaci Konfederacije prehrambene industrije i industrije pića (CIAA) objavljeni na specijaliziranoj web-stranici Food Production Daily.
“Europska industrija hrane i pića zabilježila je relativno ograničen, no stabilan rast tijekom protekle tri godine”, kaže CIAA u svom izvještaju. “Međunarodna usporedba pokazuje da za razliku od EU na ostalim tržištima proizvodnja hrane doživljava znatnu ekspanziju. To je naročito slučaj u Latinskoj Americi i Aziji gdje, primjerice, kineska prehrambena industrija nastavlja rasti po dvoznamenkastoj stopi”.
U međuvremenu, ulaganja EU u istraživanje i razvoj i dalje su niža nego u ostalim gospodarstvima izraženo u postocima ulaganja naprema ukupnoj proizvodnji.
Iako je ulaganje u istraživanje i razvoj u EU poraslo za 20 posto između 1997. i 2001., ono je iznosilo svega 0,24 posto od ukupne proizvodnje 2001., što je daleko ispod ulaganja glavnih konkurenata, koja su iznosila prosječno 0,35 posto, istaknulo je to udruženje. Prehrambene kompanije u Australiji, Japanu, Norveškoj i Sjedinjenim Državama troše razmjerno više na istraživanje i razvoj nego EU. Japan je na vrhu ljestvice s postotkom ulaganja u istraživanje i razvoj od 0,8 posto. Unutar EU potrošnja za istraživanje i razvoj razlikuje se od zemlje do zemlje. Nizozemska i Finska ulažu u sektor proizvodnje hrane i pića oko 0,5 posto od ukupne proizvodnje, dok nove zemlje članice karakterizira vrlo niska razina ulaganja. Prehrambene kompanije iz velikih zemalja članica, kao što je Italija, i dalje su ispod prosjeka.
Oko 77 posto prehrambenih proizvoda lansiranih 2004. bilo je inovativno po formulama pripreme, a samo 1,5 posto po proizvodnoj tehnologiji, istaknulo je udruženje CIAA. Inovacije s obzirom na proizvodnu tehnologiju uvećane su sa 66 posto 1999. na 77 posto u 2004., dok su inovacije s obzirom na pakiranje i pozicioniranje pale.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ukupna vrijednost europskog izvoza hrane i pića dosegnula je 22,07 milijardi eura u prvoj polovini 2005., dok je vrijednost uvoza iznosila 19,65 milijardi eura, što je pad od 0,7 posto. Sjeverna Amerika ostala je i dalje najveće tržište europske prehrambene industrije. Međutim, izvoz EU u tu regiju pao je 0,4 posto tijekom prve polovine 2005., na oko 5,7 milijardi eura. Izvoz u azijske zemlje porastao je za šest posto, a u 15 zemalja bivšega Sovjetskog Saveza za 11,9 posto. Europska komisija neprestano ponavlja da prehrambeni sektor treba postati konkurentniji ulaganjem u istraživanje i razvoj u smislu dovođenja novih proizvoda i proizvodnih tehnologija na tržište.
U okviru strategije povećanja ulaganja u taj sektor Komisija je prošle godine objavila da će potrošiti 61 milijun eura na pet velikih istraživačkih projekata kako bi povećala konkurentnost Europe u segmentu hrane i pića.

BRUXELLES – Niska ulaganja u razvoj novih proizvoda i proizvodnih tehnologija, zajedno sa sporim rastom izvoza, učinili su prehrambenu industriju Europske unije ranjivom na rastuću globalnu konkurenciju, pokazuju podaci koje je objavilo europsko udruženje prehrambene industrije. Prodaja hrane i pića izvan 25 zemalja članica EU porasla je za 1,9 posto tijekom prvih šest mjeseci 2005. u odnosu na isto razdoblje godinu prije, pokazuju podaci Konfederacije prehrambene industrije i industrije pića (CIAA) objavljeni na specijaliziranoj web-stranici Food Production Daily.
“Europska industrija hrane i pića zabilježila je relativno ograničen, no stabilan rast tijekom protekle tri godine”, kaže CIAA u svom izvještaju. “Međunarodna usporedba pokazuje da za razliku od EU na ostalim tržištima proizvodnja hrane doživljava znatnu ekspanziju. To je naročito slučaj u Latinskoj Americi i Aziji gdje, primjerice, kineska prehrambena industrija nastavlja rasti po dvoznamenkastoj stopi”.
U međuvremenu, ulaganja EU u istraživanje i razvoj i dalje su niža nego u ostalim gospodarstvima izraženo u postocima ulaganja naprema ukupnoj proizvodnji.
Iako je ulaganje u istraživanje i razvoj u EU poraslo za 20 posto između 1997. i 2001., ono je iznosilo svega 0,24 posto od ukupne proizvodnje 2001., što je daleko ispod ulaganja glavnih konkurenata, koja su iznosila prosječno 0,35 posto, istaknulo je to udruženje. Prehrambene kompanije u Australiji, Japanu, Norveškoj i Sjedinjenim Državama troše razmjerno više na istraživanje i razvoj nego EU. Japan je na vrhu ljestvice s postotkom ulaganja u istraživanje i razvoj od 0,8 posto. Unutar EU potrošnja za istraživanje i razvoj razlikuje se od zemlje do zemlje. Nizozemska i Finska ulažu u sektor proizvodnje hrane i pića oko 0,5 posto od ukupne proizvodnje, dok nove zemlje članice karakterizira vrlo niska razina ulaganja. Prehrambene kompanije iz velikih zemalja članica, kao što je Italija, i dalje su ispod prosjeka.
Oko 77 posto prehrambenih proizvoda lansiranih 2004. bilo je inovativno po formulama pripreme, a samo 1,5 posto po proizvodnoj tehnologiji, istaknulo je udruženje CIAA. Inovacije s obzirom na proizvodnu tehnologiju uvećane su sa 66 posto 1999. na 77 posto u 2004., dok su inovacije s obzirom na pakiranje i pozicioniranje pale.

Ukupna vrijednost europskog izvoza hrane i pića dosegnula je 22,07 milijardi eura u prvoj polovini 2005., dok je vrijednost uvoza iznosila 19,65 milijardi eura, što je pad od 0,7 posto. Sjeverna Amerika ostala je i dalje najveće tržište europske prehrambene industrije. Međutim, izvoz EU u tu regiju pao je 0,4 posto tijekom prve polovine 2005., na oko 5,7 milijardi eura. Izvoz u azijske zemlje porastao je za šest posto, a u 15 zemalja bivšega Sovjetskog Saveza za 11,9 posto. Europska komisija neprestano ponavlja da prehrambeni sektor treba postati konkurentniji ulaganjem u istraživanje i razvoj u smislu dovođenja novih proizvoda i proizvodnih tehnologija na tržište.
U okviru strategije povećanja ulaganja u taj sektor Komisija je prošle godine objavila da će potrošiti 61 milijun eura na pet velikih istraživačkih projekata kako bi povećala konkurentnost Europe u segmentu hrane i pića.

Autor: Poslovni.hr
06. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close