BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

@ronaldinho

prijatelju ne daj se smesti…jasno je svima da ide korekcija…i to je već sve rečeno ovdje…i da ozbiljnijeg oporavka vozarina i indexa nema…jest da su od svog povijesnog minimuma one danas više…ali isto tako su vrlo daleko od svog povijesnog maximuma kao i od razina na kojima brodari mogu ozbiljno zaraditi i opstati na tržištu bez zaduživanja, prodaje imovine i sumnjivih dokapitalizacija…
Što se pak tiče ekipe koja bjesomučno ovdje svakodnevno ljepi linkove kojekakvih analitičara i stavlja grafove…sretno im s time…ne znam koliko se TA može primijeniti na bdi i kretanje vozarina…ali…ljudi u svašta vjeruju, pa tako i ulažu na osnovu svega i svačega…ps tako neki to rade na osnovu TS….
da je to sve tako jednostavno…i da je sve kako pokazuje TA i kako pišu i nagovještaju analitičari…svi bi na burzi zarađivali…
Stoga…onima koji ljepe takve kojekakve analize…to služi kao svojevrsna terapija, jer ih ohrabruje da su dobro investirali…a to zapravo i nema neke prevelike težine kao ni veze s onim što se događa i što će se dogoditi u budućnosti…to je isto laprdanje i mlaćenje prazne slame…kao i ovo ovdje…s razlikom da su ti ljudi za to plaćeni…
Eto…stoga budi mi pozdravljen…a svi znamo da će se ovo odbijati od 900 do 1300…što su vrlo niske, rekao bih nikakve razine…

@ronald( itd.) i marcipan , Seabear barem vrlo često pošalje ovdje neke konkretne informacije (grafovi i sl.) , tako da se na temelju toga mogu ( i ne moraju ) donijeti nekakvi zaključci. čovjerk se barem trudi nešto posati argumentirano.
a što vi radite ? samo kuknjava svakodnevno da će vozarine pasti , da će bdi pasti , da sve ide u mp3 , propast brodarskog sektora i ne znam što još.
daj ljudi, uozbiljite se malo…. ako već imate nekakve konkretne informacije da će do toga doći, onda vas lijepo molim da to i konkretno popratite nekim grafom, linkom ili nekom dr. informacijom i na taj način svoje tvrdnje dokažete .
barem budite jednaki prema kolegama ovdje koji uz svoje tvrdnje šalju i konkretne dokaze za to.
tim svojim pisanjem samo nekome možete napraviti financijsku štetu , još jednom ja bi vas lijepo molio da ubuduće pokažete i svoje dokaze za svoje tvrdnje .

zahvaljujem !

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !

A evo i od elliota najnovija TA…
Izgleda brutalno…..zaista..

MOJI POSTOVI NISU SAVJET NA KUPNJU,NA PRODAJU,NITI NA BAVLJENJE DIONICAMA,NITI SU INVESTICIJSKI SAVJETI ILI PREPORUKE

@falco

Ajmo onda govorit ljudima TA pokazuje da ide gore…analitičar, koji je za to plaćen, napisao je da je sada pravo vrijene za kupovinu, drugi je napisao da slijedi rast…
Kakvi su to dokazi?
Pozivaš na ozbiljnost i govoriš kako bi se nekome mogla načiniti financijska šteta…a što čine bear i ostali? Oni ne nanose financijsku štetu?
Pa čovjek navlači od prošle godine…sa linkobima, grafovima i ne znam čime…kad ti je ulpl bio na 200 kn, jdpl na 45…pa kolika je cijena danas?
Ja sam već ne znam koliko puta napisao zbog čega smatram da oporavka nema i zbog čega ga neće ni biti…a kao dokaz pogledajte gledalicu na kojim su razinama brodari…i domaći i strani…
To vam jasno pokazuje kolka je razina povjerenja ulagača u ozbiljan oporavak poslovanja…ostalo sve su puste tlapnje…i želje kako bi netko htio da bude…
Dosadno je ponavljati se iz dana u dan ovdje….zato sam prije napisao…iznesite svoje brojke za jesen…koja će skoro…gdje vidite bdi, cijene vozarina i cijene dionica…pa onda možemo napraviti rezime i utvrditi tko jr od nas bio u pravu…ovako…znam kako će se priča rastegnuti kao žvakača guma na iduću godinu…jer tako se razvlači cijelu ovu…

Pročitaj njegov post na jdpl…započinje…trenutna cijena je potpuno nebitna i uopće nije realna…
Mislim…šta reći na takvo pisanje?
Onaj koji trguje vrijednosnim papirima dobro zna da je cijena itekako bitna…kako za kupce, prodavatelje i imatelje dionice…kao što je i odraz malo šireg stanja na tk i svijetskim kretanjima koja utječu na formiranje iste…pa kako onda nekoga tko je u stanju to napisati uopće shvaćati ozbiljno?

