Nautičari sve češće biraju Hrvatsku, jedna marina već ima i ‘listu čekanja’

Autor: Poslovni.hr , 06. lipanj 2022. u 09:47
Foto: Pixabay

U marinama je glavna sezona odavno počela, u mnogima nema slobodnog veza, a čini se da nam dolaze i sve imućniji nautičari.

Dok većina kapaciteta, od hotela do kampova, masovniji dolazak gostiju očekuje od sredine lipnja, u marinama je glavna sezona odavno počela. U mnogima nema slobodnog veza, a čini se da nam dolaze i sve imućniji nautičari, javlja HRT.

U pulskoj marini nema slobodnog veza. Vlasnici najvećih brodova imaju najmanje tročlanu posadu koju plaćaju cijele godine, a Jadranom plove samo ljeti.

“Jako dobro troše, znate, uvijek spavamo u marinama, tu su troškovi naravno, navečer izlaze po restoranima, a namirnice koje koriste na brodu puno koštaju, to nisu prosječne stvari, tako da dobri su potrošači”, ističe Anton Cukon, kapetan broda.

Nautičari troše dvostruko više od prosječnog gosta i sve je više onih najimućnijih.

“Svakodnevno dobivamo upite za puno veća plovila. Prije smo imali upite za brodove od 15-16 metara, a sad na tjednoj bazi dolaze upiti za preko 25 metara. Što je uzrok tome, što mislite? Očito višak novca u svijetu”, kaže Aleksandar Šuran, direktor marine Veruda, Pula.

U marini u Rovinju – samo najveći brodovi. Obnovljena je prije tri godine, najnoviji tehnološki i uslužni standardi donijeli su joj maksimalnih pet sidara. Privukla je mnoge koji su odlazili u druge zemlje.

“Sve kapacitete za godišnje vezove smo popunili i nemamo problema s nekim lošim najavama, dapače traži se vez više, tako da već imamo i listu čekanja”, rekao je Goran Bilić, direktor ACI marine Rovinj.

“Došli smo u Rovinj jer smo kupili novi, veći brod. A ovdje imamo svu potrebnu infrastrukturu”, kaže Andreas, nautičar iz Austrije.

U Udruzi marina upozoravaju da su daljnja ulaganja u naše marine upitna. Naime, većini njih istječe koncesija 2030., nakon čega će se objaviti javni natječaj.

“Vi ne možete sada, 2022. uložit neka ozbiljna sredstva i očekivati da ćete ih amortizirati do 2030. Zato tražimo da se ostavi takva mogućnost da se postojeće marine izjasne žele li nastaviti”, objašnjava Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina, HGK.

Da bi postojeće marine trebale imati prednost na natječaju, moraju se usuglasiti najmanje tri ministarstva: mora, turizma i dakako – financija.

Komentirajte prvi

New Report

Close