Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Linić: Dobivam dojam da će netko spakirati naše autoceste u kovčege i odnijeti ih

Autor: Poslovni.hr
09. srpanj 2013. u 16:32
Podijeli članak —
Slavko Linić, Photo: Zarko Basic/PIXSELL

Autoceste će ostati u Hrvatskoj, a građanima poručujem: ne plašite se onih koji stvaraju cirkus, kaže Linić.

Vijeće ministara financija EU donijelo je konačnu odluku o ulasku Latvije u eurozonu 1. siječnja 2014., a ministar Slavko Linić bio je prvi koji uime Hrvatske daje glas na nekom ministarskom vijeću Europske unije, piše Večernji list. 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Na pitanje kada bi Hrvatska mogla biti spremna za podnošenje zahtjeva za članstvo u euro zoni, Linić je odgovorio – ne u sljedeće tri do četiri godine. "Očito je da zbog prevelikog duga, teške borbe da dovedemo svoj deficit ispod tri posto BDP-a u sljedećih tri do četiri godine Hrvatska neće moći aplicirati za ulazak u eurozonu.

Vijeće ministara financija EU donijelo je konačnu odluku o ulasku Latvije u eurozonu 1. siječnja 2014., a ministar Slavko Linić bio je prvi koji uime Hrvatske daje glas na nekom ministarskom vijeću Europske unije, piše Večernji list. 

Na pitanje kada bi Hrvatska mogla biti spremna za podnošenje zahtjeva za članstvo u euro zoni, Linić je odgovorio – ne u sljedeće tri do četiri godine. "Očito je da zbog prevelikog duga, teške borbe da dovedemo svoj deficit ispod tri posto BDP-a u sljedećih tri do četiri godine Hrvatska neće moći aplicirati za ulazak u eurozonu.

– Ostaje nam dugi, dugi period konsolidiranja financija i bitke za gospodarski rast, a gospodarski rast znači dosta ulagača, novih investitora i uspješnih privatizacija – dodao je Linić. Najavio je da se Hrvatska priprema na to da joj Europska komisija odredi tzv. proceduru prekomjernog deficita, u koju ulaze sve zemlje EU s prevelikim deficitom.

On je kazao da se Hrvatska priprema za Postupak pretjeranog deficita (EDP), koji bi Komisija mogla pokrenuti u sljedećem Europskom semestru, novom instrumentu za koordinaciju ekonomskih politika zemalja članica.

"Spremamo se za to. Hrvatska je zemlja koja se bori s prevelikom deficitom i sigurno je da će u narednom Europskom semestru ući u taj postupak. Moramo jednostavno zajednički raditi na tome i vidjeti kakve će biti preporuke Europske komisije kako bi u što skorije vrijeme vratili deficit na prihvatljivu razinu", rekao je Linić.

Prema projekcijama Europske komisije iz svibnja ove godine, hrvatski deficit bi se ove godine s prošlogodišnjih 3, 8 posto BDP-a trebao povećati na 4,7 posto ove i na 5,6 posto sljedeće godine. Javni dug ove godine trebao bi dosegnuti 57,9 posto, a sljedeće 62,5 posto BDP-a.

Linić je kritizirao "neke stručnjake i opoziciju" zbog načina na koji prikazuju pitanje monetizacije autocesta.

"Moram reći da vrlo teško razumijem tu raspravu jer polako dobivam dojam da će netko spakirati autoceste u kovčege i odnijeti ih izvan Hrvatske", rekao je Linić dodajući da je za građane tu jedino bitna kvaliteta ugovora kojim će se ceste dati u koncesiju, a kvaliteta toga ugovora mjerit će se time koliko će država imati upliva na visinu cestarina i tko je odgovoran za njihovo održavanje.

"Država ne može imati prevelike dugove, a mi smo se nažalost približili dugu od 60 posto BDP-a. U situaciji kada nismo u stanju servisirati kamate, mi ne možemo smanjivati dugove drugačije nego privatizacijskim prihodima i to valjda mora svima biti jasno. U Hrvatskoj tjeramo tvrtke da prodaju imovinu da bi smanjili dugove, građani rasprodaju svoju imovinu, a ovdje je osnovno kakva će biti kvaliteta ugovora o koncesiji. Stoga je poruka građanima jasna – ne plašite se onih stvaraju cirkus i koji vas neobjektivno informiraju. Morate samo pratiti kvalitetu toga ugovora, jer ako netko odgovorno upravlja i ako nisu visoke cestarine građanima je svejedno upravlja li njima država, bilo koji stranac ili domaći investitor", rekao je Linić.

Odluka HEP-a da smanji cijenu energije za Linića je još jedna pozitivna stvar koju donosi članstvo u EU-u.

"Imat ćemo konkurenciju, a ona će građanima donijeti niže cijene. Ono na što moramo paziti jest da i naše tvrtke osposobimo da budu konkurentne kako bismo imali radna mjesta, da i naše tvrtke ulažu i bore se za opstojnost barem na domaćem tržištu. Kada je u pitanju HEP, očito je da proces restrukturiranja nije prošao i da nas to još čeka", rekao je Linić.

Linić je rekao da ulazak Hrvatske u EU-u i Latvije u eurozonu pokazuje daljnje jačanje Europe.

Autor: Poslovni.hr
09. srpanj 2013. u 16:32
Podijeli članak —
Komentari (17)
Pogledajte sve

SLiniću, dobivam dojam da ćete vi spakirati kovčege i da će vas odnijeti vrag![emo_ljut]

kol. paolina, nisam niti me ne zanima
…matematika je jasna, građani su iz svoga džepa platili 35 milijardi kuna do sada a novci ne mogu nestati nego samo promjeniti vlasnika, stoga umjesto da politićari ponovno peru korupciju i isisavanja preko grbače građana dajući AC u koncesiju nekom trećem neka drž. institucije imenuju odgovorne i vrate pare na bilo koji naćin …dosta je više po glavi stanovnika a oni da se međusobno štite i smiju nam se kako smo jadni

Barbosa, jesi ti vidio te kredite, tj. taj kredit koji se mora vratiti 2014 godine tj. ugovor o kreditu i koji su uvijeti, ja nisam, ali su se sami pohvalili da su do sada vraćali kte, a da glavnica dolazi sada, što još stoji u uvjetima pojma nemamo. Pozdrav

zašto linić i partijaški paraziti vrijeđaju mozgove građana hrvatske retardiranim demagoškim pokušajima da nas još jednom, nakon što su prodali banke ,inu, ht i plivu i dalje mogu guliti kao ovce???[emo_bijesan]

naknada od 60 lipa po litri goriva uvedena je još 2002. godine u vrijeme mandata Vlade Ivice Račana kako bi se financirala izgradnja autocesta u Hrvatskoj. Do sada su Hrvati temeljem te naknade za izgradnju autocesta izravno izdvojili oko 15 milijardi kuna, što je otprilike iznos troškova za izgradnju autoceste od Bosiljeva do Splita.

Naravno, to nije bio jedini novac kojeg su Hrvati izdvajali za autoceste. U istu svrhu izdvaja se i dio novca od godišnje naknade za uporabu javnih cesta pri registraciji motornih vozila. Izravno iz džepova građana plaća se i cestarina, a godišnje za cestarine odlazi oko 2 milijardi kune od čega najveći iznos, i to između 1,3 i 1,4 milijarde kuna, ostaje HAC-u.

Ukoliko se zbroje svi troškovi od 2002. godine do danas, i to od naknade za gorivo, registraciju i za cestarine, ispada da su Hrvati izravno iz džepova platili više od polovice iznosa od 35 milijardi kuna što je približno i iznos od tada do danas izgrađenih autocesta.
i dalje ćemo plaćati naknadu od 60 lipa po litri goriva za razvoj i izgradnju autocesta

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close