Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov izvijestila je u srijedu da je u prvih sedam mjeseci na području Primorsko-goranske županije ostvarena ista razina dolazaka turista kao 2018. godine, a noćenja je jedan posto manje.
Smanjenje broja noćenja se, kako je rekla na konferenciji za novinare, odnosi mahom na smještaj niže kategorije, dok kvalitetniji smještajni kapaciteti ostvaruju rast.
U prvih sedam mjeseci na području Primorsko-goranske županije bilo je 1,72 milijuna turističkih dolazaka, a ostvareno je 9,9 milijuna noćenja ili 90 tisuća manje nego u istom razdoblju 2018. godine. No, u usporedbi s istim razdobljem 2017. godine noćenja je u ovoj godini više za dva posto, a u usporedbi s 2016. čak 18 posto više, navela je Irena Peršić Živadinov.
“Godinama smo imali velik rast, pa je ove godine uspjeh bio zadržati se na razini odličnih rezultata prošle godine”, kazala je. U srpnju je broj dolazaka u odnosu na prošlogodišnji srpanj pao za tri posto, a dva posto u noćenjima.
Peršić-Živadinov kaže da se Kvarner ne razvija kao destinacija masovnog turizma i da same brojke povećanja dolazaka i noćenja iz godine u godinu ne mogu biti jedini cilj. “Nije smisao imati preveliko opterećenje na prometnice ili infrastrukturu, nego pronaći idealan model razvoja koji će zadovoljiti turiste, stanovništvo te donositi prihod od kojeg se može živjeti”, rekla je ona.
Od početka godine do kraja srpnja najsnažniji rast dolazaka i noćenja imalo je riječko područje, s osam posto rasta dolazaka i 18 posto noćenja. Peršić Živadinov je podacima ilustrirala povezanost kvalitete smještaja s ostvarenim rezultatima, navodeći da je u tom razdoblju u objektima obiteljskog smještaja s pet zvjezdica rast turističkog prometa bio 37 posto, a u onima s četiri zvjezdice devet posto.
Istovremeno je, kako je rekla, u objektima s najmanje zvjezdica ostvaren pad prometa, a slično je i u hotelima te kampovima. “Gosti sve više biraju novi, bolji smještaj i spremni su više platiti”, rekla je. Poslušajte razgovor koji je s Irenom Peršić Živadinov snimila Lea Domijan Fišter:
Da li ijedna od neizlistanih kompanija iz turizma u RH uopće razmišlja o nekom IPO-u i izlasku na burzu?
Evo, danas saznao za slucaj da je tip iznajmio strancu BALKON i na njemu je ovaj spavao u SATORU!! Takvi degenerici ce samo nastetiti drzavi dugorocno, sve te “kvazi iznajmljivace” ostro kazniti, a promovirati kvalitetu (sto kvalitetnije i bolje ponudis turistu, imas neki benefit od drzave -kad bi se imalo sluha za to), i na taj nacin ce rast biti osiguran.
A za ove poremecene mozgove, nema rijeci kojima se to moze opisati.
Palac gore ovakvom članku. 👍
To je upravo ono što sam i sam pisao na ovoj temi, samo je ovaj članak kudikamo bolje napisan od mojih pokušaja “uvjeravanja” da nije sve tako crno kako pojedinci žele prikazati. Moram priznati da doista s nestrpljenjem čekam objavu BDP-a za II. kvartal.
