Nautičari udvostručili dolaske, sezona možda bolja i od 2019.

Autor: Marija Crnjak , 18. travanj 2022. u 22:00
Nautički se turizam zaista pokazao najotpornijim i u pandemiji/H. Jelavić/PIXSELL

Prvi gosti u čarteru počeli su pristizati već od sredine ožujka, tako da je uskrsni vikend nekima već treći za redom.

Ako ne bude većih iznenađenja na geopolitičkom i epidemiološkom planu, sve upućuje da bi u nautička sezona 2022. u Hrvatskoj prometom mogla nadmašiti predpandemijsku 2019. godinu, kažu nam u sektoru koji već prima prve goste.

Prvi gosti u čarteru počeli su pristizati već od sredine ožujka, tako da je uskrsni vikend nekima već treći za redom, no i najprometniji.

Dobra popunjenost
Prema podacima eVisitora, od početka godine do samog Uskrsa, u nautičkom charteru je ostvareno 13.000 dolazaka i 61.000 noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 115 posto u dolascima i 130 posto u noćenjima.

U usporedbi s istim razdobljem 2019. godine to je također rast od 6 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima. Najviše noćenja u nautičkom charteru je u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj i Šibensko-kninskoj županiji, a najviše su noćenja ostvarili Austrijanci, Nijemci, Česi, Poljaci i Slovenci. Trenutno u ovom segmentu u zemlji boravi oko 3300 turista.

“Buking liste u čarteru su već prilično dobro popunjene. Značajniji broj isplovljavanja po buking listama kreće od kraja svibnja, pri čemu su generalno lipanj, srpanj i kolovoz popunjeni s više od 70 posto kapaciteta.

6

posto više dolazaka ostvareno je u dosadašnjem dijelu godine u odnosu na isto razdoblje 2019.

Rujan je tradicionalno dobro popunjen mjesec, i zato što su cijene nešto niže nego u glavnoj sezoni, a gužve u marinama ipak nisu tolike kao u sezoni. S obzirom na situaciju u Ukrajini, u ožujku su čarteri zamijetili zastoj u rezervacijama.

No usprkos tome, dobro je da čarteri ove sezone većinom nisu pribjegli odobravanju velikih popusta na rezervacije”, kaže za Poslovni dnevnik Selma Čmelik, osnivačica platforme čarter.hr.

Trenutačno je najveći problem porast troškova za usluge vanjskih servisa, poput servisa za čišćenje, dobavljača plina, rezervnih dijelova. Kako pojašnjava Čmelik, čarteri ne mogu povećati cijenu svojih usluga, jer su sve rezervacije do sada plaćene avansno (od 30-50%).

Isto tako nije popularno povećavati cijene najma kada je sezona već započela. Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori podsjeća da je već krenula konkurentska borba na Mediteranu, zbog čega će marine u Hrvatskoj ove godine većinom zadržati lanjske cijene usluga. Zasad se očekuje da će marine nadmašiti brojke iz 2019. godine.

Specifični gosti
“Iako nemamo sve zbirne podatke za poslovanje u prošloj godini, već znamo da je sektor lani ostvario skoro pa promet iz 2019. godine, a prema najavama i rezervacijama ova godina bi trebala biti još jača, ako ne bude nekih većih šokova u Europi.

35,9

milijuna kuna prihoda ostvario je prošle godine ACI, 21 posto više nego godinu ranije

Nautičari su specifični gosti, odani su toj vrsti odmora, imaju vlastita plovila, ni u koroni im nije smetalo ništa jer su odvojeni od ostalih turista”, pojašnjava Lisjak.

I u nacionalnom lancu marina ACI ističu da im je već prethodna sezona bila na tragu 2019., a posebice u trećem kvartalu kada su ostvareni najznačajniji rezultati.

“Kad govorimo o pandemiji, nautički se turizam zaista pokazao najotpornijim. Ljudi nesmetano odmaraju na svojim ili iznajmljenim plovilima praktički u izolaciji, a siguran odmor i boravak u našim marinama jamči i oznaka Safe stay in Croatia, koju posjeduju sve ACI marine.

Svjedoci smo također i situacije da se sve veći broj zemalja potpuno otvorio ili se otvara u kontekstu epidemioloških mjera i putovanja. Kad govorimo o geopolitičkoj situaciji u Europi i njenom utjecaju na turističku i nautičku sezonu, u današnje je vrijeme nezahvalno išta
prognozirati, no očekujemo nastavak pozitivnih turističkih trendova i ove sezone.

U ovom trenutku sve ide tome u prilog. Nautička sezona obično počinje oko Uskrsa. Zasad nema značajnog otkazivanja rezervacija i sve se aktivnosti u marinama odvijaju uobičajeno.

Stoga možemo reći da s optimizmom gledamo prema početku predsezone i same sezone”, kažu u ACI-u koji je lani imao rast prihoda od prodaje za 35,9 milijuna kuna, odnosno 21 posto u odnosu na 2020.

Komentirajte prvi

New Report

Close