Kriza se prije ili kasnije svakome dogodi, zato krizno komuniciranje treba trenirati

Autor: Marija Crnjak , 01. prosinac 2022. u 22:00
Timovi rješavaju kriznu situaciju na digitalnoj platformi gotovo identičnoj svakodnevnom digitalnom okruženju/Shutterstock

Usluga je namijenjena organizacijama koje i u vrijeme neočekivanih, zahtjevnih i neizvjesnih situacija žele postupati odgovorno.

Agencija za odnose s javnošću Komunikacijski laboratorij u partnerstvu s njemačkom agencijom Ewald&Rössing pokrenula je projekt Crisis Simulation, trening krizne komunikacije namijenjen različitim donositeljima odluka, od menadžmenta do komunikacijskih stručnjaka.

Radi se o alatu jedinstvenom u regiji, a funkcionira kao interaktivni softver za simulaciju krize, te priprema organizacije na uspješno upravljanje krizom prije nego što se ona dogodi.

Usluga Crisis Simulation namijenjena je organizacijama koje i u vrijeme neočekivanih, iznimno zahtjevnih i neizvjesnih situacija žele postupati odgovorno prema svim svojim javnostima i zaštititi svoje poslovanje, pojašnjavaju u Komunikacijskom laboratoriju za Poslovni dnevnik.

Istraživanje kuće PwC “Global Crisis Survey” pokazalo je da je više od 70 posto ispitanika, poslovnih lidera, izjavilo da je kriza negativno utjecala na njihovo poslovanje. U istom je istraživanju čak 95 posto ispitanika izjavilo da postoji potreba za unaprjeđenjem njihovih vještina upravljanja krizom.

Napadi svakih 11 sekundi
Usto, nijedna industrija nije imuna na potencijalnu krizu, a čak 50 posto kriza događa u sektoru robe široke potrošnje i farmaceutskoj industriji. Prema podacima Instituta za krizni menadžment, oko četvrtina kriza u svijetu izazvana je od strane zaposlenika i članova organizacije.

Prema Izvješću o globalnim rizicima za 2022. godinu Svjetskog ekonomskog foruma na prvo je mjesto kratkoročnih prijetnji stavilo ekološke prijetnje uzrokovane ekstremnim vremenskim uvjetima koji nas i sada sve više pogađaju.

Sve su češći i cyber napadi, koji su se prošle godine događali svakih 11 sekundi. Iako u teoriji većina lidera zna da bi trebala imati plan odgovora na krize, samo 35 posto ispitanika PwC-ovog istraživanja ga je imalo.

95

posto ispitanika u istraživanju PwC Global Crisis Surveya odgovorilo da postoji potreba za unapređenjem vještina upravljanje krizom

”Kvalitetno upravljanje krizom počinje u fazama planiranja, identifikacijom potencijalnih problema te mogućih ishoda kako bi se minimizirala šteta i negativne posljedice za dionike i organizaciju. Simulacija krize i vježbanje fiktivnih scenarija mogu pripremiti organizacije za uspješno upravljanje krizom.

Jer nije pitanje hoće li se kriza dogoditi, nego kad će se dogoditi i koliko uspješno će organizacija upravljati njome. Dio kriznog plana treba biti i plan krizne komunikacije jer, kad se dogodi kriza, komunikacija organizacije treba biti brza, točna i dosljedna.

Plan krizne komunikacije, uz definirani krizni tim te treninge krizne komunikacije predstavljaju osnovne alate pretkrizne faze u kojoj je moguće i spriječiti nastanak krize prepoznamo li učinkovito rizike i naučimo upravljati njima.

Crisis Simulation učinkovit je alat koji može pomoći organizacijama baš u fazi planiranja i pripreme da preispitaju i po potrebi prilagode strategiju odgovora na krizu te procjene pripremljenost timova na krizu”, pojašnjavaju u Komunikacijskom laboratoriju.

Četverosatni trening
Konkretno, riječ je o treningu u trajanju od četiri sata tijekom kojih, kroz unaprijed pripremljene ili prilagođene scenarije, timovi rješavaju kriznu situaciju na digitalnoj platformi gotovo identičnoj svakodnevnom digitalnom okruženju. Scenarij hakerskog napada posebice je aktualan s obzirom na njihovu učestalost. Nijedna organizacija na to nije imuna.

Drugi scenarij odnosi se na curenje povjerljivih informacija iz kompanije, što može ozbiljno naštetiti reputaciji, poslovanju i dionicima. Na kraju treninga, radi se detaljna analiza koraka i procjenjuje se razina učinkovitosti odgovora na krizu.

”Glavni cilj ovog treninga je kroz unaprijed pripremljene scenarije krize, koja se odvija na digitalnoj platformi gotovo identičnoj svakodnevnom digitalnom okruženju, pomoći u procjeni pripremljenosti timova za uspješno rješavanje krize.

Nakon treninga, tim komunikacijskih stručnjaka priprema analizu i detaljan izvještaj prema unaprijed definiranim ciljevima na temelju detaljnih evaluacijskih upitnika te daje daljnje preporuke za unaprjeđenje vještina upravljanja komunikacijom. Jasno se definiraju prednosti i slabosti tima ili pojedinaca te područja na kojima postoji prostor za razvoj”, pojašnjavaju u agenciji.

Jedna od prednosti tog treninga jest da ne oduzima puno vremena. U relativno kratkom periodu od nekoliko sati pruža pojedincima i timovima mogućnost uvida u načine nošenja s neočekivanim, kriznim i stresnim situacijama. Na kraju procesa, korisnici dobivaju detaljan izvještaj u kojem se analizira učinak treninga s obzirom na postavljene ciljeve.

Trening je namijenjen svima koji žele uspješno upravljati kriznim situacijama. Prvenstveno je koristan top menadžmentu, komunikacijskim stručnjacima i donositeljima odluka u različitim organizacijama kako bi procijenili i unaprijedili vještine upravljanja kriznom komunikacijom.

Kroz trening se može preispitati i učinkovitost postojećih kriznih priručnika za koje možda postoji potreba prilagodbe s obzirom na aktualna mikro i makro okruženja u kojima organizacija posluje, zaključuju u Komunikacijskom laboratoriju.

Komentirajte prvi

New Report

Close