Turistički sektor – usporedba tvrtki, ulaganja, …

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Turistički sektor – usporedba tvrtki, ulaganja, …

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Turizam postaje bajka …….lokomotiva koja pokreće i daje šansu i ostalima
LIDER
Pišemo i o novoj prilici za proizvođače te kako mogu iskoristiti turistički investicijski val. Turizam naime nije važan samo zbog izravne zarade. Velik dio uslužnog sektora i mnogi proizvođači vežu se uz tu djelatnost. Gradnju i obnovu 50-ak hotela ipak najviše iščekuju građevinari, kojima će pripasti najveći dio turističkog investicijskog kolača od deset milijardi kuna u sljedeće dvije godine, piše Edis Felić.


Drzim da je najbolje prepoznati dionicu prije nego se uopce odluce ulazit u turisticki sektor.Jednu takvu sam upravo kupio.Sada ocekujem da uradi bar 300% i kad konacno sama dionica udje u turisticki sektor ocekujem jos 500%.Znaci ispod 800% zarade je necu prodat ni materi.

Idealno bi bilo da se, prije nego se počela baviti turizmom, bavila trgovinom. Ustvari, najbolje da se i dalje bavi trgovinom, ali da je to sada nekako vezano za turizam, a da nije iznajmljivanje soba ili tako nešto. 🙂

Rezultati turističkih kompanija opravdali očekivanja investitora

Autor/izvor: Siniša Malus, sinisa.malus@seebiz.eu
Datum objave: 07.11.2016. – 20:57:00
ANALIZA – Turističke kompanije objavile su solidne poslovne rezultate za prvih devet mjeseci ove godine.
Time su na neki način dale za pravo investitorima koji su cijene dionica pojedinih kompanija poprilično podizali tijekom rujna i prve polovine listopada. Rast dionica u ovom sektoru traje čitavu godinu o čemu dovoljno govori rast sektorskog CROBEXturista od 21,1 posto, na 3.098,01 bod, u razdoblju od početka godine do danas (7. studenoga).
Vjerojatno veći oprez treba očekivati u bliskoj budućnosti s obzirom na najavljeno povećanje PDV-a na turističku i ugostiteljsku djelatnost. Hotelijeri su se ovoj mjeri usprotivili i već najavljuju rezanje investicija. Osim što će hrvatski turizam i ugostiteljstvo zbog novog opterećenja postati još nekonkurentnije, izgubljeni prihod hotelijera zbog povećanog PDV-a, procjenjuje, godišnje bi mogao iznositi stotine milijuna kuna, a izgubljeni investicijski potencijal nekoliko milijardi kuna, tvrde hotelijeri.

Valamar Riviera d.d. iz Poreča, vodeća turistička kompanija u Hrvatskoj, u devet mjeseci 2016. godine ostvarila je ukupne poslovne prihode od 1.487 milijuna kuna, što čini porast od 19 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U prvih devet mjeseci 2016. godine ostvaren je i rast konsolidirane operativne dobiti (EBITDA) od 18 posto. Snažan rast prihoda rezultat je rasta prihoda od prodaje na 1.382 milijuna kuna kroz ostvarenje 4,93 milijuna noćenja, što čini rast od 8 posto, i povećanja prosječne cijene od preko 5 posto, dok je vanpansionska potrošnja ostvarila rast od 27 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Valamar Riviera u 2016. godini očekuje ostvariti između 1.460 i 1.475 milijuna kuna poslovnih prihoda, odnosno rast od 12,8 do 14 posto u odnosu na prošlu godinu. Rast prihoda bit će popraćen i snažnim rastom konsolidirane operativne dobiti (EBITDA) koja će na godišnjoj razini doseći između 500 i 515 milijuna kuna, što je povećanje od 77 do 92 milijuna kuna ili do 22 posto u odnosu na 2015. godinu.

