LKPC (Luka Ploče d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LKPC (Luka Ploče d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ichweiss, 20.10.2021. u 17:09

Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 

Ovdje ima jedan zanimljiv moment, a povezuje Luku Kopar, Luku Rijeka (odnosno Zapadnu obalu) i Luku Ploce.

Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.



Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).


Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.


https://www.vecernji.hr/vijesti/koncesija-pripala-mocnom-maersku-i-ppd-u-plan-je-prestici-kopar-za-nekoliko-godina-1491722

S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.


Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.

Novi terminal za rasute terete

Obicavam traziti podcijenjene dionice s perspektivom. Do sada jos nisam grijesila, a za ovo cemo tek vidjeti. 🙂

Ako pogledamo koje su iznose dobiti ostvarili u posljednih 5 godina, ova godina bi mogla biti jedna od rekordnih. Pretpostavka je da ce biti oko 30 mil kn.

2020.  -9.396.166


2019.   2.696.925


2018.  3.183.854


2017.  1.257.210


2016.  -19.788.794

Mislim nominalna cijena je 2003 e bila 400 kn,kad se izračuna inflacija od tada,sa ovih 600 kn i dalje smo na nominali,cijena dionice je presmiješna price/book samo 0,6..sutra je sjednica upravnog vijeća i nadzornog odbora,dobit će biti sigurno,samo je pitanje koliko,kineski cosco je zainteresiran za novi kontejnerski terminal,može ga ppd dati u podkoncesiju, a istina je da se dio rasutog tereta iz Rijeke prebacuje u Ploče,evo upravo je u najavi brod od 81 000 t namjenjen za termoelektrane u Italiji,promet raste a rashodi padaju,pametnom dosta…

https://www.vecernji.hr/vijesti/pozar-u-luci-ploce-gori-turski-brod-natovaren-starim-zeljezom-1532743

 

 

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Kvark, 20.10.2021. u 19:01





Ichweiss, 20.10.2021. u 17:09



Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 



Ovdje ima jedan zanimljiv moment, a povezuje Luku Kopar, Luku Rijeka (odnosno Zapadnu obalu) i Luku Ploce.

Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.

 

 

Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).

 

Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.

https://www.vecernji.hr/vijesti/koncesija-pripala-mocnom-maersku-i-ppd-u-plan-je-prestici-kopar-za-nekoliko-godina-1491722

S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.

 

Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.

Novi terminal za rasute terete

Obicavam traziti podcijenjene dionice s perspektivom. Do sada jos nisam grijesila, a za ovo cemo tek vidjeti. 🙂

Ako pogledamo koje su iznose dobiti ostvarili u posljednih 5 godina, ova godina bi mogla biti jedna od rekordnih. Pretpostavka je da ce biti oko 30 mil kn.

2020.  -9.396.166

 

2019.   2.696.925

 

2018.  3.183.854

 

2017.  1.257.210

 

2016.  -19.788.794

Za sada ovo nije nešto što bi se moglo zvati posebno podcijenjenom dionicom osim ako dionica nastavi rasti u dugom roku dosadašnjim stopama rasta. Koliko je ro realno ne znam, al mišljenja sam da je donedavni rast LKPC imao veze i sa logistikom i prijevozom odnosno pregovarom sirovina za potrebe izgradnje peljeskog mosta. Obzirom da je most defacto dovrsen s te strane bi moglo doći do određenog usporavanja i pada isporuke usluga.

Što se tiče javnog animiranje i privlačenje ulagača putem platformi i foruma tu postoji problem volatilnosti i nelikvidnosti al to je stvar osobne procjene i afiniteta prema riziku. Osobno ne volim PPD ni ekipu iz tog miljea pa je za mene u startu ulaganje u LKPC neatraktivno. Osim ako se radi o izuzetno podcijenjenom ulaganju čija niska cijena kompenzira rizik većinskog vlasnika. Zbog prethodno spomenutih razloga i mogućnosti ulaganja u bolje prilike iz sektora, LKPC mi ne spada u tu skupinu.

Ichweiss, 21.10.2021. u 08:21

 





Kvark, 20.10.2021. u 19:01








Ichweiss, 20.10.2021. u 17:09



 

Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 

 



Ovdje ima jedan zanimljiv moment, a povezuje Luku Kopar, Luku Rijeka (odnosno Zapadnu obalu) i Luku Ploce. 

Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.

 

 

Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).

 

Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.

https://www.vecernji.hr/vijesti/koncesija-pripala-mocnom-maersku-i-ppd-u-plan-je-prestici-kopar-za-nekoliko-godina-1491722

S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.

 

Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.

Novi terminal za rasute terete

Obicavam traziti podcijenjene dionice s perspektivom. Do sada jos nisam grijesila, a za ovo cemo tek vidjeti. 🙂

Ako pogledamo koje su iznose dobiti ostvarili u posljednih 5 godina, ova godina bi mogla biti jedna od rekordnih. Pretpostavka je da ce biti oko 30 mil kn.

2020.  -9.396.166

 

2019.   2.696.925

 

2018.  3.183.854

 

2017.  1.257.210

 

2016.  -19.788.794

 



 

Za sada ovo nije nešto što bi se moglo zvati posebno podcijenjenom dionicom osim ako dionica nastavi rasti u dugom roku dosadašnjim stopama rasta. Koliko je ro realno ne znam, al mišljenja sam da je donedavni rast LKPC imao veze i sa logistikom i prijevozom odnosno pregovarom sirovina za potrebe izgradnje peljeskog mosta. Obzirom da je most defacto dovrsen s te strane bi moglo doći do određenog usporavanja i pada isporuke usluga.

Što se tiče javnog animiranje i privlačenje ulagača putem platformi i foruma tu postoji problem volatilnosti i nelikvidnosti al to je stvar osobne procjene i afiniteta prema riziku. Osobno ne volim PPD ni ekipu iz tog miljea pa je za mene u startu ulaganje u LKPC neatraktivno. Osim ako se radi o izuzetno podcijenjenom ulaganju čija niska cijena kompenzira rizik većinskog vlasnika. Zbog prethodno spomenutih razloga i mogućnosti ulaganja u bolje prilike iz sektora, LKPC mi ne spada u tu skupinu.

Dostava meterijala za izgradnju mosta preko Luke Ploce je marginalna kolicina. Pogledajte revizorski izvjestaj za posljednju godinu. U strukturi tereta prevladava rasuti teret (70%) i odnosi se na ugljen, zatim kontejneri 12% (valjda najvise banane :)) pa potom tekuci 5%.

U ovoj godini je promet znacajno porastao. U prvoj polovici ove godine su ostvarili vece prihode nego u cijeloj prosloj godini, tako da zavrsetak mosta nema nikakvog utjecaja na poslovanje luke.

Razumijem Vase stajaliste, ali napominjem da PPD nije vecinski vlasnik, samo ima najveci udio trenutno.

U ovom sektoru ne vidim bolju priliku pa cu nastaviti prikupljati.

Ako imate koji stvarni argument, molim da ga iznesete.

Pa naveo sam vam valuacijske argumente i pokazao da u susjedstvu postoji veća, bolja i
transparetnija investicija u dionice Luke Koper koja uzgred rečeno isplaćuje i
dividendu. Kad pišem transparetnija to znači da je posvećena ulagateljima i da
ih redovito informira o poslovanju i da uprava nastoji povećati vrijednost
vlasnicima kroz kvalitetno i optimirano poslovanje te budući rast i razvoj. To
se za LKPC i njezin menadžment ne bi moglo reći, počevši od načina kupovine dionica
vodećeg dioničara (na pojedinačne račune pa kasnija prebacivanja) pa nadalje. K tome Luka Koper je Luka uglavnom namijenjena prevozu gotovih roba (kontejneri) ali posluje i u drugim segmentima (rasuti i generalni tereti) i ima dosta veći obujam poslovanja, zapravo puno
veći sa većim profitnim maržama.

https://www.luka-kp.si/storitve-in-terminali/;

Mislim da će racionalan
investitor radije ulagati u dionicu poput Luke Koper nego mnogo manju luku koja
je geografski uglavnom orijentirana na BiH ekonomiju. Istina da se relativan
udjel tereta namijenjen BiH u poslovanju luke Ploče ponešto smanjio, ali zbog
svog geografskog položaja i još uvijek slabe prometne infrastrukture teško da će LKPC
postati značajna luka u Sredozemlju, što ne znači da njezino poslovanje ne može
i neće još rasti. 

Da skratimo raspravu, ako je vama to zanimljivo ulaganje, samo izvolite. Ne vidim problem da
ne kupujete i dalje dionicu i ne nastavite vjerovati u njezino
poslovanje. 


U pravu ste
kad kažete da je LKPC bolja od LKRI, al dalje od toga ne bih išao.
Proučite malo Luku Koper i njezino poslovanje pa napravite usporedbu sa LKPC.
Nadam se da ćete shvatiti s investitorskog gledišta zašto je ona pogodnija, a
vjerojatno i bolja prilika za ulaganje. 


Nadam se da sam
vam sad pojasnio na što sam točno mislio. Ako imate bio kakvih dodatnih
pitanja, slobodno pitajte.

 

Nikome ne pada na pamet da oni moraju doći do 51% da bi postali većinski vlasnik,i nikome ne pada na pamet da im mirovinci po ugovoru ne smiju prodati dionice ispod 1000 kn jer su ih kupovali po 850 kn u dokapitalizaciji,tako ako žele potegnuti do 51% ide to up  preko 1000 kn,a Pelješki most nema ni 3% utjecaj na poslovanje,veći utjecaj ima izgradnja koridora Vc,a on će se još graditi najmanje 7 godina,a kad se otvori koridor..samo nebo će biti granica..

A točno što bi dobio najveći dioničar kupovinom 51% društva, a što već sad nema?

Pa NO je uglavnom njihov, a i uprava. Pa PPD i ENNA nikad nisu do sada ništa baš jako skupo plaćali, već su preuzimali uglavnom distresiranu imovinu i firme (Pevec, Dalekovod, Petrokemija, pa i Luka Ploče). Zato i kažem da nisu njihove investicije loše, ali nose i rizike povezane s takvim vlasnikom. PPD i ENNA imaju i neke druge investicije u pločanskom bazenu i partnerstva vezana na energetske projekte, pa ja tu vidim njihov primarni interes, a Luka je nešto što povezuje te investicije. Ne znam da li ste primijetili, ali Luke baš i nisu predmet preuzimanja jer koriste koncesijska prava, pa bi vrlo lako netko promjenom koncesionara odnosno ugovora, mogao izbaciti postojeće vlasnike iz priče i dovesti neke nove.

Ichweiss, 21.10.2021. u 13:13

Pa naveo sam vam valuacijske argumente i pokazao da u susjedstvu postoji veća, bolja i transparetnija investicija u dionice Luke Koper koja uzgred rečeno isplaćuje i
dividendu. Kad pišem transparetnija to znači da je posvećena ulagateljima i da
ih redovito informira o poslovanju i da uprava nastoji povećati vrijednost
vlasnicima kroz kvalitetno i optimirano poslovanje te budući rast i razvoj. To
se za LKPC i njezin menadžment ne bi moglo reći, počevši od načina kupovine dionica
vodećeg dioničara (na pojedinačne račune pa kasnija prebacivanja) pa nadalje. K tome Luka Koper je Luka uglavnom namijenjena prevozu gotovih roba (kontejneri) ali posluje i u drugim segmentima (rasuti i generalni tereti) i ima dosta veći obujam poslovanja, zapravo puno
veći sa većim profitnim maržama.

https://www.luka-kp.si/storitve-in-terminali/;

Mislim da će racionalan
investitor radije ulagati u dionicu poput Luke Koper nego mnogo manju luku koja
je geografski uglavnom orijentirana na BiH ekonomiju. Istina da se relativan
udjel tereta namijenjen BiH u poslovanju luke Ploče ponešto smanjio, ali zbog
svog geografskog položaja i još uvijek slabe prometne infrastrukture teško da će LKPC
postati značajna luka u Sredozemlju, što ne znači da njezino poslovanje ne može
i neće još rasti. 

Da skratimo raspravu, ako je vama to zanimljivo ulaganje, samo izvolite. Ne vidim problem da
ne kupujete i dalje dionicu i ne nastavite vjerovati u njezino
poslovanje. 

 

U pravu ste
kad kažete da je LKPC bolja od LKRI, al dalje od toga ne bih išao.
Proučite malo Luku Koper i njezino poslovanje pa napravite usporedbu sa LKPC.
Nadam se da ćete shvatiti s investitorskog gledišta zašto je ona pogodnija, a
vjerojatno i bolja prilika za ulaganje. 


Nadam se da sam
vam sad pojasnio na što sam točno mislio. Ako imate bio kakvih dodatnih
pitanja, slobodno pitajte.

 

 

Vec sam u nekoliko navrata naglasila da trazim podcijenjene s perspektivom i potencijalom (do sada nisam pogrijesila ;)). Luka Ploce je upravo to.

Luka Koper ne moze uz ove koncensionare Zapadne obale nikako napredovati. Naime, Maersk je najveci u kontejnerskom prometu i logicno je da ce gurati u “svoju” luku, a to je Zapadna obala, odnosno dio prometa preusmjeriti iz Luke Koper u Rijeku. PPD je, izmedju ostalog, i privatni zeljeznicki cargo prijevoznik pa je ova poslovna sinergija ova dva koncensionara savrsena. Nije ovo pretpostavka, oni to otvoreno kazu da je plan prestici Luku Koper u nekoliko godina. U isto to vrijeme ce gurati rasuti teret u Luku Ploce; zato su i napravili novi terminal za rasute terete.

Al morala bih se zaustaviti, ne mogu vise uloviti ispod 600 kn. Ne zele mi prodati. :))) A k tome ce sada i novi izvjestaj za 3q, a ocekujem da bude dobar.

Luka Ploče radi tek petinu prihoda Luke Koper. Da ne spominjem prometnu i željezničku infrastrukturu potrebnu za rast od 5 puta da bi se sustigao Koper. Slična je priča bila posljednjih 15 godina i za Luku Rijeku. Nije dobro završila.

Zato  se u procjenama treba drzati mogucih, a ne imaginarnih scenarija.

Odlična rasprava.
Meni se čini da je ENNA-i itekako stalo da dođe do što većeg udjela.Ne samo zbog upravljačkih prava već i zbog toga što će se i njima slijevat više u kasu, a koncesija LKPC je tu za još dugo godina.

Osim toga oni svoje ambicije pokazuju i svojim manevrima, obaranjima cijene, manipulacijama, satelitima i kockarima, koji su za njih kupovali kao što kaže Ichweiss, a koji vjerojatno i sad rovare pomalo.

Glede Luke Koper, i po meni je to izvrsna i dobro posložena tvrtka, efikasnija od Luke Ploče u ovom trenutku i svakako podcjenjena.
Opet kad bi gledali hoće li LKPG doći prije na 700 milijuna eura Mcap-a, ili će LKPC doći brže do 500 milijuna kuna na koga bi ste se vi kladili?

51% je jako bitno..imate slučaj Kraša..nije isto 38% i 51% al to je duga priča pa mi se ne da tipkat..ovdje sigurno ide dividenda..zato su je i kupili..

Kraš trenutno na 1.1 milijarde tržišne kapitalizacije a lkpc na 260 milja,a imat će istu dobit cca..a da napomenem da je lkpc imala 2008 e godine tržišnu kapitalizaciju od 1.3 milijarde kuna,tad su imali preko 1000 zaposlenih a sad ih je 400,a promet je skoro isti,eto toliko od podcjenjenosti..Enna je iskoristila krah Aluminija i remont visoke peći u azaenici da preuzmu dionicu kad je bila na dnu dna,sada Zenica radi punim kapacitetom,a Aluminij je fenix koji se izdiže iz pakla..koncesija im traje do 2037 e godine a turistički terminal još 94 godine..pametnom dosta..

Mene ovdje jedino zanima mogu li novom dokapitalizacijom doći do većinskog udjela u firmi?

Izvjesce ce biti sigurno iznenađenje za sve na zse… ne vjerujem da to mogu  dokapitalizacijom napraviti mada je kod nas uvijek sve moguce… Mogli su onda kupiti 25% pa to napraviti

New Report

Close