Hrvatski zračni promet gubi do 1,5 milijardi kuna prihoda, uz potpuni izostanak zarade

Autor: Darko Bičak , 14. travanj 2020. u 22:00
Zbog gubitka planiranog prihoda iz predsezone te izostanka avansnih uplata turoperatora za ovu sezonu, mogući još veći problemi/Daniel KASAP/HINA/POOL/PIXSELL

Svaki dan Hrvatska udruga poslodavaca i Poslovni dnevnik donose prijedloge ekonomskog oporavka.

Zbog epidemije koronavirusa sektor zračnog prometa Hrvatske mogao bi izgubiti od 705 milijuna kuna do 1,5 milijardi kuna prihoda, upozoravaju iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP).

Kako ističe Tonči Peović, član Izvršnog odbora HUP-Podružnice Dalmacija i direktor Zračne luke Brač, bruto prihod sektora zračnog prometa prošle godine iznosio je oko 4,7 milijardi kuna.

“Sukladno procjenama kretanja ove krize, u Hrvatskoj očekujemo gubitak ukupnih prihoda u visini od 15 posto, odnosno u minimalnom iznosu od 705 milijuna kuna. Ukoliko kriza bude duže trajala te znatno padne kupovna moć europskih putnika ili dođe do bankrota niskotarifnih aviokompanija, gubitak bi mogao iznositi i više od 30 posto, odnosno 1,5 milijardi kuna, uz očekivani potpuni izostanak profita iz poslovanja”, objasnio je Peović.

Dodaje kako zbog prirode ekonomskog modela poslovanja, aviokompanije očekuju najnegativniji utjecaj krize. Pojedine europske aviokompanije već su se našle pred zidom.

4,7

milijardi kuna iznosio je bruto prihod sektora zračnog prometa Hrvatske u prošloj godini

Tako je prošloga tjedna njemačka Lufthansa objavila kako će prizemljiti low-cost dio kompanije, Germanwings, a malo prije toga bankrotirao je britanski Flybe koji je pokrivao više od 50 posto domaćih ruta u Ujedinjenom Kraljevstvu izvan londonskih aerodroma. Zbog gubitka planiranog prihoda iz predsezone te izostanka avansnih uplata turoperatora za ovu sezonu, mogu se očekivati i daljnji bankroti kompanija.

U uvjetima gdje veliki broj stranih prijevoznika najavljuje i provodi redukcije letova prema Hrvatskoj, zadaća je svih dionika zračnog prometa Hrvatske održavanje povezivosti usprkos smanjenoj potražnji za uslugama zračnog prijevoza. No, takva povezivost ne može biti održana bez direktne potpore zračnim prijevoznicima, poručuju iz HUP-a.

“Ukoliko dođe do povećanog gubitka prihoda domaćih aviokompanija, mora se početi razmišljati o izravnim financijskim injekcijama. Potrebno je razmisliti i o kompenzacijskim mjerama i za domaće zračne luke“, zaključio je Peović.

Komentirajte prvi

New Report

Close