Nova pravila u prometu: Na udaru posebno jedna vrsta vozila, a uvode se i kazne do 500 kuna

Autor: Poslovni.hr , 09. srpanj 2021. u 08:53
Foto: Filip Kos/PIXSELL

Nakon više od dvije godine korištenja na hrvatskim cestama, električni romobili konačno će biti ozakonjeni. Ministarstvo unutarnjih poslova u javnu raspravu uputilo je izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa

Nakon nekoliko godina nezakonite jurnjave među pješacima, ali i na cestama, električni romobili će konačno biti regulirani zakonom jer je MUP poslao u javnu raspravu izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Tako se vozilo bez sjedećeg mjesta definira kao “osobno prijevozno sredstvo”, čiji radni obujam nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,25 kW i koja na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, piše Jutarnji list.

Električni romobili, ali i oni sa sjedećim mjestom će morati biti homologirani i registrirani da bi mogli ići u promet, a isto vrijedi i za električne bicikle. Jer ima i romobila koji mogu pojuriti 70 na sat, pa će i takvi morati biti homologirani.

Poduzetnici iznajmljivači morat će ih također registrirati ako se žele baviti tom djelatnošću.

Prijedlogom zakona, romobile bi mogli voziti stariji od 14 godina i to po biciklističkoj stazi ili traci. Ako je nema, mogli bi koristiti nogostup. U tom slučaju brzina mora biti jednaka brzini pješaka –  maksimalno 5 km/h.

Kod biciklista je važna razlika, oni se u slučaju kad nema staze moraju spustiti na kolnik.  Ako se neće držati te odredbe, može biti kažnjen s 500 kuna.

Noću će se morati koristiti reflektirajući prsluk, a mlađi od 16 koji voze el. romobil morat će nositi zaštitnu kacigu.

Zakonski se prvi put definira i potpuno automatizirano vozilo, a radi s o vozilu koje se može kretati na cesti bez prisutnosti vozača. Novim zakonom se predlaže da samo tu ne treba sjediti osoba na vozačkom mjestu, a kazna od 3000 do 7000 kuna bi bila za sve  one koji koriste vozila s ugrađenim sustavima za pomoć vozaču (poluautonomna vozila) i gdje vozač nije na vozačkom sjedalu u vožnji.

Zakonom bi povisili kaznu s 500 na 1000 kuna za neprilagođenu brzinu, a pauk bi mogao dići auto s mjesta za punjenje električnih automobila.

Uz sve to, dozvolili bi jahanje konja na cestama – zbog “očuvanja tradicije i kulturne baštine pokladnih i drugih jahanja, te jahanja u turističke svrhe”. Jahač mora biti stariji od 16 godina, a noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti mora biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom. I on tijekom jahanja ne smije imati više od 0,5 promila.

Komentirajte prvi

New Report

Close