Arenaturist je na razini grupe u prvih devet ovogodišnjih mjeseci ostvario ukupne prihode od 425,9 milijuna kuna ili 17,6 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, dok je dobit prije oporezivanja iznosila 102,1 milijun kuna te je bila 11 posto viša. U konsolidiranom financijskom izvješću te grupe obuhvaćeni su podaci za Arenaturist d.d od početka godine, te za zavisna društva Arenaturist Turistička naselja, Arenaturist Zlatne stijene i Arenaturist Hoteli od 1. srpnja. Aktiva grupe iznosi 1,5 milijardi kuna, pri čemu su obveze 715,2 milijuna kuna, a 805,6 milijuna kuna čine kapital, rezerve i zadržanu dobit grupe. Iz Arenaturista poručuju kako se razmatra prijenos svih dionica tvrtke s redovnog na službeno tržište Zagrebačke burze, čime bi se osigurala izloženost široj bazi ulagača, povećala likvidnost dionica, unaprijedio profil Arenaturista i osigurala veću fleksibilnost za rast poslovanja.

Maistra je, u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, ostvarila dva posto više noćenja gostiju, uz povećanje prosječne cijene noćenja od šest posto, što je dovelo do rasta poslovnih prihoda od devet posto. EBITDA (dobit prije poreza, kamata i amortizacije) iznosi 413 milijuna kuna i 14 posto je veća od prošlogodišnje. EBIT (dobit prije poreza i kamata) bilježi rast od 19 posto i iznosi 314 milijuna kuna. I ove godine turistički dio Grupe investirao je u obnovu i povećanje kvalitete postojećih proizvoda. Tako je u kolovozu 2016. godine otvoren hotel Amarin, vrijedan 300 milijuna kuna, što je najveća ovogodišnja investicija u istarskom turizmu. Hotel raspolaže s 280 smještajnih jedinica kapaciteta gotovo 1.000 gostiju. Također, u tijeku su pripreme za izgradnju novog hotela Park, ključnog proizvoda u procesu zaokruživanja vrhunske hotelske ponude u Rovinju. Završen

Nema zime za turizam

‘Teze o ugrozi konkurentnosti turizma su fama, ne drže vodu’

U strukturi potrošnje, odnosno PDV-a u turističko-ugostiteljskom sektoru 55% odnosi se na smještaj koji zadržava stopu od 13% (od 2018. 12%), a samo oko 20% čine usluge kod kojih slijedi povećanje PDV-a, objašnjava Željko Lovrinčević. Čak kad bi se dizanje te stope u cjelini prelilo na rast cijena (a ne treba), implicirani rast cijena bio bi samo 1%, što svakako nije prijetnja konkurentnosti. U Ministarstvu podsjećaju i kako su od kraja 2015. cijene u hotelima i restoranima i uz postojeći PDV porasle 6%, očito se prilagođavajući potražnji.U strukturi potrošnje, odnosno PDV-a u turističko-ugostiteljskom sektoru 55% odnosi se na smještaj koji zadržava stopu od 13% (od 2018. 12%), a samo oko 20% čine usluge kod kojih slijedi povećanje PDV-a, objašnjava Željko Lovrinčević. Čak kad bi se dizanje te stope u cjelini prelilo na rast cijena (a ne treba), implicirani rast cijena bio bi samo 1%, što svakako nije prijetnja konkurentnosti. U Ministarstvu podsjećaju i kako su od kraja 2015. cijene u hotelima i restoranima i uz postojeći PDV porasle 6%, očito se prilagođavajući potražnji.

nastavak
maistraZavršene su i investicije u kampove, vrijedne gotovo 90 milijuna kuna. Najvećim dijelom investicije obuhvaćaju ulaganje u prateću infrastrukturu te podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja kampova. Ukupna ulaganja u 2016. godini iznose više od 400 milijuna kuna, a trenutni booking potvrđuje pozitivne trendove rasta prihoda ponajprije zbog rasta prosječne cijene

http://www.jutarnji.hr/biznis/tvrtke/valamar-rivierana-turistickoj-burzi-u-londonu-partneri-nas-ispituju-o-promjenama-pdv-a-u-hrvatskoj-jer-su-zabrinuti-da-ce-doci-do-povecanja-cijena/5234903/

naši nestručni novinari rade paniku bez veze isto kao i sa srpanjskom rupom umjesto da prenose služneno priopčenje i objašnjenje ministra Marića.