Ministar financija je izjavio da su prihodi u proračun od poreza na potrošnju iliti PDV-a, u što su uključeni i turisti do sada za 1 milijardu kuna veći u odnosu na prošlu godinu...toliko o tome da je turizam podbacio…
Ne da mi se sada tražiti link, pa tko ne vjeruje nek potraži :-)))
obala je sada puna turista, ja to osobno nisam nikada vidio ranije, za razliku od 6 i 7 mjeseca, kada je stvarno djelovalo sve poluprazno, što će to donijeti financijski na nivou godine, teško je sada reći, ali vizualno stanje se preokrenulo u korist turizma
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Valamar Riviera d.d.)[/color]
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Valamar Riviera d.d.)[/color]
Baš kako navodi gospodin Ivica Brkljača
Podaci porezne uprave o izdanim računima u ugostiteljstvu i smještaju pokazuju kako je od 1. siječnja do 10. srpnja ove godine izdano oko tri posto više računa u odnosu na isto lanjsko razdoblje, odnosno oko 10 posto više kada je riječ o iznosu samih računa. O kakvoj propasti sezone onda možemo govoriti ako je i potrošnja i broj noćenja veći nego lani?
Vjerujem u izvanredan izvještaj 3Q !!
.”.. od početka godine do ponedjeljka, 12. kolovoza, HAC i ARZ imaju povećanje prometa za pet posto i povećanje naplaćene cestarine za 4,3 posto u odnosu na na isto razdoblje lani.”
https://hrportfolio.hr/vijesti/ekonomija/hac-i-arz-s-vise-vozila-i-boljim-prihodom-57543
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Valamar Riviera d.d.)[/color]
Novi oblik porezne utaje: Dvije trećine lokala vara državu na računima
Na tragu ovog članka, želim naglasiti da je ovo ozbiljan problem kojem bi se trebalo krajnje ozbiljno pristupiti, jer ovdje govorimo o utaji vrlo vjerojatno i nekoliko milijardi kuna poreza na godinu, što morate priznati, nije mali novac.
Najveći problem su svakako ugostitelji: restorani i kafići. Nažalost, čini se da taj problem ne može riješiti država sama. Država je napravila odličan potez uvođenjem fiskalne blagajne, ali po svemu sudeći niti to nije dovoljno. Ako se u rješavanje ovog problema ne uključi društvo, potrošači, bojim se da taj problem nikada nećemo riješiti. Pritom se ne zavaravam da se to može iskorijeniti, ali ako bi se naplata dovela sa sadašnjih 33% na 80-90%, onda bi vjerujem i država i društvo s tim bili itekako zadovoljni.
Apeliram da država otvori besplatan info telefon na koji bi se mogli prijavljivati svi oni koji ne izdaju fiskalizirane račune. Zašto potrošač ne bi prijavio ugostitelja ako mu ne izda fiskalizirani račun!? Zašto bi nas potrošače ugostitelji na taj način potkradali?! Potkradaju na taj način i nas potrošače i državu. Ako ugostitelj naplati PDV, onda neka taj PDV i završi tamo gdje je namijenjen, u državnom proračunu, a ne u džepu vlasnika nekog ugostiteljskog objekta.
Ako je to moguće zakonski riješiti, predlažem da se ugostitelj obvezuje da mora istaknuti taj besplatni info telefon uz opasku da ga je moguće prijaviti poreznoj upravi ako ne izda fiskalizirani račun (istaknuti na objektu, ali ne bi bilo loše i na svakom stolu da svaki potrošač to može vidjeti). Naravno, država bi trebala voditi brigu o tome da nema nedodirljivih, da nema iznimaka. Isto postupanje prema svakome. Kazne drastične. A ne kao što imam slučaj sada gdje porezne inspekcije negdje dolaze i više puta, a negdje i nekome nikad. To je neprihvatljivo. Pritom naravno i porezna mora biti oprezna u slučaju zlonamjernih, neobjektivnih prijava. Ali, ako neki lokal prijavi veći broj potrošača, porezna bi zahvaljujući prikupljenim podacima trebala i morala riješiti problem s tim ugostiteljem. Samo na taj način ovo društvo može ići naprijed.
Vrijeme velikih dosadnih hotela s lošim sobama, groznom hranom i nepažljivom uslugom na kakvim se baziraju visoki profiti Plave Lagune, Liburnije i Valamara davno je prošlo, samo što njihovi vlasnici još nisu shvatili da gostima neće moći zauvijek prodavati smeće jer se još vesele excell tablicama iz proteklih godina.