Katar je agencijama desetke milijuna kuna slabiji od Rusije

Autor: Marija Crnjak , 10. listopad 2022. u 22:00
Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Premala ponuda koja ne može udovoljiti potražnji kumovala bumu cijena.

Za razliku od 2018., kad se od Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji u hrvatsku ekonomiju prema nekim procjenama slilo barem dvije milijarde kuna, prvenstvo u Kataru za poduzetnike će biti puno tanje, ne samo zbog lokacije nego i doba godine u kojem se odvija.

Samo putničke agencije, koje već godinama imaju izdašne prihode od sportskog turizma, ostat će kraće nekoliko desetaka milijuna kuna u odnosu na 2018., kad su iz Hrvatske za Rusiju imali više nego 10 puta jači promet za vrijeme prvenstva, i to samo u čarterima.

Premala ponuda smještaja, transfera i ostale infrastrukture, koja nikako ne može udovoljiti potražnji, kumovala je i ogromnom rastu već visokih cijena u Kataru. Tako vrlo mršava ponuda hrvatskih agencija prelazi cifre od nekoliko desetaka tisuća kuna po putniku, koji se mora pobrinuti za ulaznice.

Kako prvenstvo kreće za tek nešto više od mjesec dana, sve se odvija u last minute aranžmanu, zbog čega na kapaljku idu i korporativne ponude, a mnogi pojedinci su zbog cijena i komplikacija koje nosi ovo putovanje od njega odustali.

U agencijama očekuju da bi nešto veći promet mogao donijeti uspjeh hrvatske reprezentacije, te su spremni i ne spavati kako bi nabrzinu odveli navijače na recimo polufinale.

Iskorak Ban Toursa
Agencija Ban Tours ima najsveobuhvatniju ponudu, to će priznati i konkurencija, koja to dijelom pripisuje partnerstvu Bana s Hrvatskim nogometnim savezom. No, Luka Kalember, menadžer u Ban Toursu ističe da su njegove kolege na ovim programima radili oko godinu i pol, kako bi uskladili čak 40-tak pojedinačnih usluga.

Otkriva nam da je Ban Tours od tri čartera, koja imaju garantirani polazak makar s dva putnika, zasad napunio jedan zrakoplov. Cijena njihovih aranžmana za 6 dana je 40 tisuća kuna po putniku, bez ulaznice za utakmicu.

Kalember

Ovo je najteže prvenstvo koje radimo, i u logističkom smislu, i kulturološkom, i po pitanju cijena koje su tamo visoke i bez prvenstva, a sad su ogromne.

“To zvuči jako skupo, no nije u odnosu na to što se nudi, i kako bi gosti prošli da pokušaju sami organizirati put. Iako putnici kalkuliraju, smatram da im se najviše isplati uložiti u program za vrijeme osmine finala, u koje će reprezentacija vrlo vjerojatno ući, a ako se to i ne dogodi bit će atraktivan nogomet.

Ban Tours je u sportskom turizmu sigurno 12 godina, i ovo je najteže prvenstvo koje radimo, i u logističkom smislu, i kulturološkom, i po pitanju cijena koje su tamo visoke i kad nema ovakvog događaja, a sada su ogromne”, kaže nam Kalember.

U većini zapadnih zemalja, smještaj i put najčešće bi pokrili potrebe navijača, no u Ban Toursu su procijenili da treba uključiti i dodatne usluge, ne samo zbog specifičnosti tržišta i logistike, već i potrebe putnika da dožive kulturu znatno drukčiju od zapadne.

Djelomice i stoga njihovi programi traju 6 dana, a spava se u Kataru, što je jako teško naći zbog nedostatka smještaja u zemlji koja ima stanovnika gotovo kao Hrvatska.

Gube i pivari?
Njihovi programi uključuju izravan povratan let, smještaj, transfere, potom izlete Dune bashing u pustinji, obroke te asistente & lokalne vodiče koji su na raspolaganju čitavo vrijeme puta. Po programu u zrakoplove stane oko 150 ljudi, tako da bi u najboljem slučaju Ban Tours u Katar mogao odvesti oko 450 ljudi.

Speranza je za Rusiju imala 14 zrakoplova, sad pripremaju jedan čarter i to se teško puni, otkriva nam vlasnik agencije Saša Blažeković. U odnosu na Rusiju, Katar će im donijeti bar 15 milijuna manje prometa. Njihov jednodnevni čarter košta 10.600 po putniku.

“Čini nam se da su zbog ovakvih čudnih okolnosti čak i oni koji s entuzijazmom prate reprezentaciju, većinom odustali od ovog putovanja i pomirili se s tim da prate na ekranima, doma ili po terasama.

Pritom će terasa sigurno biti manje, jer će biti hladno, zbog čega će štete imati i pivari, koji obično ljeti za vrijeme prvenstava imaju dvoznamenkasti rast prometa”, kaže Blažeković i otkriva djeliće složene slagalice oko organizacije putovanja u Kataru, prvenstveno vezano uz cijene.

Tako su u Speranzi primjerice za jedan dan najma autobusa za transfere, što bi u Londonu koštalo između 800 i 1000 funta, a u Hrvatskoj 600 eura, u Kataru dobili ponudu od čak 6000 eura.

Baš zbog kojekakvih zastoja s kojima se suočavaju svi organizatori putovanja, iz Unilinea pak igraju na last minute. Programe će pustiti uskoro.

Komentirajte prvi

New Report

Close