Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Njemački turisti žele u Split i Dubrovnik, pada interes za Istru

Autor: Eleonora Dukovac
08. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Na putovanjima u inozemstvo Nijemci su prošle godine potrošili rekordnih 61 milijardu eura

Na inozemnim turističkim tržištima stanje bukinga i prodaje aranžmana za Hrvatsku uglavnom je na prošlogodišnjoj razini ili s blagim porastom, u prosjeku za 2 do 5 posto. Najznačajnija emitivna tržišta za Hrvatsku: njemačko, talijansko i slovensko stabilna su i s trendom rasta, a najneizvjesnija situacija je u Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji, posebno Mađarskoj gdje se negativan trend nastavlja zbog gospodarske recesije. Bolji buking i prodaja registrirani su i u Austriji, Češkoj, skandinavskim zemljama, Poljskoj, Slovačkoj, Švicarskoj, Rusiji i Ukrajini. “Turoperatori bilježe bolji buking njemačkih gostiju nego lani, a Hrvatska im je na osmom mjestu top destinacija. Uzlazan je trend u naletima na splitsku i posebno na dubrovačku zračnu luku, lagani je uzlazni trend bukinga za Kvarner, a blaži minus se za sada pokazuje samo u Istri”, kazao je Zlatko Deželjin, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj na jučerašnjem stručnom skupu koji je okupio direktore predstavništava HTZ-a u inozemstvu radi ocjene aktualne pozicije naše zemlje na emitivnim turističkim tržištima, u sklopu međunarodnog sajma turizma CroTOUR na Zagrebačkom velesajmu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Rast potrošnje
Njemački su gosti, najznačajniji za našu zemlju, lani ostvarili više od 1,5 milijuna dolazaka i gotovo 11 milijuna noćenja, gotovo 22 posto ukupnih noćenja inozemnih gostiju u našoj zemlji. Na putovanjima u inozemstvo Nijemci su prošle godine potrošili rekordnih 61 milijardu eura, a procjene Dresdner Banka govore da će u ovoj godini potrošiti i 4 posto više. Putovanja izvan Njemačke čine 4,7 posto ukupne privatne potrošnje njihovih građana, a povećavaju im se zahtjevi za kvalitetom što pokazuje i porast izdataka za odmor koji u prosjeku iznosi 810 eura. Zbog gospodarskog rasta interes najjačeg europskog emitivnog tržišta nastavlja rasti i u ovoj godini – početkom godine je 71 posto Nijemaca izrazilo želju za odlazak barem na jedno putovanje u trajanju više od pet dana, od čega 47 posto planira provesti odmor na nekoj od europskih destinacija. No svaki četvrti Nijemac planira se odmarati u svojoj zemlji. Prema riječima Klaudia Stojnića, direktora HTZ-ova predstavništva u Milanu, ne očekuju značajan porast dolazaka i noćenja s talijanskog tržišta, a ishod sezone ovisiti će prvenstveno o ekonomskoj situaciji u Italiji, individualnim gostima, povoljnim vremenskim prilikama u kolovozu kad nam tradicionalno i dolazi najviše Talijana, ali i ako porast cijena ne izazove drastično negodovanje talijanskih gostiju. “Talijanski gosti ističu kako je naša ponuda sve skuplja, ali i bolje kvalitete što će navesti one koji inače kupuju skuplje aranžmane da se odluče za našu zemlju. No izgubit ćemo dio skupine srednje platežne moći na koju će jače utjecati loša ekonomska situacija u njihovoj zemlji”, veli Stojnić i dodaje kako u kolovozu neće izostati talijanski gosti koji koriste najjeftiniji smještaj, u kampovima i privatnom smještaju. Inače, Hrvatska je Talijanima na četvrtom mjestu omiljenih destinacija, no tek na 43. mjestu prema kvaliteti. Među ostalim, drže nas neljubaznom destinacijom, a niske ocjene daju i sigurnosti u našoj zemlji, cijenama, umjetnosti i kulturi.