Evo…hoćeš link…pa nije uopće problem…
Sve vam se ionako vrti oko Kine…jel tako? Pa da vidimo što kažu o Kini…

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-14/the-most-important-sector-in-the-universe-is-now-losing-steam

Za dežurne pesimiste bez argumenata:

Firm demand will continue to support dry bulk shipping

Samo bez komentara tipa: Opet tamo neki zločesti analitičar prodaje maglu.Ja sam puno stručniji od njega.Vozarine će padati, ne znam zašto, ali sigurno hoće.

Ovaj tekst nije nagovor na kupnju ili prodaju dionica.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-14/china-s-economy-slips-some-as-factory-output-investment-slow

“Our expected China slowdown is happening,” said Callum Henderson, a managing director for Asia-Pacific at Eurasia Group in Singapore. “Import growth was the weakest since December and now retail sales are the weakest since October. The lesson is that political and economic stability for China – and more specifically solid, but not excessive growth – does not necessarily equate to market stability for those exporting to China.”

Eto…ovo što dam ti ovdje linkao mi više vrijedi od 100 vaših analiza ovakvih onakvih…i mišljenja analitičara…ovo su vam egzaktne brojke…a one govore da vam je Kina u padu…a to nije i ne može biti dobro…pogotovo ne za shipping…

@marcipan,

dakle radi se o laganom usporenju rasta gospodarstva Kine, a ne o padu. S time da je gospodarki rast Kine u 2017., ako se ne varam, iznad planskih vrijednosti iznijetih od strane kineskih vlasti za ovu godinu.

Uz to treba uzeti u obzir i koliko su neutralni zapadni/američki analitičari po pitanju Kine, i za što/koga oni navijaju. Stoga, kao što treba uzeti s rezervom analize dry bulka, tako treba činiti i sa svim ostalim analizama.

Bumo vidli, rekli su slijepi…

Norveški državni fond s 970 milijardi dolara imovine, ide u globalni šoping dionica


Nacija inače voli brodarske kompanije i biznis…

@ brodolomac

apsolutno se slažem s tobom…to je i bila poanta…budući da je falco prozvao zašto se ne stavljaju linkovi…ima linkova na tonu…koliko ti srce želi…od onih u ružičastim tonovima do crnjaka…
ali…sve ih treba uzeti s dozom rezerve…iako…ono što se zanemaruje…a to su brojke koje ukazuju da Kina usporava…
kada sam rekao da je u padu…mislio sam na pad rasta…jest da još uvijek rastu…ali usporavaju…a to bi mogao biti jedan od prvih znakova slabljenja te ekonomije…čija bi anemija mogla dovesti ponovno do nove krize svjetskih razmjera…
nitko ne očekuje da se to dogodi preko noći..ali ovo je naznaka da bi se moglo dogoditi…kao i indikator koji ne ide u prilog između ostaloga ni brodarima…sigurno bi pozitivnije bilo da su brojke bolje i da se razvija i napreduje više od očekivanog…a ne da usporava…


@ brodolomac

apsolutno se slažem s tobom…to je i bila poanta…budući da je falco prozvao zašto se ne stavljaju linkovi…ima linkova na tonu…koliko ti srce želi…od onih u ružičastim tonovima do crnjaka…
ali…sve ih treba uzeti s dozom rezerve…iako…ono što se zanemaruje…a to su brojke koje ukazuju da Kina usporava…
kada sam rekao da je u padu…mislio sam na pad rasta…jest da još uvijek rastu…ali usporavaju…a to bi mogao biti jedan od prvih znakova slabljenja te ekonomije…čija bi anemija mogla dovesti ponovno do nove krize svjetskih razmjera…
nitko ne očekuje da se to dogodi preko noći..ali ovo je naznaka da bi se moglo dogoditi…kao i indikator koji ne ide u prilog između ostaloga ni brodarima…sigurno bi pozitivnije bilo da su brojke bolje i da se razvija i napreduje više od očekivanog…a ne da usporava…