Marić: “Pojasnio je i za koju će samo hranu i piće ostati niža stopa od 13 posto. Oni će se plaćati samo za one turiste koji ugovore puni pansion, polupansion ili noćenje s doručkom. Na sve ostalo će i u hotelskom restoranu biti PDV 25 posto kada se zasebno konzumira izvan ugovorenih paketa.”

Marić objasnio promjene

http://www.jutarnji.hr/biznis/financije-i-trzista/ocekujuci-da-ce-i-mirovinski-fondovi-sada-vise-ulagati-u-turisticke-dionice-investitor-nenad-bakic-se-pita-da-li-vrijeme-tih-dionica-tek-dolazi/5274331/

još uvijek mi je intrigantan naslov u jutarnjem od prije par godina gdje je stajalo da turizam u slijedećih 10.g.očekuju prava strana ulaganja i investicijski bum u slijedećih par godina.Nekako svi 2018.g.
preferiraju kao
godinu oporavka TK pa me stoga ni ne čudi da se priča o IPO HEP,izlascima na strane burze Agrokora i adrisa
o velikom spajanju Atlantic/podravke,jačih ulazaka mirovinaca i fondova u dionice jer kamate banaka nisu ni za burek.
TK na to sve reagira 6/12 mjeseci ranije vidi se to i prema brodarima i BDI pokazatelju.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Riviera Adria d.d.)[/color]


Je kad očito piše da projekciju rasta prihoda temelji na rastu cijene smještaja, a svi koji se bave poslovima pružanja usluga hrane i smještaja znaju da cijene vrište u odnosu na konkurenciju i da nije realno očekivati da se sun&beach segment nastavi dalje rasti po dosadašnjim stopama, barem ne u cjenovnom smislu. Cijene više ne mogu dizati zato jer su i sad previsoke i prava je sreća da netko toliko plaća 4* u Poreču. Taj katalizator rasta je uglavnom iskorišten. Pa nisu emitivna tržišta baš toliko napaljena Porečom kao masovnom destinacijom da za 7 dana u hotelu plaćaju 2000 ili 2500 eura samo za noćenje?

Možda je nekima to smiješno, al klasično pumpanje cijena + duža sezona kao univerzalni recept za rast prihoda po dosadašnjim stopama, jest najobičnija glupost.

smiješan si. očito da nisi bio u poreču nikada. pa poreč je pionir hrvatskog i jugoslavenskog turizma, grad sa najvećim, daleko najvećim obrtajem deviza u bivšoj jugoslaviji, pa tako i danas u hrvatskoj.
samo poreč obrne u jednom danu 10 puta više deviza od jednog kod nas razvikanog dubrovnika.
da odeš u njemačku ili austriju, porečka emitivna tržišta br. 1, više ljudi zna za poreč nego za dubrovnik.
od svih gradova u HR, poreč je u top 3 najpoželjnijih HR gradova među stranim posjetiteljima, a sama poreština ima preko 10.000.000 noćenja (novigrad,poreč,vrsar,tar,funtana,lovreč,motovun – sve to gravitira poreču u pogledu kupanja i noćnog provoda). spominješ masovni turizam, to je smiješno . to je elitni masovni turizam jer su to sve hoteli 4 zvijezdice, tu i tamo koji neobnovljeni 3 zvjezdice.
50% rusa koji dolaze u HR ljetuju u poreču. jel to tebi nešto govori? očito da ne. ti u poreču vidiš albanske slastičarnice , no stranci nisu tako zlonamjerni, oni u poreču vide grad izuzetne povijesne važnosti za kršćanstvo na ovim prostorima, vide jedinu , uz split, očuvanu arhitekturu gradnje ulica cardo maximus i decumanus, ako uopće znaš što to znači, a o okolici , vilama sa bazenima i tenis terenima te gastronomiji da ne govorimo – tu premca nema. taj poreč, za kojeg smatraš da je previše platiti ono što valamar traži, ima najviše bazena po glavi stanovnika u RH , a najviše teniskih terena po stanovniku također čak i u bivšoj državi. tako da te molim da taj grad ne potcjenjuješ jer nije HR turizam ono što govore Nova tv i HTV : hrvatski turizam su poreč i okolica, rovinj i tek onda dubrovnik. to znaju i djeca iz srednje turističke u opatiji, pa bi mogao i ti , investitor u turističke dionice. i azurna obala je masovni turizam, gle čuda…pa jel zato manje skupa ili fina?

