BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Izgleda da su se svi prognostičari prevarili oko superciklusa od 10 godina.

Sad kad su rasprodali brodare više se ne javljaju sa svojim projekcijama (Joakim i sl.).

Cape za 1.i 2.kvartal 2023. je sve dosad bio na samo 6-7.000 USD, sad su jedva došli na 10-12.000.

 

Malo o Kini koja se otvara nakon prestrogih covid mjera. To su svakako dobre vijesti za dry bulkere.  Na ovim trenutnim razinama brodarina radi se sa solidnom dobiti, sa tendencijom povećanja, kako zima bude sve više dolazila,  jer su brodarine i sada skoro duplo veće od dnevnih troškova broda, tako da ovo što piše forumaš o graničnoj rentabilnosti je u najmanju ruku smiješno.

 

”Kina je prošlog mjeseca dovezla 7,16 milijuna tona ugljena iz Rusije, pokazali su podaci Glavne carinske uprave u utorak. To je u usporedbi sa 6,43 milijuna tona u listopadu i 5,11 milijuna tona u istom razdoblju prošle godine.

Kineski kupci preferiraju ruski ugljen zbog njegove visoke kvalitete i niskih cijena, a zapadne su zemlje nametnule trgovinske sankcije Rusiji nakon što je u veljači izvršila invaziju na Ukrajinu u, kako Moskva naziva, “specijalnoj vojnoj operaciji”.

Većina ruskog izvoza ugljena u Kinu je pomorski teret, koji se obično željeznicom prebacuje u ruske dalekoistočne luke iz rudnika ugljena i zatim otprema u sjeverne kineske luke. Također postoji i mala količina tereta koja se željeznicom prevozi izravno u Kinu.

Ali željeznički kapaciteti prema istoku u Rusiji bili su pretrpani proteklih mjeseci. Rastuća potražnja za teretima za Aziju i oštro zimsko vrijeme pogoršali su infrastrukturna uska grla i ograničili bi prodaju ugljena Kini”.

 

Stvar je u redovnom sezonalnom padu vozarina u 1.kvartalu.

Tad dolazi do pada od 10-30%, a to nikako ne može pomoći dionicama brodara.

Zato treba pripaziti s tim.

Baltic Capesize index +18% to $23k/d

Brazil/China +13% to $18k/d Transatlantic RV +9% to $32k/d

China/Japan RV +32% to $17k/d

BCI 23,197 +3,580

Evo Joakima starog laž..a 😀 hvala @forumasu i ovom drugom na glasu razuma…

Pa jesmo rekli, raste Cape nakon što je bio zatučen ispod svakog dna (FFA za 1.kvartal 2023 na samo 6-7.000 USD).

Ali opet od nove godine će prema FFA strmoglavo padati i to 30-40%, tako da se ne treba previše veseliti.

Sad se tek izjednačio s BPI i BSI, a oni ne mrdaju iznad 12-13.000, i tako će prema FFA biti cijelu 2023.

Čak će uskoro Cape opet biti niži od Panamaxa, i tako cijelu 2023.

ZSE unatoč svemu ispada normalnija od USA.

Tamo svaki dan reagiraju po najmanje 5% na svaku promjenu BDI-a.

Je li on malo pao, sve ode po -5%, i tako danima, je li porastao sve ode +5%.

A svi znaju da jednostavno u 1.kvartalu mora doći do (velikog) pada svih vozarina, i da će onda padati i dionice, ali unatoč tome neki uvijek gube novac na veliko kupujući kad raste, a prodavajući kad pada.

Kod nas se ipak izgleda gleda dugoročnije, ali onda nema ni trejda svaki dan.

 

Freight futures am update

Capesize up ~7%

Panamax flat

BDI upravo skočio sa 1.596 na 1.723 boda. 🙂 Nije baš zanemarivo.

Toliko o padu vozarina.

Valjda će progledati ovi vani, najgori period godine a oni kupuju po skupo… Katastrofa

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

Znamo da je Kina driver za bulkere, kihne li gotovo je. Ostatak svijeta ima potraznju ali graf sve govori kolika je ovisnost o kinezima. 2009.je bila godina sa najvecim brojem novogradnji a 2022.sa najmanjim brojem. U 2023.prema podacima nece doci do velikog pomaka na bolje po pitanju novogradnju s obzirom da ce biti dosta scrapa. Puno se toga promjenilo, kinezi su sila koja se nece predati bas tako. Capeovi ce povuci a ubrzo i svi ostali s obzirom da im nece uzimati dio kolaca… Da je sigurno nije, ali zato brodari i povuku brzo gori i do 100% a isto tako i u rikverc…

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

Pogledajte FFA vozarina od nove godine, Cape ce potonuti oko 30-40% sa ovih razina, ostali također barem 10-ak %.

