Krenuli iz garaže s dva laptopa i stvorili prvi hrvatski startup jednorog

Autor: Zoran Vitas , 17. studeni 2020. u 06:10
Osnivači Infobipa: Robert Kutić, Izabel Jelenić i Silvio Kutić na otvorenju ureda u Rijeci/GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Infobip je sagradio IT kampus u Vodnjanu koji se pokazao premalim za nezadrživi rast tvrtke, pa gradi i druga dva u Zagrebu i Sarajevu .

Jedno je zajedničko novom valu hrvatskih tehnoloških poduzetnika. Vrlo su jednostavni, žive jednostavno, iako vrlo imućni, to ćete teško primijetiti. Susret s Silviom i Robertom Kutićem, Izabelom Jelenićem, osnivačima Infobipa, upravo je takvo iskustvo.

Neće pokušati impresionirati vas trivijalnim stvarima kako bi to gotovo sigurno pokušali nogometni poduzetnici ili heroji privatizacije.

Nećete svjedočiti prilikama gdje ih ispred restorana gdje ste sastanak dogovorili ostavlja vozač koji odlazi dalje potražiti čim bliži parking za najnoviji BMW. A i taj restoran vrlo vjerojatno neće biti neki haute cuisine nego nešto doista jednostavno, baš – narodno. I baš su takvi Silvio, Roberto i Izabel. Poduzetnici novog doba

Na putu prema vrhu

Ljudi koji ne troše energiju na stiliste i frizere, već je sve usmjereno prema rastu, na put prema vodećem u području mobilnih usluga, komunikacije, u oblaku. Rast, rast i samo rast. Koji je munjevit. Nekako ne vjerujemo da su Silvio i Izabel, Roberto će stići kasnije iz Uljanika, očekivali ovako nešto kada su s dva laptopa na jednom stolu u pulskom coworkingu počeli razvijati svoje ideje s posuđenim novcem Silviovih i Robertovih roditelja.

To je bilo to za Silvija koji je nakon školovanja počeo u zagrebačkoj Elektri. I izdržao tek jedno jutro. Tamo svoje ideje nije mogao razvijati. Ali ne vjerujemo niti da su im na pameti bili pusti milijuni koji se pretvaraju u milijardu. Oni naprosto u životu rade to što rade, i žele da njihov Infobip u tome bude najbolji.

Najvažniji je svjedok takvog njihovog razmišljanja taj da je njihov Infobip zapravo prva investicija gurnula preko milijardu dolara, do titule jednoroga. Prije toga sve što je zarađeno reinvestirano je, ponovo uloženo natrag u tvrtku. Sve.

Rezultat toga je i prekrasni kampus Pangea u Vodnjanu koji se vrlo ubrzo pokazao premalenim za nezadrživi rast tvrtke koji se sada prenio i u Ameriku. Nastaju novi centri hrvatske megakompanije. Da nije pandemije, već bi se dovršio onaj u Zagrebu, gradi se i jedan u Sarajevu, a onaj u Vodnjanu bio bi uobičajeno živahan.

Potrebno je to jer Infobip danas zapošljava 2400 ljudi u 68 ureda na šest kontinenata. Ako u središte Infobipa u Vodnjanu kojemu žele da postane digitalnim gradom idete prvi puta i mislite da ste s fotografija dobili dovoljno dojma o kampusu Pangea, pripremite se na iznenađenje.

Prizor koji će vas dočekati na izlazu iz mirnog istarskog gradića fotografija ne može dočarati. Kada uđete u glavnu zgradu, dobit ćete obrise onoga što Infobip jest. Kampus, osim što je izgledom impresivan, prije svega jest svrsishodan, usmjeren uspjehu, ali i dobro mjesto za ljude.

Zgrada je zgrada, no uspjeh nose ljudi. Velike prostorije služe timskom radu Infobipovih ljudi, a radi se stalno jer konferencijske sobe praktično su stalno zauzete, odavde se komunicira s cijelom svijetom, kontrolira se mogućnost Infobipa da svojim uslugama dosegne sedam milijardi ljudi.

Nema zida na kojem nije smješteno nekoliko monitora kojima se prati rad Infobipovih sustava koji su temelj usluga na kojima je tvrtka izrasla. Prekid na tek par sekundi može značiti štetu koja se mjeri milijunima. A u svojoj osnovi riječ je o običnom SMS-u.

Samo su rijetki oni koji su prije gotovo 15 godina kada je nastajao Infobip vidjeli takav potencijal u sasvim uobičajenoj usluzi. Jer Short Message Service, skraćeno SMS, svi smo navikli imati još davno prije negoli je mobilni telefon postao pametnim. Ne i trojac osnivača najveće IT kompanije u Hrvatskoj i dobrom dijelu Europe.

Ključ su inovacije

Uber, Burger King, Sberbank, Strava samo su neke od globalnih trgovačkih marki koje koriste usluge Infobipa. I značajno unapređuju svoje poslovanje a pogotovo iskustvo, odnosno zadovoljstvo, svojih korisnika.

No, stvarni je temelj uspjeha Infobipa inovacija, stalno gledanje unaprijed, razvoj novih tehnologija koje će unaprijediti ponudu i poslovanje tvrtke. Rich Communication Services, RCS, razvija se u suradnji s Googleom, traže se inovativni načini primjene umjetne inteligencije kroz, primjerice, chatbotove.

Takvu smo jednu primjenu vidjeli i za ove pandemije kada je korištenjem Infobipove globalne komunikacijske platforme stvoren Andrija, vašeg digitalnog pomoćnika u borbi protiv koronavirusa.

Svoju je platformu Infobip ponudio nizu svjetskih vlada kako bi na sličan način pomogao u borbi protiv pandemije. A sve dok se događaju proboji preko milijarde dolara vrijednosti a zatim i izgradnja čvrstog temelja u Sjedinjenim Državama.

Komentirajte prvi

New Report

Close