Svjetlo na kraju tunela: Ovi hrvatski gradovi na ljeto bi mogli vrviti turistima

Autor: Marija Crnjak , 27. veljača 2021. u 09:08
Foto: Srećko Niketić/PIXSELL

Najbolje se prodaju kolovoz, rujan i čak listopad, što bi svi dionici iz hrvatskog turizma trebali uzeti u obzir i potruditi se da što bolje profitiraju.

Iako se očekivalo da će britansko tržište nakon najave popuštanja mjera protiv širenja pandemije pohrliti na rezervaciju ljetnog odmora, čak i organizatori putovanja koji redovito prate tržište ugodno su iznenađeni rastom bukinga.

Iz EasyJeta su tako objavili rast rezervacija letova iz Britanije za ovo ljeto za više od 300 posto u odnosu na prije tjedan dana, a rezervacije za pakete za ljetni odmor povećane su im za više od 600 posto u odnosu na tjedan dana ranije.

Organizator putovanja TUI UK prijavljuje rast bukinga za 500 posto u odnosu na prije tjedan dana, a iz Jet2 otkrivaju da je rast iznad 600 posto. Na stranicama Skyscanner u samo jednom danu imali su rast broja rezervacija za 69 posto.

Kako neslužbeno doznajemo, TUI UK za Hrvatsku trenutno bilježi 66 posto veći broj rezervacija nego u istom periodu prošle godine, a od toga je više od pola bukinga za Dubrovnik, i to za kolovoz i rujan.

“Kako sada stvari stoje, na predsezonu u Hrvatskoj svatko ozbiljan neće računati. Njemačka, Nizozemska, Austrija, Belgija neće otvarati putovanja prije 15. svibnja ili početka lipnja, Skandinavce ne očekujemo prije srpnja. Trenutno se najbolje prodaju kolovoz, rujan i čak listopad, što bi svi dionici iz hrvatskog turizma trebali uzeti u obzir i potruditi se da što bolje profitiraju na tom interesu koji bilježimo kod tržišta. Sudeći prema ovom optimizmu koji konačno vidimo, Dubrovnik bi krajem ljeta i u rujnu mogao biti pun, kao i Split, dok će Istra i Kvarner imat će benefite kao autodestinacije”, otkriva nam naš izvor iz TUI-a.

Brnjac

‘Tijekom priprema za ovu turističku godinu, upravo smo sigurnost i zdravlje naših sugrađana i gostiju stavili na prvo mjesto’.

I dalje se ne otkrivaju konkretne brojke jer su polazišta za ovaj skok svima niska, no organizatori putovanja vide svjetlo na kraju tunela, jer reakcija kakvu je pokazalo britansko tržište može se manje-više očekivati kod drugih tržišta, u trenutku kad im njihove vlade, ili Europska komisija otvori mogućnosti za putovanja.

Hrvatska tu može imati prednosti ako odradi kampanje kako spada, i fokusira se pogotovo na kraj ljeta i čak posezonu koja bi mogla zablistati. Iako im je Španjolska omiljena destinacija, Britanci još uvijek tamo nisu dobro došli zbog britanskog soja virusa, kao ni u Francuskoj.

Možda je djelomice i zato trenutačno apsolutni hit za putovanja Grčka, zemlja kojojoj se očito isplatio golem trud koji je uložila u povratak turizma.Iz TUI-a neslužbeno doznajemo da rezervacije za Grčku čine čak 65 posto svih rezervacija za ljetni odmor, slijedi Cipar s 35 posto udjela, pa Turska s oko 15 posto. Španjolska zbog navedenih razloga i dalje čini niskih 10 posto udjela u bukingu iz UK. Već se dobro prodaje i ljeto 2022.

Staničić

‘HTZ će aktivnosti u sklopu kampanje Safe Stay in Croatia provoditi tijekom ožujka i travnja na tržištu Njemačke, Austrije, Italije, Poljske...’

“Grčka se jako trudila za povratak, angažirali su agencije na svim emitivnim tržištima, napravili strategiju povratka, odradili bilateralne dogovore s pojedinim emitivnim tržištima oko prelaska granica i ovo su rezultati”, kažu naši sugovornici iz sektora, koji smatraju da Hrvatska što prije treba definirati na koji način će puštati preko svojih granica, hoće li se trebati svi testirati, hoće li vrijediti cijepljenje.

Hrvatske turističke vlasti međutim čekaju zajednički stav Unije o tim pitanjima, a u međuvremenu im je fokus na projektu certificiranja i kampanje Safe Stay in Croatia, kojeg su u četvrtak predstavili ministrica Nikolina Brnjac i Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

500

posto rasta bukinga bilježi TUI UK

“Tijekom priprema za ovu turističku godinu, upravo smo sigurnost i zdravlje naših sugrađana i gostiju stavili na prvo mjesto, a tu imamo podršku sektora, okupljenog u Savjet za oporavak i razvoj turizma. Propisanim protokolima obuhvatili smo više od 200.000 ugostitelja i pružatelja usluga u turizmu”, istaknula je Brnjac te dodala kako je važno osigurati da nacionalna oznaka bude dostupna svim dionicima u turizmu i lancu putovanja.

HTZ će aktivnosti u sklopu kampanje provoditi tijekom ožujka i travnja na tržištu Njemačke, Austrije, Italije, Poljske, Velike Britanije, Češke, Slovačke, Mađarske, Francuske i Nizozemske.

Komentirajte prvi

New Report

Close