Marcipan imaš problem u pristupu i ocjeni tajminga.
Zašto? Poanta je u ciklusima i trendu
Npr. onaj tko je prepoznao dno BDI mogao je do sada izvrsno zaraditi, u čemu se valjda slažemo! Procjena ciklusa i trenda općenito je vrlo važna, a u shippingu je presudna. Naravno stvari si enormno kompleksne, pa time i rizici. Ali za razliku od nekih drugih grana budućnost i stvarna potreba je apsolutno neupitna.
Odat ću ti malu tajnu, Ovaj trenutak danas je definitivno rani početak dugotrajnog uspona dry bulka, sa puno manje klasične euforije i dramatične volatilnosti kretanja vozarina u odnosu na prethodni/e cikluse. To je upravo ono što je vjerovatno i presudno kod ulaganja dugoročnih velikih investitora. Slobodno izdvoji ovaj post, pa mi ga stavi pod nos za godinu dana.
Voli te forumski drug 😃👍✌

Veliki pozdrav glavnom kreativcu foruma Woodironu, My Moonu, ali ne manji Bubimiru. AJMO PROMATRAT 😀😎✌🤘🤙🖐👌👍🤚👋👋

@gigicu&co

gledaj, kao prvo ne vidim gdje se to moglo odlično zaraditi?! možda aludiraš na atpl…ali njen rast nije posljedica rasta vozarina…već nekih drugih okolnosti…
a čitaj sada ovo…stalno ponavljate i zazivate neku budućnost…lijepo vam je na palubi…jer će se lijepe stvari dogoditi za shipping…na jesen…iduću godinu…ne znam ni sam kad…
glavni argument za to su vam…ako se ne varam…da order book nikad nije bio manji…što će s vremenom rezultirati povećanjem cijena vozarina…itd…
naslušao sam se na ovom forumu, od tebe i tvojih kompanjona o nadolazećem rastu i o tome kako ne treba gledati u prošlost…a vidiš, tu radite ključnu grešku…jer prošlost je, i ono što se u njoj događalo, itekako bitna za shipping i rast vozarina…a sad ću ti objasniti i zašto…
od 1979. godine…kad se Kina počela otvarati prema svijetu, bilježila je cca 30 godina rast GDP-a od 10% i više…
pa je tako recimo 2010. godinu imala gospodarski rast veći od 10%…
samo sedam godina kasnije…taj rast je usporio…i postoje projekcije za 2017. godinu da će taj rast na godišnjoj razini biti negdi između 6.5-6.9%….
znači imali smo 30 godina gospodarski rast Kine na razini od 10 i više %, da bi se u proteklih 7 godina taj rast smanjio za cca 35%…a projeckije za dalje nisu dobre…i predviđa se i daljnji pad tog rasta…
pa tako IMF predviđa da će do 2020. godine stopa rasta biti ispod 6%…
E, vidiš…kad je rast bio preko 10%…svi brodari su naručivali nove brodove i povećavali flotu…budući je postojala za istima potreba…a brodovi se ne rade od danas do sutra….nego plove izvjestan niz godina…samo primjera radi…jadroplov vam u svojoj floti ima brodove Trogir i Bene, koji su izgrađeni 2001. godine i još plove…a da ne kažem da Split datira iz 1998. godine…
i koliko god vi nama ovdje servirali naručene analize…i crtali grafove i tehnicirali…veličina je bitna…a ona se smanjuje iz godine u godinu GDP Kine pada…a brodovi naručeni i napravljeni iz vremena kada je Kina imala 10% gospodarski rast i dalje plove…i trenutna niska narudžba novogradnji to neće zaustaviti…i upravo zato neće doći do oporavka cijena vozarina….za to je potrebna ekspanzija gospodarskog rasta Kine…dokle god će rast Kine padati, oporvka za brodare nema….
S time…da ukoliko i dođe do kratkotrajnog oporavka vozarina…automatski će se povećati narudžbe novih brodova, manje brodova će se rashodovati…a to uz ovakav rast Kine za brodare nije nikako dobro…i ne ostavlja ama baš ništa prostora za rast cijena vozarina…pogotovo ne nikakav stabilan o kakvome vi ovdje pričate…
i zato vam ne stoji ona da treba gledati u budućnost…to vam u ovom sektoru ne vrijedi…jer brodovi su napravljeni da plove po 20-ak godina prije negoli odu u rezalište…i puno puno godina će biti potrebno da knjiga narudžbi bude na minimumu i da se rashode stari brodovi, prije negoli cijene vozarina dođu na željene razine…i naravno pod pretpostavkom ekspanzije Kine…a ne njenim usporavanjem…

https://knoema.com/loqqwx/china-gdp-growth-forecast-2015-2020-and-up-to-2060-data-and-charts

iz prezentacije NM:
20-Year BDI average: 2,287
8/17/2017 BDI: 1,247
2/10/2016 BDI: 290 (historic low)
BDI increased 330% since February 2016
BDI must increase 83% to reach 20-Year Average

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

New Report

Close