Organizacija posla od kuće
Škole i ljudi

Kad đaci i studenti doma ovise samo o sebi, tehnike mudrog učenja prijeko su potrebne

Dodatno obrazovanje svima će trebati ako žele u poslu ostati konkurentni, a ne biti tehnološki višak, kažu u Školi brzog čitanja i mudrog učenja.

Darko Bičak
05. svibanj 2020. u 22:00
Helena Tkalčić uz supruga Hrvoja suosnivačica je međunarodne Škole brzog čitanja i mudrog učenja/MARIN TIRONI/PIXSELL

Velikogorička “Škola brzog čitanja i mudrog učenja” odlučila je staviti na raspolaganje svim učenicima i studentima kompletnu infrastrukturu od svih 40 škola i nastavnim osobljem za online učenje kako bi im olakšali učenje od kuće.

Zbog novih okolnosti i novog oblika izvođenja nastave koji se prenosi putem televizijskih kanala, susrećemo se s činjenicom kako su tehnike za olakšavanja procesa učenja učenicima i studentima potrebnije nego ikad.

Iz tog razloga, kao društveno odgovorna obrazovna organizacija, uprava „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ donijela je odluku kako će cijelu svoju infrastrukturu, a koja se sastoji od 40 škola i više od 100 nastavnika, dati potpuno besplatno – svima kojima je potrebna pomoć u učenju i to ne samo u Hrvatskoj, gdje je “Škola” u 15 gradova u kojima nastavu vodi više od 40 certificiranih nastavnika, već i u ostalih pet zemalja regije u kojima ova Škola organizira nastavu.

Organizacija primjene podataka

“Prema znanstvenim istraživanjima, živimo u vremenu kada dnevno primamo 100 puta više informacija nego što je prosječan čovjek primao prije samo 30 godina. U “Školi brzog čitanja i mudrog učenja” kroz jedinstven program, u potpunosti prilagođen školskom uzrastu, učimo polaznike kako tu količinu informacija kvalitetno i učinkovito primiti i obraditi, organizirati ih “u glavi” i imati ih na raspolaganju točno onda kad nam zatrebaju.

To u praksi znači da polaznicima razvijamo i povećavamo, u prvom redu, kapacitet za prijem bitnih informacija, korištenjem posebnih tehnika brzog čitanja – i to ne jedne, nego nekoliko njih – uz pomoć kojih mogu kvalitetnije sagledati sve te silne podatke te ih obraditi, filtrirati, vizualno prikazati uz pomoć posebne dijagramske tehnike – tzv. asocijativne mape.

Nadalje, učimo polaznike kako sve one informacije koje su posebnim tehnikama definirali kao najvažnije – kvalitetno pohrane u mozgu i učine ih brzo dostupnim kad zatrebaju, korištenjem posebno osmišljenih tehnika pamćenja. Na kraju, što je jako bitno, učimo kako kvalitetno prezentirati sve što su naučili, i to ne samo u usmenom već i u pisanom obliku, a to je ono što se kroz klasično obrazovanje rijetko nauči.

Kad savladaju ove vještine i tehnike, učenici postaju motiviraniji za usvajanje novih znanja, postaju bolji u školi i na fakultetu, te im ostaje više vremena za slobodne aktivnosti“, objašnjavaju Helena i Hrvoje Tkalčić, osnivači međunarodne “Škole brzog čitanja i mudrog učenja” u Hrvatskoj te certificirani master učitelji.

Jednostavno je za zaključiti kako su opisane vještine i tehnike prijeko potrebne svakom učeniku i studentu ne samo u “normalnom” školovanju i životu, već posebno u ovakvoj izvanrednoj situaciji u kojoj se već neko vrijeme nalazimo, kad učenici i studenti ovise samo o sebi i svojim sposobnostima učenja.

“Ljudi nam se svakodnevno javljaju, svi su se našli u novoj situaciji, otkad su zatvorene škole i fakulteti bilježimo povećanu aktivnost na našim web stranicama, kao i na našim stranicama društvenih mreža.

Svakodnevno zaprimamo upite roditelja i djece koji se teško snalaze s novim oblikom nastave i novim konceptom učenja od kuće te im pobuđujemo svijest o postojanju tehnika kojima se može olakšati proces učenja, posebno kod mlađe djece. Naši trenutačni polaznici te učenici i studenti koji su već završili šestomjesečni program naše Škole su savladali tehnike brzog čitanja, tehnike mudrog i učinkovitog učenja, tehnike pamćenja i organizacije gradiva – izgradili su veći kapacitet za učenje, stoga lakše rješavaju novonastale probleme s tzv. učenjem na daljinu, dok ostalima, na žalost, možda i nije baš tako”, navode iz Škole.

Tražena poslovna sposobnost

Koliko je naše društvo svjesno nedostataka klasičnog obrazovnog sustava i koliko želimo bolje za svoju djecu, pokazuje upravo interes za program Škole brzog čitanja i mudrog učenja općenito, a posebno u ovo krizno vrijeme kad su đaci i njihovi roditelji postali svjesniji problema u učenju. Moramo prihvatiti i činjenicu da bez cjeloživotnog učenja ne možemo napredovati kao pojedinci i društvo.

Dodatno obrazovanje svima nama biti će potrebno dugo nakon završetka formalnog obrazovanja, ukoliko želimo u svom poslu ostati konkurentni, a ne postati tehnološki višak. Dok se prilike u kojima živimo ne promijene trebamo raditi na sebi, jer kako je i sam američki državnik, filozof i znanstvenik te ekonomist Benjamin Franklin rekao – ulaganje u znanje jamči najviše kamate!

Ovakva praksa u primjeni naprednih tehnika učenja jamstvo je usvajanja svih ovih vještina u funkcionalnom smislu i najbolji put prema razvoju jedne od danas najtraženijih poslovnih sposobnosti, koja se u poslovnom svijetu naziva “Learnability”, odnosno kapacitet za funkcionalno učenje.

“Kako se smatramo društveno odgovornom zajednicom koja želi doprinijeti društvu, odlučili smo ne samo našim polaznicima, već i svim ostalim učenicima i studentima pružiti podršku u savladavanju problema s kojima se susreću prilikom učenja na daljinu”, ističu iz “Škole brzog čitanja i mudrog učenja”.

New Report

Close