Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Njemački OBI počeo pregovore o preuzimanju Peveca?

Autor: Božica Babić
26. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

OBI na svojim policama nudi samo 30 – 40 posto Pevecovih artikala, pa bi se moglo kazati i da Pevec želi kupiti OBI, uzvraća Zdravko Pevec

Zdravko Pevec razgovara o prodaji jedne od 10 članica Grupe Pevec, a navodno se radi o tvrtki specijaliziranoj za maloprodaju, doznaje Poslovni dnevnik. Potencijalni kupac je, kaže izvor Poslovnog, njemački trgovački lanac OBI, koji je na hrvatskom tržištu prisutan tek od 2007. i to preko OBI-jeve austrijske podružnice, a ponuđenim asortimanom na policama vrlo je sličan poslovanju tvrtke Pevec.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Diplomatski odgovor
I dok iz OBI-ja, na izravan upit o izglednosti te akvizicije, odgovaraju kratko i znakovito kako “ne mogu komentirati” Zdravko Pevec diplomatskim rječnikom opovrgava prodaju. Kaže ne razmišlja o prodaji nego je riječ o novim neprofesionalnim podmetanjima zluradih konkurenata koji su nedavno plasirali i glasinu da tvrtku prodaje austrijskom Baumaxu. “Pevec je po svom širokom asortimanu ponude jedinstven na prostoru Europe, a možda i u svjetskim razmjerima. OBI na svojim policama nudi tek 30-40 posto artikala koji su dostupni u svim centrima Peveca, pa bi se isto tako moglo kazati i da Pevec želi kupiti OBI”, uzvraća Zdravko Pevec. Pojašnjava kako su ga prošlogodišnji veliki projekti u regiji, a radilo se o investicijama u iznosu 500 milijuna kuna u prodajne centre Gostivar Banja Luka i Beograd te u Osijeku, kada je u promet stavljeno preko 150 tisuća kvadrata prodajnoga prostora, odvukli od matičnog tržišta što je rezultiralo izranjanjem kojekakvih glasina.Upravo zbog velike okupiranosti spomenutim aktivnostima, kaže Zdravko Pevec, ovdašnje tvrtke nije uspio pravodobno pripremiti za nalet recesije. Nakon što se ipak uhvatio u koštac s restrukturiranjem i prilagođavanjem poslovanja novonastaloj situaciji to je, uvjeren je, određene strukture motiviralo na pojačano plasiranje neistina. Međutim, one ga neće pokolebati, naglašava Pevec i dodaje kako će “u provođenju svojih planova ostati nemilosrdan”. “Djelatnost trgovine na malo ukupno je u velikim problemima, što zbog recesije što neradne nedjelje. Nažalost državu ne vode ekonomisti nego političari, umjesto da potiču rad oni uvode zabrane i zakašnjelo najavljuju subvencije.

Zdravko Pevec razgovara o prodaji jedne od 10 članica Grupe Pevec, a navodno se radi o tvrtki specijaliziranoj za maloprodaju, doznaje Poslovni dnevnik. Potencijalni kupac je, kaže izvor Poslovnog, njemački trgovački lanac OBI, koji je na hrvatskom tržištu prisutan tek od 2007. i to preko OBI-jeve austrijske podružnice, a ponuđenim asortimanom na policama vrlo je sličan poslovanju tvrtke Pevec.

Diplomatski odgovor
I dok iz OBI-ja, na izravan upit o izglednosti te akvizicije, odgovaraju kratko i znakovito kako “ne mogu komentirati” Zdravko Pevec diplomatskim rječnikom opovrgava prodaju. Kaže ne razmišlja o prodaji nego je riječ o novim neprofesionalnim podmetanjima zluradih konkurenata koji su nedavno plasirali i glasinu da tvrtku prodaje austrijskom Baumaxu. “Pevec je po svom širokom asortimanu ponude jedinstven na prostoru Europe, a možda i u svjetskim razmjerima. OBI na svojim policama nudi tek 30-40 posto artikala koji su dostupni u svim centrima Peveca, pa bi se isto tako moglo kazati i da Pevec želi kupiti OBI”, uzvraća Zdravko Pevec. Pojašnjava kako su ga prošlogodišnji veliki projekti u regiji, a radilo se o investicijama u iznosu 500 milijuna kuna u prodajne centre Gostivar Banja Luka i Beograd te u Osijeku, kada je u promet stavljeno preko 150 tisuća kvadrata prodajnoga prostora, odvukli od matičnog tržišta što je rezultiralo izranjanjem kojekakvih glasina.Upravo zbog velike okupiranosti spomenutim aktivnostima, kaže Zdravko Pevec, ovdašnje tvrtke nije uspio pravodobno pripremiti za nalet recesije. Nakon što se ipak uhvatio u koštac s restrukturiranjem i prilagođavanjem poslovanja novonastaloj situaciji to je, uvjeren je, određene strukture motiviralo na pojačano plasiranje neistina. Međutim, one ga neće pokolebati, naglašava Pevec i dodaje kako će “u provođenju svojih planova ostati nemilosrdan”. “Djelatnost trgovine na malo ukupno je u velikim problemima, što zbog recesije što neradne nedjelje. Nažalost državu ne vode ekonomisti nego političari, umjesto da potiču rad oni uvode zabrane i zakašnjelo najavljuju subvencije.

Kraće radno vrijeme
Što će subvencije ako nema kupaca, ljudi ostaju bez posla i ne mogu trošiti”, komentira Pevec aktualno stanje i navodi kako je stoga već skratio radno vrijeme trgovina. Kaže, kad je zakon naredio zatvorio je objekte, budući od 1. lipnja dopušta rad nedjeljom opet će provoditi zakon premda ograničenje do 14 sati više donosi gubitak nego zaradu.Zdravko Pevec početkom proljeća za većinu artikala u svim prodajnim centrima snizio je cijene i do 70 posto. Paralelno mediji su spominjali probleme vezane uz nelikvidnost iako je on tvrdio da se radi o neistinama te da obveze prema dobavljačima podmiruje s prosječnim rokom od 100 dana. Iako Pevec opovrgava glasine o prodaji tvrtke izvor Poslovnog kaže da spominjanje Baumaxa uz OBI ilustrira da se na tim relacijama vjerojatno obavljaju razgovori.

Poslovni rezultati

OBI
Na hrvatskom tržištu prvi prodajni centar otvorio je 2007.godine u Slavonskom Brodu, 2008. u Sisku, a 14. svibnja počela gradnja u Zadru vrijedna 65 milijuna eura. U Njemačkoj ima 333 centra te 184 dislocirana u 19 europskih zemalja.

Pevec
Trgovina na malo odvija se u 14 centara ukupne površine 450.000 m2. Na policama kupcima nudi oko 100.000 artikala od 250 domaćih i 100 inozemnih dobavljača. Krajem 2008. godine konsolidirani prihodi iznosili su 3,3 milijarde kuna što je 23% više nego 2007.

Autor: Božica Babić
26. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close