...povijest se ponavlja...

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Riviera Adria d.d.)[/color]


cest sam gost i poreca i dubrovnika, pa mislim da s pravom, mozda subjektivno, mogu negirati izjavu kolege delboya kako je porec znacajniji od dubrovnika.
dubrovnik kao destinacija raste iznimnim stopama od 30 posto godisnje(da, nevjerojatna stopa) kako u nocenjima, prihodima a i samim dojmom i uredenjem.
za dubrovnik znaju svi u svijetu, puno vise ljudi nego za porec, bez daljnjega..
zato, respekt prema turistickoj destinaciji Dubrovnik, jer je to hrvatska perjanica.
Da nebi bilo zabune, kapa dolje i Porecu.

ne slažem se jer te demantira statistika. prvi rovinj, drugi poreč, treći dubrovnik. kad bi dodali tar, vabrigu, funtanu, vrsar i novigrad poreču, a to je bivša općina poreč, dobije se 10.000.000 noćenja prema 3.000.000 dubrovačkih. sve to gravitira poreču, dakle poreč i okolica čine okosnicu turizma u RH. to zna i učenik srednje turističke, šteta što bi mnogi prije krepali nego to priznali. koliko ljudi u svijetu zna za nešto, o tom potom. bitno je tko više zarađuje. to je poreč.

...povijest se ponavlja...

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Riviera Adria d.d.)[/color]

cest sam gost i poreca i dubrovnika, pa mislim da s pravom, mozda subjektivno, mogu negirati izjavu kolege delboya kako je porec znacajniji od dubrovnika.
dubrovnik kao destinacija raste iznimnim stopama od 30 posto godisnje(da, nevjerojatna stopa) kako u nocenjima, prihodima a i samim dojmom i uredenjem.
za dubrovnik znaju svi u svijetu, puno vise ljudi nego za porec, bez daljnjega..
zato, respekt prema turistickoj destinaciji Dubrovnik, jer je to hrvatska perjanica.
Da nebi bilo zabune, kapa dolje i Porecu.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: RIVP (Riviera Adria d.d.)[/color]

pa ne bih se slozio ni oko zarada.. dubrovnik ima kruzere, dnevne posjetitelje koji se ne uracunavaju u tu statistiku.
a iza sebe ima i cavtat, zupu dubrovacku, primorje, konavle, i sve to geavitira dubrovniku.
koristite iskljucivo jedan parameta koji nije i presudan.
pa pogledajte koliki je proracun grada i okolnih opcina. grad Dubrovnik preko 570 mil kn.islite da to ne zaraduju od turizma? vjerujte da druge zarade nema.
Opcine Konavle i Zupa su dvije od tri najbogatije opcine u drzavi s nakvecim proracunima.
postujem porestinu, al triba i malo siru sliku sagledat..

New Report

Close