TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

U prilogu slika danasnjih vozarina…

Rastimo zajedno...

…po ovome očekivana prosječna vozarina oko 19000 USD….sa trendom laganoga rasta…

ode indeks u podrum – s 960 na 825 u par dana

čim nitko ne kači ažurni indeks, znaš da indeks roni

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Normalna je ta volatilnost indexa. Kupnja dionice po 45 kn mi se čini dobra.
Još bolje ako će biti jeftinije…


ode indeks u podrum – s 960 na 825 u par dana

čim nitko ne kači ažurni indeks, znaš da indeks roni

Dobar je taj podrum gdje je index veči dio prošle godine dio ispod 500 bodova a ove preko 800……

Pa 7.1. je bio 877, tako da je to samo par posto manje, ništa posebno.


ode indeks u podrum – s 960 na 825 u par dana

čim nitko ne kači ažurni indeks, znaš da indeks roni


Kolega,
Pa barem Vi niste povrsni. Dajte si truda i malo istrazite o tankerskom sektoru..svi dionici na marketu ocekuju da ce sljedece dvije godine biti vrhunske, neki spominju i da ce sljedeca cijela dekada biti odlicna…

Rastimo zajedno...

to potpisujem

samo malo cimam majstore koji čim indeks malo mrdne nagore, oni obaspu temu slavodobitnim objavama. a kad pada, svi se prave mutavi

kao da to mijenja išta

tpng j evoda duboka, indeks je naravno početak svega, ali daleko od toga da jei kraj

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Veće vozarine na spotu su posljedica i većih cijena goriva (60-80%) a tim i većih troškova, jer troškove goriva na spotu plaća vlasnik broda, pa nitko neće vozit “onako jeftino kao prije IMO 2020”, osim onih koji imaju scrubbere.
Jel netko izračunao koliko bi mogli bit veći troškovi zbog potrošnje “novog” goriva i koliko je stvarno veća dobit?

Po današnjem roterdamskom cjeniku potrošnja goriva različitih tipova MR tankera izgleda ovako otprilike:
Eko scrubber: 12.5mt X 300usd dnevno
Eko non scrubber 12.5mt X 550usd dnevno
Non eko scrubber 18.5mt X 300usd
Non eko non scrubber 18.5mt X 550usd

Znači za moderne i opremljene brodove uštede su značajne i to vrijedi za sve vrste brodova ne samo tankere a što je klasa veća razlika je izraženija.

Dnevne TCE vozarine koje se objavljuju ne uključuju troškove goriva baš zbog usporedbe s onima na vremenski najam gdje unajmitelj snosi troškove goriva. Zato se ponekad dogodi da pojedine relacije imaju i negativne vozarine kad su cijene prijevoza niže.

Oni koji rastu zadnji rastu najviše.

Evo dobrog primjera kako se to odražava na cijene najma prema starosti i opremljenosti broda.

Songa Pride MR2 49,700 Brodotrogir 2016 20,000 Bahri 1 Year
Swift Winchester MR2 46,100 Hyundai Mipo 2009 16,750 Mena Energy 1 Year
Hari Leela MR2 45,700 Hyundai Samho 2000 12,245 Inc options Bharat Petroleum 1 Year
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2020/01/10-January-2020.pdf

Oni koji rastu zadnji rastu najviše.


Po današnjem roterdamskom cjeniku potrošnja goriva različitih tipova MR tankera izgleda ovako otprilike:
Eko scrubber: 12.5mt X 300usd dnevno
Eko non scrubber 12.5mt X 550usd dnevno
Non eko scrubber 18.5mt X 300usd
Non eko non scrubber 18.5mt X 550usd

Znači za moderne i opremljene brodove uštede su značajne i to vrijedi za sve vrste brodova ne samo tankere a što je klasa veća razlika je izraženija.

Dnevne TCE vozarine koje se objavljuju ne uključuju troškove goriva baš zbog usporedbe s onima na vremenski najam gdje unajmitelj snosi troškove goriva. Zato se ponekad dogodi da pojedine relacije imaju i negativne vozarine kad su cijene prijevoza niže.

ako je tce vozarina 20 000 usd – koliko onda brodar dobije na ruke – 20 000 pa onda on plaća gorivo i sve, ili dobije 20 000 plus gorivo ali se to ne iskazuje da bi bilo usporedivo s vozarinama na roik

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...



Po današnjem roterdamskom cjeniku potrošnja goriva različitih tipova MR tankera izgleda ovako otprilike:
Eko scrubber: 12.5mt X 300usd dnevno
Eko non scrubber 12.5mt X 550usd dnevno
Non eko scrubber 18.5mt X 300usd
Non eko non scrubber 18.5mt X 550usd

Znači za moderne i opremljene brodove uštede su značajne i to vrijedi za sve vrste brodova ne samo tankere a što je klasa veća razlika je izraženija.

Dnevne TCE vozarine koje se objavljuju ne uključuju troškove goriva baš zbog usporedbe s onima na vremenski najam gdje unajmitelj snosi troškove goriva. Zato se ponekad dogodi da pojedine relacije imaju i negativne vozarine kad su cijene prijevoza niže.

ako je tce vozarina 20 000 usd – koliko onda brodar dobije na ruke – 20 000 pa onda on plaća gorivo i sve, ili dobije 20 000 plus gorivo ali se to ne iskazuje da bi bilo usporedivo s vozarinama na roik
[/quote]
To je izračunati prosjek. Ako govorimo načelno i o spotu dobije bruto 20000 + gorivo ali pojedinačne vozarine su različite i troškovi goriva su različiti i nisu jedini troškovi putovanja.
Time charter equivalent is calculated by taking voyage revenues, subtracting voyage expense, including canal, bunker and port costs, and then dividing the total by the round-trip voyage duration in days. It gives shipping companies a tool to measure period-to-period changes.

Oni koji rastu zadnji rastu najviše.

Je li netko od vas računao kolika bi mogla biti dobit za 2019. i druge pokazatelje? U prilog stavljam rezime nekakve svoje projekcije pa bih volio kada bi netko to usporedio sa svojim računicama i povratno iskomentirao.

Rezultati za 2019 / (AVG peer grupe) / (yoy):
– EPS = 3,03 kn / (-) / (+322%)
– EV/EBITDA = 8,66 / (10,40) / ( +28%)
– P/NAV = 0,84 / (1,34) / (-)
– P/E = 15,16 / (18,60) / (+322%)

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

https://www.barrons.com/articles/how-to-play-shipping-stocks-rally-51578703854

”…Shipping stocks have rallied, along with the soaring rates: Teekay Tankers (TNK), with a fleet of over 60 ships, saw its stock boom 180% from the end of August to Thursday’s close, while Nordic American Tankers (NAT) jumped 181%. Euronav (EURN) and Frontline (FRO) have each returned about 56%, while Scorpio Tankers (STNG) and DHT Holdings (DHT) are up 47%. The small-cap Russell 2000 index has returned 12% in the same period.”

Ovaj tekst nije nagovor na kupnju/prodaju predmetnih dionica.

New Report

Close