I tako će se zadržati tijekom cijele 2023.

Tako da ćemo vidjeti kako će se ponašati dionice kad Cape krene tonuti,  a to će biti već za koji dan.

Ovo sad s Cape je kao oni skokovi tankerskog indeksa kad je u par dana skočio skoro duplo, a onda opet u par dana pao još niže nego prije rasta.

Jer slijedi loše razdoblje vozarina čim krene nova godina.

Sve analize pokazuju da je 2023. godina bulka, kakvi futuresi, trgujte onda sa futursima. Zaboraviti treba sve do sada jer je ovo novo NEnormalno, Jdpl vozi po +30 000 $ iz Odese, tko zna kakve je tko ugovore izborio a ode futuresi se spominju. Ugljen iz Rusije raznim rutama po tko zna kojim cijenama kola svijetom. Pokazat će sve izvještaji na kraju godine. Pratite vani dionice bolje vam je od futuresa ako se već uzdate u ulaganje bez nekih svojih analiza…. Kad već ta nekakva predviđanja spominjemo ima tablica koja pokazuje da 2023. prema ovom svemu trenutnom će biti sigurno bolja od 2022.

2023. godina vodenog zeca. Prema kineskom horoskopu, vodeni zec pomoći će da 2023. bude stabilnija, sretnija i mirnija. Bit će to godina u kojoj će žrtve iz prošlosti konačno uroditi plodom, a također će biti nagrađeni oni koji su spremni riskirati ili pokrenuti nove inicijative. Ovaj opis baš dobro prikazuje bulkere i napokon da poberemo plodove 10 godišnje žrtve i rizika…

izgleda da bi tako moglo biti…..pane i supre padaju isto kao i njihovi futuresi a oni za capove su bitno niži od onoga što vozarine danas pokazuju……tako da je ovo danas vani bull trap samo takav……a naši su brodari već u ovom kvartalu počeli bilježit vožnje sa minusom a u q1 samo će dodatno potvrdit taj trend i dodati još koji brodić na vožnju s minusom……tu je atpl propustila ugovoriti brodove u dugoročan najam na visokim vozarinama i sad će biti 100 problema kako održati poslovanje bar na nuli bez velikih gubitaka iz vozarina dok će oni knjigovodstveno iovako doći prije ili kasnije zbog revalorizacije brodova gdje smo na primjeru zadnjeg prodanog broda mogli vidjeti napuhanost vrijednosti…….kad raćunica opali po novim vrijednostima bit će još gore…….ali opet najbitnije je da iz vozarina ne dožive totalni slom zbog politike kasne kupovine brodova i nemogućnosti ili nesposobnosti ugovaranja visokih dugoročnih ugovora …….o propuštenim prilikama za pane i pravovremenu kupovinu brodova ne treba ni trošiti rijeći jel zbog toga nemaju i ne žele poštenu dividendu isplatit…….i  konzervativnu politiku ugovaranja brodova totalno su promašili prije ogromnog rasta a sad se dovode u velik rizik zbog propuštanja visokih ugovora i sad palamude na spotu sa vozarinama oko nule i u minusu…….no, nema veze, dogovorit će oni opet loše dugoročne ugovore kad vozarine budu najniže…….dionica za dodjelu imaju i svi osim dionićara bit će zadovoljni………ali obratite pažnju i na horoskop jel kolega kaže da je dobar…….jedino u tom horoskopu za nagodinu ne piše da obratite pažnju na tajming ulaska…….znaći, za 2023 damo pratite horoskop i sve će biti ok ako hotoskop tako kaže čak i ako u stvarnosti ne bude…….

Panamaxi danas na 14.380 $ po danu. Baš gadno. Zarađuju duplo više od dnevnog troška broda.

A i ovi srodnici vani danas svi iznad 5 % u zelenom, nerijetko i blizu 10 %. Grde se duševne boli spremaju onima koji čekaju da ATPL padne.

@trial

Osim operativnog troska broda postoji i nesto sto se zove financiranje i amortizacija. Kada i te sitnice uzmes u obzir dodjemo do troska od cca 12.000 USD po danu.

.

I sada, ako bismo pretpostavili da ce svi brodovi cijelu sljedecu godinu voziti po ovakvim fantasticnim vozarinama kakve su bile sada u vrhuncu sezone ove godine, onda dolazimo do EPS od oko 46 kn, sto daje unaprijedni P/E od oko 8,3. To za jednog brodara onda vise nije jeftino. Naravno, stvari izgledaju puno ljepse sko ovo zanemarimo i gledamo i dalje proslogodisnje brojke.

.

Takodjer, u okolnostima takvih vozarina je za ocekivati i daljnji pad vrijednosti brodova pa time i daljnji pad P/NAV.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close