Na hrvatske autoceste stiže više od 1.700 novih kamera, evo koje su njihove prednosti

Autor: Poslovni.hr , 20. kolovoz 2022. u 07:11
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Novim sustavom nadzora i upravljanja prometom dolazi do novog načina nadzora i vođenja prometa duž cijele mreže autocesta te ustrojavanjem novog Centra – Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa autocestama.

Hrvatske autoceste pokrenule su implementaciju novog prometno-informacijskog sustava na svojim autocestama, u sklopu kojeg će se postaviti više od 1700 digitalnih kamera za novi sustav video nadzora i videodetekcije, javlja HAK revija.

– U sklopu ovog projekta analogne kamere bit će zamijenjene novim digitalnim i tehnološki naprednijim kamerama. Nove kamere moći će brže i sigurnije detektirati potencijalno opasne situacije, poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljenog vozila, pješaka na cesti, a samim time će biti i brža reakcija obavještavanja korisnika o tom događaju i uvjetima na cesti. Automatska detekcije incidenata (AID) za samo nekoliko sekundi alarmirat će djelatnike u Centrima za nadzor i sigurnost promet (CNUP), smještenima duž cijele mreže autocesta. AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje mjesto incidenta operateru i sve snima. Osim već navedenih incidenata, AID upozorava na zagušenje prometa, sporo vozilo i gubitak vidljivosti. U tunelu se oglasi alarm kad se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima zbog požara – navode u Hrvatskim autocestama.

Kako navode u HAC-u, novi sustav nadzora i upravljanja prometom Crocodile 2 Croatia (Cro 2 Cro) dio je projekta Crocodile, koji je pokrenut na europskoj razini. Uvođenjem ovog sustava osigurat će se koordinirano upravljanje i vođenje prometa i time Hrvatska postaje dio integriranog ITS-a (Inteligentni transportni sustavi) na europskim cestovnim pravcima.

– Novim sustavom nadzora i upravljanja prometom dolazi do novog načina nadzora i vođenja prometa duž cijele mreže autocesta te ustrojavanjem novog Centra – Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa autocestama. Spomenuti SCNVP-AC ima zadatak vršiti komunikaciju s NPT-om (Nacionalna pristupna točka) s ciljem pružanja adekvatnih podataka i podataka u realnom vremenu zainteresiranim stranama (HAK, HC, MMPI, MUP, HMP, ali i druge zemlje u okruženju – AU, IT, HU, SLO, SC i dr.), kao i provođenje prekograničnih strategija upravljanja prometom sa zemljama u okruženju. Također, zadaća SCNVP-AC je i nadzor, koordinacija i harmonizacija nad prometom na svim autocestama u RH, a sve u cilju podizanja sigurnosti prometa na istima. Novi sustav uvelike će korisnicima olakšati  planiranje putovanja i informiranja. Projekt sufinancira Europska unija – Instrument za povezivanje Europe – navode u HAC-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close