Kuće za odmor bile su otkriće: Osim glavne atrakcije, njihov turizam ima ambicije i kapacitet za znatno širu priču

Autor: Marija Crnjak , 08. kolovoz 2022. u 12:55
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Sinj već sada na 19 posto više noćenja nego u 2019., a uskoro dobiva i novi hotel.

Sinjska alka možda je najjači turistički brend cetinskog kraja iz kojeg proizlazi niz drugih sadržaja i događaja u ljetnoj sezoni, no sinjski turizam ima ambicije i kapacitet za znatno širu priču.

Kulturni, vjerski, outdoor turizam u grad i cijeli cetinski kraj već privlače turiste iz cijelog svijeta, a da se rezultat podeblja i u brojkama te prihodom, gradu treba dodatnih smještajnih kapaciteta. Sinj ima samo jedan hotel od 3 zvjezdice, Hotel Alkar, a uskoro će dobiti još jedan – hotel Baština koji se gradi u objektu Palače Tripalo.

Veliko zanimanje turista, pogotovo u pandemijskim sezonama, imale su vile i kuće za odmor, a ova godina bilježi još bolje rezultate nego 2019., otkriva nam Monika Vrgoč, direktorica Turističke zajednice Grada Sinja.

U Danima alke Sinj je krcat, ali kulturni, vjerski, outdoor turizam u gradu i cijelom kraju ima još više potencijala/D. Puklavec/PIXSELL

Boravili 10-15 dana
“Trenutačno smo na oko 500 stalnih turističkih kreveta. Mi smo i u pandemijskim sezonama imali relativno dobar odaziv gostiju, pogotovo u kuće za odmor i vile, koje su bile popularne jer se nalaze na izoliranim lokacijama, bez velikih gužvi, tako da su gosti tu ostajali od 10 do 15 dana, dok je prosječan broj noćenja u hotelu između 3 i 4. Kulturno-zabavna i sportska manifestacija “Dani alke i Velike Gospe” središnji je događaj u čiju organizaciju mnogo ulažu brojna udruženja i pojedinci u Sinju, no cilj nam je disperzirati događaje, kako bismo i u drugim dijelovima godine i sezone dali našim gostima razlog za dolazak.

Tako u srpnju i kolovozu imamo oko 100 događaja, ukljućujući predstave, izložbe, sajmove festivale. Ove godine se poklopilo da i mnoga udruženja slave svoje obljetnice, od planinara do mažoretkinja, pa se puno toga složilo da imamo vrlo aktivno ljeto. I za samu Alku imali smo više upita nego 2019. godine”, kaže Monika Vrgoč.

Prema podacima iz eVisitora, Sinj je u dosadašnjem dijelu kolovoza imao 515 dolazaka i 1500 noćenja, što je 26 posto rasta u dolascima i 27 posto rasta u noćenjima u odnosu na isti dio kolovoza 2019. godine.

125

tisuća posjetitelja iz svih dijelova svijeta obišlo je već Muzej sinjske alke otkako je otvoren 2015. godine

U dosadašnjem dijelu godine imaju 6.200 dolazaka i 17.000 noćenja, što je 90 posto rezultata u dolascima i 14 posto rasta u noćenjima u odnosu na 2019. Trenutačno imaju oko 200 turista, pokazuje središnji informacijski sustav Hrvatske turističke zajednice, no mnogo je posjetitelja Sinja koji tu ne prenoće, već svrate s neke od obalnih destinacija na izlet. Primjerice, da bi vidjeli već dobro poznati Muzej Sinjske Alke, otvoren 2015. godine.

Velik uspjeh Muzeja alke
Ravnatelj muzeja Boris Filipović Grčić otkriva kako muzej posjećuju brojni strani turisti iz svih dijelova svijeta, od Sjedinjenih Država do Francuske, Belgije, Nizozemske, Njemačke…

Do sada je Muzej primio oko 125 tisuća posjetitelja, a osim ljetne sezone najjači promet je u proljetnim mjesecima zahvaljujući tome što je posjet muzeju ušao u školski kurikul, pa ih posjećuju učenici iz cijele Hrvatske. U svoje programe Muzej Sinjske Alke uvrstilo je i četrdesetak turističkih agencija.

Foto: D. Puklavec/PIXSELL

Komentirajte prvi

New Report

Close