Ni lanjski neuspjeli pokušaj preuzimanja Mercatora Ivicu Todorića nije odbio od ideje da s jednim od lanaca iz susjednih država, Mercatorom ili Deltom, stvori veliku regionalnu maloprodajnu kompaniju. Tako se mjesecima snimalo i čekalo – ili da propadnu razgovori Delte i belgijske Delhaize ili da se u Sloveniji otvori nova preuzimačka prilika za Mercator. Budući da su se, tvrde naši sugovornici, Miroslav Mišković i Belgijanci ipak dogovorili o kupoprodaji Delte te bi to moglo ovaj tjedan biti potvrđeno, Todorić se okrenuo Mercatoru. Tamo se prilika otvorila jer Pivovarna Laško da zbog financijskih problema prodaje udjele koje ima u drugim kompanijama pa tako i 23,3 posto udjela u Mercatoru. U Agrokoru “su upoznati s natječajem za stjecanje dionica Pivovarne Laško u Mercatoru te razmatraju odluku o uključenju”. No prema detaljnim informacijama koje je u petak objavio slovenski Dnevnik, projekt preuzimanja je već debelo razrađen i u financijskom i u operativnom smislu.
Projekt razrađen do detalja?
Dnevnik navodi kako će oko pola milijarde eura osigurati talijanski UniCredit, od 50 do 100 milijuna eura kani dati Europska banka za obnovu i razvoj (inače dioničar Agrokora), a ostatak bi trebao osigurati sam Agrokor. Ukupna vrijednost transakcije ili barem iznos za koji bi se u ponudi za preuzimanje morala osigurati bankarska garancija procjenjuje se na oko 750 milijuna eura. Agrokor je, navodno, za financijskog savjetnika izabrao JP Morgan, a već je angažirao i lokalni odvjetnički ured. Prema Dnevniku, 30. travnja već je određen kao datum objave javne ponude kojom bi se išlo na preuzimanje većinskog udjela. Tu bi pak mogli računati s bankama koje su već namjeravale prodati svoj udjel u Mercatoru jer UniCredit, Banka Koper, Abanka i Hypo banka u Mercatoru ukupno imaju 14,8% . Ništa od toga u Agrokoru ne žele komentirati. Tek kažu da su Mercator i Konzum zajedno odlična poslovna priča za cijelu regiju.“U dosadašnjim nastupima prema Mercatoru, Agrokor je postupao transparentno i prijateljski, što je vidljivo i iz lanjske ponude za koju smo se odlučili jer poštujemo Mercator i uspjeh koji je postigao. Važno je naglasiti da bi Mercator postao liderom na najvećim tržištima u regiji djelujući kao samostalna kompanija pod istim brandom te dugoročno ostvario veću zaposlenost na domaćem i tržištima regije. Njegov bi se razvoj odvijao u suradnji s postojećim dioničarima, zaposlenicima i dobavljačima te kroz dugoročno partnerstvo sa slovenskim proizvođačima omogućilo povećanje volumena prodaje i otvaranje novih tržišta”, kažu u Agrokoru. No, i takav njihov odgovor prilično jasno svjedoči o namjerama u Sloveniji. I investicijska javnost u Hrvatskoj pozitivno gleda na novi Agrokorov pokušaj preuzimanja Mercatora smatrajući to logičnim.
Animozitet prema Todoriću
No, zbog animoziteta kakav je u Sloveniji prema Todoriću vladao pri lanjskom postupku preuzimanja, ne isključuju da će mu to opet biti otegotna okolnost pogotovo zato što u kupovinu ide posredno i što se ona i u teoriji vodi kao “neprijateljska”. Kako smatra jedan investicijski bankar, kupovinom udjela koje drži Laško, Todorić u prvom koraku kupuje samo dionice, uz nadu da će s vremenom steći većinski paket, a sve bez novog dubinskog “snimanja”. Pritom je upitno koliko je duboko lani Mercator Agrokoru dozvolio da mu uđe u knjige.
Konzum
Neto dobit 413 mil. kuna
Baš u petak Konzum je objavio i nekonsolidirane rezultate poslovanja u 2010. Prema njima, ukupni promet Konzuma iznosio je 13,9 milijardi kuna. Od toga je ukupni prihod od prodaje robe iznosio 11,4 milijarde kuna. U tome je maloprodaja sudjelovala s 73 posto. Neto dobit Konzuma za 2010. iznosila je 412,7 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu