Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Evo kako smo se privikli na euro, i tko se najbolje snalazi s novom valutom

Autor: Marija Crnjak
24. travanj 2023. u 12:17
Podijeli članak —
Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Istraživanje agencije Improve provedeno je od 15. do 30. travnja na uzorku od 1.000 ispitanika starijih od 16 godina.

Dvije trećine hrvatskih građana dobro se priviklo na euro, a bolje su se snašli muškarci (73 posto nasuprot 56 posto žena), mladi koji su još uvijek u procesu školovanja (68%), ali i obitelji s malom djecom (68%) te ljudi viših osobnih primanja, pokazalo je istraživanje agencije Improve, provedeno od 15. do 30. travnja na uzorku od 1.000 ispitanika starijih od 16 godina.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Osim što nam se promijenila valuta, promijenile su nam se i navike plaćanja, pokazuje istraživanje, pa sad 36 posto ispitanika češće plaća karticama nego u periodu prije uvođenja eura. Kartice, češće nego prije koriste građani koji žive u velikim gradovima (44% ispitanika), žene (42% vs 30%) i oni višeg obrazovnog statusa (43%). Zanimljivo je da je i skupina najmlađih, onih koji su još uvijek u procesu školovanja, počela češće koristiti kartice (46%).

Dvije trećine hrvatskih građana dobro se priviklo na euro, a bolje su se snašli muškarci (73 posto nasuprot 56 posto žena), mladi koji su još uvijek u procesu školovanja (68%), ali i obitelji s malom djecom (68%) te ljudi viših osobnih primanja, pokazalo je istraživanje agencije Improve, provedeno od 15. do 30. travnja na uzorku od 1.000 ispitanika starijih od 16 godina.

Osim što nam se promijenila valuta, promijenile su nam se i navike plaćanja, pokazuje istraživanje, pa sad 36 posto ispitanika češće plaća karticama nego u periodu prije uvođenja eura. Kartice, češće nego prije koriste građani koji žive u velikim gradovima (44% ispitanika), žene (42% vs 30%) i oni višeg obrazovnog statusa (43%). Zanimljivo je da je i skupina najmlađih, onih koji su još uvijek u procesu školovanja, počela češće koristiti kartice (46%).

Češće korištenje kartica od kada imamo novu valutu vidimo kod onih koji se nisu dobro snašli s eurom. Svaki drugi ispitanik koji navodi da se loše (prilično loše ili jako loše) navikao na euro, navodi da više koristi karticu nego prije, ističu autori istraživanja.

Pokazalo se da kuna još uvijek pobuđuje pozitivnije emocije.

“Kunu procjenjujemo bliskijom nego euro, pozitivnijom, jednostavnijom, privlačnijom, pa smo i emocionalniji prema kuni nego prema euru. Ništa neočekivano – ipak se radi o valuti koju smo koristili 28 godina. Euro u svakom slučaju doživljavamo „racionalno“. Euro nešto bolje procjenjuju muškarci, ljudi starije dobi (s više od 55 godina) i oni koji su upućeniji u financijske usluge”, ističe se u objavi agencije Improve.

Autor: Marija Crnjak
24. travanj 2023. u 12:17
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close