Hrvatske ceste u problemu: Austrijanci ruše natječaj za pristupnu cestu Pelješkom mostu

Autor: Josip Bohutinski/VL , 13. ožujak 2019. u 09:50
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Predviđeni rok gradnje dionice Duboka – Sparagovići je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao.

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbacila je žalbu varaždinskog Colasa na izmjenu dokumentacije na nadmetanju za gradnju stonske obilaznice, podionice Sparagovići – Papratno i Papratno – Doli.

Kako piše Večernji list, tako će se nadmetanje za taj dio pristupnih cesta Pelješkom mostu nastaviti, nakon što je bilo zaustavljeno mjesec dana zbog Colasove žalbe. Colas se, naime, žalio samo dan prije isteka roka za dostavu ponuda na tom natječaju, 14. veljače. DKOM je tu žalbu ocijenio nepravodobnom i odbio ju je. Natječaj za gradnju stonske obilaznice objavljen je 3. prosinca 2018. s rokom dostave ponuda 21. siječnja ove godine.

No zbog zahtjeva potencijalnih izvođača radova za objašnjenje natječajne dokumentacije, rok za dostavu ponuda nekoliko je puta produljivan. Procijenjena vrijednost radova za gradnju stonske obilaznice je 449,1 milijun kuna, a prema natječajnoj dokumentaciji, odabrani izvođač radova imat će rok za dovršetak radova 30 mjeseci od dana uvođenja u posao.

I dok u Hrvatskim cestama mogu biti zadovoljni odlukom DKOM-a o Colasovoj žalbi, za drugi dio pristupnih cesta Pelješkom mostu, dionicu Duboka – Sparagovići, opet će morati čekati odluku te komisije. Naime, na odluku da tu dionicu pristupnih cesta gradi grčka kompanija J&P Avax, do jučer su se žalii Aktor SA, druga grčka tvrtka koja je sudjelovala na tom natječaju te austrijski Strabag. J&P Avax je za gradnju dionice Duboka – Sparagovići ponudio 464,9 milijuna kuna bez PDV-a. Procijenjena vrijednost tih radova je pak 482 milijuna kuna. Ponude na tom nadmetanju otvorene su još u lipnju prošle godine.

Osim J&P Avaxa, posao gradnje 12 kilometara te dionice željelo je još šest tvrtki i konzorcija. U odluci o odabiru navedeno je da je ponuda J&P Avaxa prema kriteriju za odabir ocijenjena ekonomski najpovoljnijom. 
Aktor je ponudio 464,6 milijuna kuna. a Strabag 478,3 milijuna kuna Najnižu ponudu dao je Integral inženjering iz BiH, i to 321,2 milijuna kuna, no ona je odbijena zbog neuobičajeno niske cijene. Odbijene su i ponude Colasa – 521,9 milijuna kuna i China Road nad Bridge Corporation – 647,8 milijuna kuna jer iznosi tih ponuda prelaze procijenjenu vrijednost radova, a Kinezi nisu ni produljili rok valjanosti svoje ponude. Ponudu je još poslala i udruga GP Krk i Euro-asfalt iz BiH – 444,3 milijuna kuna.

Predviđeni rok gradnje dionice Duboka – Sparagovići je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao. S obzirom na to da DKOM-u u takvim postupcima treba i dva mjeseca da donese odluku o žalbi, početak gradnje te dionice može se u najboljem slučaju očekivati sredinom godine.

Na nadmetanje za opremanje i napajanje dionice Duboka – Sparagovići stigle su potkraj veljače tri ponude. Procijenjena vrijednost tih radova je 38,2 milijuna kuna, a sve tri pristigle ponude debelo premašuju taj iznos. Tvrtka Valard ponudila je 52,9 milijuna kuna, Dalekovod 57,3, a Elektrocentar Petek 59,5 milijuna kuna. U Hrvatskim cestama kažu da će zbog toga poništiti to nadmetanje te raspisati novo u kojem će biti objedinjeno opremanje i napajanje za dionicu Duboka – Sparagovići i stonsku obilaznicu. U Hrvatskim cestama ističu da je rok za dovršetak cijelog projekta – gradnje mosta i pristupnih cesta – 31. siječnja 2022.

Komentari (1)
Pogledajte sve

još jedan most koji ne vodi negdje, nego nigdje?

New Report

Close