Najveći hrvatski brodar Jadrolinija godinama je na meti kritičara jer vremešnu flotu umjesto gradnjom novih obnavlja polovnim, rabljenim brodovima. No, konačno okreće stranicu i putničke brodove za lokalne linije počinje graditi po novim, europskim standardima i zahvaljujući europskim financijskim izvorima. U tijeku je, naime, prethodna obavijest za postupak nabave tri putnička broda na električni pogon. Postupak će se provoditi po principu “design & build”, a za projektiranje i gradnju novih brodova najavljen je postupak bez sporazuma o javnoj nabavi, uz skraćene rokove. Nove brodove je riječki brodar spreman platiti 275 milijuna kuna plus PDV, dakle, 344 milijuna kuna.
To je, inače, nešto veći iznos nego je predviđeno NPOO-om, kroz koji će se osigurati financijsku podlogu za realizaciju modernizacije Jadrolinijine flote. Veći iznos posljedica je povećanja troškova proizvodnje u odnosu na pripremu projekta za NPOO, kada su cijene sirovina i energije bile osjetno niže. Računalo se, naime, da će za tri putnička broda na električni pogon biti potrebno izdvojiti 257,5 milijuna kuna. Pored ova tri, u planu je prema NPOO-u gradnja još tri manja broda, katamarana, također pogonjena na struju, a čiji projekti bi također trebali uskoro biti pokrenuti, jer su predviđeni rokovi dovršetka jednaki kao i za putničke brodove. Za isplovljavanje bi, naime, trebali biti spremni do kraja lipnja 2026., a ukupan iznos za svih šest brodova bio je planiran u iznosu od 307,5 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu