JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Danasnje otvaranje na BDRY izgleda obecavajuce, trenutno je +6,22%, vidit cemo hoce li ponistiti cijelu jucerasnju paniku ili je ovo samo privremeni relief, refleksna reakcija.

 

U svakom slucaju ne treba se zanositi, jos uvijek smo u downtrendu. Da sam recimo u shortu bih ga zatvorio na svom targetu prekjucer, ali za kupnju tek trebamo vidjeti jasan tehnicki buy signal. Ovo sve u medjuvremenu je hvatanje padajuceg noza.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

BDRY je lijepo jucer zatvorio na 7,84, sto je +8.89, sto je, zanimljivo, iznad onog key support levela na 7.80 koji sam ranije spominjao.

 

Ukoliko danas budemi vidjeli follow-through dan, mozemo konstatirati da je odbijanac krenuo, a ako je suditi prema jutrosnjim futuresima koji se prilicno zelene, tako ce i biti.

 

We’ll see.

Futuresi su danas od jutra ja

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

mitkko, 01.09.2022. u 10:33

BDRY je lijepo jucer zatvorio na 7,84, sto je +8.89, sto je, zanimljivo, iznad onog key support levela na 7.80 koji sam ranije spominjao.

 

Ukoliko danas budemi vidjeli follow-through dan, mozemo konstatirati da je odbijanac krenuo, a ako je suditi prema jutrosnjim futuresima koji se prilicno zelene, tako ce i biti.

 

We’ll see.

Futuresi su danas od jutra ja

 

 

….luda vožnja na brdy…..

Mitkko, ovaj put si ga dobro predvidio i nacrtao, svaka čast!

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Ovaj obrnuti čekić ga je zakucao, sada je jasno 🙂

Ali trebalo je to predvidjeti i nacrtati

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

BDRY je probio downtrend liniju i sada se konsolidira, gradi momentum za nastavak. Na grafu sam detaljnije naznačio neke zone interesa (9,02 i 12,10). Ovisno o tome kako cijena bude reagirala na tim razinama, znat ćemo koji je navjerojatniji sljedeći korak.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

mitkko, 17.08.2022. u 22:41

Nisam dugo objavio nikakav graf, moram priznati da me malo sada nekako i uhvatila nostalgija dok ovo tipkam. 🙂

 

Evo jedan “bold prediction” – JDPL target do kraja godine je 106,50 kn (bolje reći 100-110 kn), po prilici do kraja godine, što je +70,40% od današnje zaključne cijene.

 

Weekly graf pokazuje kako je JDPL i dalje u uvjerljivom dugoročnom uptrendu, još tamo od veljače 2021. kada je cijena prvi put nakon dugo godina zajašila i zadržala se iznad 50 EMA. Na grafu vidimo vrlo jasan simetrični trokut (legitimno je reći i cup&handle unutar njega). Volatilnost se kontrahira, tako da ćemo ubrzo vidjeti na koju će stranu.

 

Weekly graf na slabo likvidnim dionicama daje jasniju sliku – poravna dnevne oscilacije koje su na ovako slabo likvidnim dionicama velike i često unakaze daily graf – ali i generalno ga treba gledati za utvrđivanje trenda.

 

Ja sam se kupnjom ovih papirića kladio na rast, zato će neki reći da subjektivno gledam na ovaj graf – ne znam, “do your own research”. Moram priznati da sam očekivao da će se taj rast već ranije pokrenuti – ovu pozitivu na širem tržištu vani koju gledamo zadnjih mjesec i više dana sam očekivao i nadao se da će to biti vjetar u leđa i brodarima, ali BDI je za sada nemilosrdan.

 

Ako cijena padne ispod 55,00 kn zaključit ću da sam u krivu, to mi je “line on the sand”, tu je “game over”.

 

Dakle, target ovog grafa je 106,50 kn, po prilici do kraja godine, što je +70,40% od današnje zaključne cijene. Inače, na nekom normalnom, likvidnom tržištu bih čekao sa kupnjom dok cijena ne probije 75 kn, ali ovako kada je zbog slabe likvidnosti nemoguće kupiti iole ozbiljniju količinu moram gledati dugoročnije i kupovati kada se za to ukaže prilika, kada nitko drugi neće.

 

JDPL je dobro izdržao turbulencije na vozarinama i sveopću slabost na stranim burzama zadnjih tjedana. U prilogu je apdejt grafa.

.

Unatoč tom padu uptrend nije ugrožen, i ustvari svi zaključci sa zadnjeg grafa i dalje vrijede. Cijena se zadržala iznad 50 EMA i one ključne razine koju sam naznačio na 55,00 kn.

.

Kako sada stvari stoje sljedeći tjedan bi se trebao poklopiti daljnji rast vozarina, posljedično rast stranih brodara te opći rast indeksa na stranim burzama. U tim okolnostima nemam razloga sumnjati da i JDPL to neće popratiti.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

koliku dobit predviđaš u q3 i 4

Fino… BDRY danas (trenutno) +11,24%.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

harpun, 12.09.2022. u 08:35

koliku dobit predviđaš u q3 i 4

Davno sam radio neke projekcije, morao bih to azurirati. Planiram to rijesiti do vikenda pa cemo komentirati.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@mitkko

Kako ovo komentiras

https://simplywall.st/stocks/hr/transportation/zgse-jdpl/jadroplov-dd-shares/news/jadroplov-dd-zgsejdpl-is-very-good-at-capital-allocation-1

Lijepo je vidjeti tako dobre pokazatelje, ali moje skromno misljenje je da taj pokazatelj u ovoj nasoj bransi ne govori puno. Pogledaj na koji nacin se izracunava: EBIT / (aktiva – kratkorocne obveze). Prvo, aktiva, odnosno knjigovodstvena vrijednost kod brodara je nebitna, ne pokazuje stvarnu vrijednost imovine, bitan je NAV. Drugo, valja primijetiti da je ovaj pokazatelj bolji sto je nazivnik naravno manji, a nazivnik ce biti manji sto je kratkorocni dug veci, all else equal. Je li dobro da je kratkorocni dug visok? To je relativno. A recimo hipotetski da uopce nema kratkorocnog duga ali je zato recimo dugorocni ogroman? Sutra vec firma moze reprogramirati dug (smanjit kratkorocbi i ostovremeno povecati dugorocni) ili kao recimo ATPL nedavno napucati aktivu kroz revalorizaciju brodova, itd. Slicna stvar je i sa ROE. Preko noci se taj pokazatelj kozenbitno promijeniti, a da se u poslovanju firme zapravo nista nije promijenilo.

Ja recimo kod brodara pratim P/NAV, EV/EBITDA, FCF, P/E.

Takodjer, ta SimplyWallStreet i njoj slicne stranice su zgodne samo u dijelu da sabiru podatke iz FI i imas ih sve na jednom mjestu, ali ove njihove usporedbe sa drugim firmama, bransom i neke projekcije vrijednosti nitko odgovoran ne bi trebao shvacati ozbiljno. Te stranice, odnosno njihovi algoritmi, jednako tretiraju sve firme neovisno o bransi i njihovim specificnostima, ne gledaju i ne razumiju jednokratne stavke, i slicno, pa onda redovno usporedjuju neusporedivo, a kako automatski generiraju i hrpu slicica i grafova, sve to izgleda jako pametno, ali zapravo je potpuno beskorisno. Koga zanima vise moze uci u pozadinu tih njihovih izracuna i projekcija, imaju u helpu opisanu metodologiju pa ce brzo sve biti jasno.

 

Istu stvar vidim da neki rade na drugom forumu kada usporedjuju recimo Ebitdu jedne ATPL i jedne recimo Podravke ili HT-a… LOL 🙃 Ili dividend yield recimo HTa i ATPL. Suludo. Ili recimo P/E koji uzima u obzir knjigovodstvenu dobit nastalu od revalorizacije vrijednosti brodova i to onda usporedjuju sa drugim brodarima koji nisu radili revalorizaciju. Jel to uopce treba pojasnjavati? Sta to uopce dokazuje? To su kruske i jabuke. To je ili iz potpunog neznanja ili iz nekih sitnih drukerskih interesa. To ce mozda navuci dva-tri nesretnika sa foruma, ali to je sve. Kako je dividend yield jedne ATPL koja “danas je –  sutra nije” usporediv sa jednim HT ili slicnom firmom koja godinama ima stabilno poslovanje i redovno isplacuje predvidivu dividendu?

 

Kako god, zabavno mi je to citati. 🙃

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Novi brod, novi vjetrovi… Deda sprema oraha i meda za zimu izgleda. Ima da nam se digne standard i cijena dionice. Top vijest

Nisam siguran da su forumasi shvatili koliko je kupnja tog broda bila dobar potez, pa cu pokusati ovdje kratko rezimirati sta to znaci za nas dionicare.

.

LPG brod je kostao 25,15M USD. Za njega su odmah osigurali dugorocni najam kod Mitsubishija na 3 godine, plus jos 2 u opciji. Btw., imaju u planu kupiti jos jedan takav brod nagodinu, ali necemo sada o tome.

.

Na skupstini su prezentirali podatak da je povrat te investicije 8,5 do 9 godina, a usmeno su komentirali da je povrat investicije 12,5% godisnje, sto bi bilo 8 godina. To je neto prihod 0,125×25,15M=3,14M USD godisnje, odnosno 8.700 USD dnevno. Ali ajmo konzervativno reci i da je povrat za tu jednu godinu duzi, sto je onda neto prihod 2,80M USD godisnje. To bi bila nekakva EBITDA tog broda (ali bez “I” jer je navodno trosak financiranja vec uracunat u tih 8 godina).

.

Brod se amortizira na 25 godina, dakle godisnja amortizacija ce iznositi oko 1M USD.

.

Zakljucak je da ce godisnja neto dobit samo od ovog broda biti oko 2,14M USD, odnosno 13,5M kn, sto daje neto dobit po dionici od gotovo 8 kn. U varijanti povrata od 8 godina EPS je odlicnih 10 kn.

.

Rekao bih da je ovo stvarno bio odlican potez Uprave. Samo ovaj jedan brod ce garantirano donositi 8-10 kn dobiti po dionici godisnje.

.

Ali da ne zaboravimo, imamo i ovaj drugi dugorocni (petogodisnji) ugovor sa CIOS-om za bulker Split koji, prema rijecima Uprave, ima po tom ugovoru TCE oko 20.000 USD dnevno (taj iznos varira ovisno o trenutnoj cijeni goriva, ali vidimo da je unazad mjesec-dva i cijena goriva jako pala pa je ova cifra sada i veca). Ali ajmo racunati sa 20k USD, to generira godisnju neto dobit od oko 7,0k USD dnevno, odnosno oko 19 M kn godisnje, sto je oko 11 kn po dionici!

.

Zamislimo sada da sljedecih godinu-dvije u najgorem slucaju svi ostali brodovi budu plovili sa nulom (sto futuresi na dasnji dan sugeriraju, prosjecne TCE vozarine za kalendarsku 2023 godinu su dosta niske – futuresi su vec uracunali recesiju u svijetu). I u tom slucaju bi JDPL zbog ova dva broda u dobrom dugorocnom najmu ostvario dobit od cca 20 kn po dionici, odnosno oko 30 milijuna kn! To je P/E od oko svega 3!

.

Dakle, cak i u slucaju velike recesije u svijetu i tog crnog scenarija niskih vozarina JDPL ce samo temeljem ova dva ugovora ima EPS od cca 20 kn.

.

Kada se tako postave stvari onda ova cijena dionice od oko 60 kn i u tom crnom scenariju recesiju izgleda jako jeftino.

.

Tu naravno ne smijemo zaboraviti niti jako visoki NAVps koji podrzava cijenu. P/NAV je trenutno oko 0,26!

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Zanimljivo je i da je Uprava prilicno dobro tempirala potpisivanje tih odlicnih dugorocnih ugovora, taman na vrhuncu vozarina. Ti super profitabilni ugovori ce sada osigurati stabilnost poslovanja u ovom sljedecem, vjerojatno dosta turbulentnom razdoblju.

.

Zanimljivo je za primijetiti i da ce sa ovim novim brodom JDPL imati flotu od 6 brodova, od cega su 2 na dugorocnom ugovoru. Ako to usporedimo sa ATPL koja ima 12 brodova, od cega 4 na ugovorima, dolazimo do zanimljive cinjenice da su ova oba brodara sada jednako izlozena spotu (66% brodova), odnosno imaju jednako (ne)konzervativan pristup.

.

JDPL je sve ove prijasnje godine sa cijelom flotom bio konstantno na spotu (ili kratkorocnim TC ugovorima) sto se pokazalo losom odlukom jer su vozarine padale sve nize a firma zbog toga zbrajala sve vece gubitke, dok je ATPL imala uglavnom stalno 50% flote na dugorocnim ugovorima pa je time bila manje izlozena turbulentnom spot trzistu.

.

Ove godine je ATPL pocela igrati riskantnije, povecala je izlozenost spotu, dok je JDPL sa novom upravom pocela igrati skroz suprotno, konzervativnije.

.

Bit ce zanimljivo pratiti kako ce se stvari dalje odvijati. Buduci da nam dolazi recesija i vozarine su gadno posrnule, nije tesko primijetiti da se, barem za sada, ovaj JDPL-ov pristup pokazao smislenijim.

.

Koliko je to bio vizionarski potez Uprave a koliko sreca, ne znam, ali sjecam se da je Pavlovic od prvog dana kada je dosao u firmu poceo pricati da treba diverzificirati flotu, stabilizirati poslovanje, smanjiti izlozenost jako volatilnom dry bulku (sto diverzifikacijom flote, sto boljim ugovorima) i slicno. Za sada radi kako je govorio.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close