Na inozemnim turističkim tržištima stanje bukinga i prodaje aranžmana za Hrvatsku uglavnom je na prošlogodišnjoj razini ili s blagim porastom, u prosjeku za 2 do 5 posto. Najznačajnija emitivna tržišta za Hrvatsku: njemačko, talijansko i slovensko stabilna su i s trendom rasta, a najneizvjesnija situacija je u Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji, posebno Mađarskoj gdje se negativan trend nastavlja zbog gospodarske recesije. Bolji buking i prodaja registrirani su i u Austriji, Češkoj, skandinavskim zemljama, Poljskoj, Slovačkoj, Švicarskoj, Rusiji i Ukrajini. “Turoperatori bilježe bolji buking njemačkih gostiju nego lani, a Hrvatska im je na osmom mjestu top destinacija. Uzlazan je trend u naletima na splitsku i posebno na dubrovačku zračnu luku, lagani je uzlazni trend bukinga za Kvarner, a blaži minus se za sada pokazuje samo u Istri”, kazao je Zlatko Deželjin, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj na jučerašnjem stručnom skupu koji je okupio direktore predstavništava HTZ-a u inozemstvu radi ocjene aktualne pozicije naše zemlje na emitivnim turističkim tržištima, u sklopu međunarodnog sajma turizma CroTOUR na Zagrebačkom velesajmu.

Rast potrošnje
Njemački su gosti, najznačajniji za našu zemlju, lani ostvarili više od 1,5 milijuna dolazaka i gotovo 11 milijuna noćenja, gotovo 22 posto ukupnih noćenja inozemnih gostiju u našoj zemlji. Na putovanjima u inozemstvo Nijemci su prošle godine potrošili rekordnih 61 milijardu eura, a procjene Dresdner Banka govore da će u ovoj godini potrošiti i 4 posto više. Putovanja izvan Njemačke čine 4,7 posto ukupne privatne potrošnje njihovih građana, a povećavaju im se zahtjevi za kvalitetom što pokazuje i porast izdataka za odmor koji u prosjeku iznosi 810 eura. Zbog gospodarskog rasta interes najjačeg europskog emitivnog tržišta nastavlja rasti i u ovoj godini – početkom godine je 71 posto Nijemaca izrazilo želju za odlazak barem na jedno putovanje u trajanju više od pet dana, od čega 47 posto planira provesti odmor na nekoj od europskih destinacija. No svaki četvrti Nijemac planira se odmarati u svojoj zemlji. Prema riječima Klaudia Stojnića, direktora HTZ-ova predstavništva u Milanu, ne očekuju značajan porast dolazaka i noćenja s talijanskog tržišta, a ishod sezone ovisiti će prvenstveno o ekonomskoj situaciji u Italiji, individualnim gostima, povoljnim vremenskim prilikama u kolovozu kad nam tradicionalno i dolazi najviše Talijana, ali i ako porast cijena ne izazove drastično negodovanje talijanskih gostiju. “Talijanski gosti ističu kako je naša ponuda sve skuplja, ali i bolje kvalitete što će navesti one koji inače kupuju skuplje aranžmane da se odluče za našu zemlju. No izgubit ćemo dio skupine srednje platežne moći na koju će jače utjecati loša ekonomska situacija u njihovoj zemlji”, veli Stojnić i dodaje kako u kolovozu neće izostati talijanski gosti koji koriste najjeftiniji smještaj, u kampovima i privatnom smještaju. Inače, Hrvatska je Talijanima na četvrtom mjestu omiljenih destinacija, no tek na 43. mjestu prema kvaliteti. Među ostalim, drže nas neljubaznom destinacijom, a niske ocjene daju i sigurnosti u našoj zemlji, cijenama, umjetnosti i kulturi.

Interes Slovenaca
Sa slovenskog tržišta stižu dobre vijesti, 78 posto anketiranih Slovenaca odmor planira provesti u našoj zemlji. Goran Blažić, direktor HTZ-ova predstavništva u Sloveniji, ističe kako je tržišna pozicija naše zemlje izvanredna i može se očekivati kontinuirani rast koji bi mogao premašiti lanjske rekordne brojke od milijun dolazaka Slovenaca. Očekuje se 3 posto više slovenskih gostiju, a toliko više i čeških, odnosno 680 tisuća.

Autor: Eleonora Dukovac
08. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close