BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

BCI 5TC 17374 +3081

Zanimljivo…

Freight futures am update Capesize up ~6% Panamax flat

 

diokidina, 13.12.2022. u 19:12

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://finance.yahoo.com/quote/BDRY/&ved=2ahUKEwijhPTjy_P5AhVDDewKHaMxABIQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw3j-tVMBnR_l8jby3W3Y134

Uzastopni rast.

Dobro raste.

Today: 18,312 +938 MTD avg 14,078 YTD avg 16,092 ’22 bal FFA 15K Macro shows us markets are still nervous, no surprise. However it doesn’t change the fact that there are not enough vessels west of Spore. I.ore $ 110 F.spread $ 200

Freight futures am update

Capesize down ~3%

Panamax down ~3%

Life all comes down to a few moments. This is one of them.



https://www.tradewindsnews.com/bulkers/china-establishes-massive-iron-ore-buyer-but-market-expert-plays-down-shipping-impact/2-1-1375762″>

Državna grupa China Mineral Resources Group (CMRG) trebala bi sljedeće godine postati najveći kupac željezne rudače na planetu kada želi konsolidirati kupnju u ime gotovo 20 najvećih kineskih proizvođača čelika, izvijestio je Bloomberg.



Najvažniji zaključak konferencije je da je povećanje potrošnje glavni prioritet za vladu u 2023. Ova strategija ima smisla jer potrošnja trenutačno raste mnogo sporije nego prije pandemije”, rekao je Zhang iz Pinpointa.


Vladini savjetnici rekli su Reutersu prošli mjesec da bi preporučili konferenciji usvajanje ciljeva rasta za 2023. u rasponu od 4,5% do 5,5%, dok je savjetnik središnje banke prošlog mjeseca rekao da Kina ne bi trebala postaviti cilj niži od 5%.


Od tada su prijedlozi da bi Kina trebala težiti rastu od oko 5% dobili na snazi ​​uoči sastanka.


Iako se očekuje da će ključni ekonomski ciljevi biti odobreni na sastanku, oni neće biti javno objavljeni do godišnjeg sastanka kineskog parlamenta, koji se obično održava u ožujku.


 

Najviši čelnici ponovili su da će se Kina držati svog načela “domovi su za život, a ne za špekulacije” i obećali su podržati snažnu potražnju za stambenim objektima.


Kihne li Kina neće biti dobro za brodare. Najave su pozitivne, zadnjih dana potražnja ugljena podiže stope capeova. Mislim da se neće ponoviti period od 10 katastrofa godina kakve smo imali a sve ostalo je dobro dok je na računima pozitiva…



Kejpovi su porasli zbog nedavnog porasta restockinga zeljezne rude u Kini uslijed ocekivanja popustanja covid mjera i posljedicno porasta proizvodnje sljedece godine. Restocking je ipak samo blago porastao jer je vecina kupaca i proizvodjaca ipak i dalje pesimisticna u vezi outlooka za sljedecu godinu, unatoc najavama otvaranja Kine.

 

.

 

Statistika je za ovu godinu dosta losa. Kina, uvoz ugljena ove godine je -10%, zeljezne rude -2%, soja -7%. Vozarine se jos i drze dobro, pad Kine je ublazen porastom uvoza ugljena u europi zbog Ukrajine, ali nece ni ta disrupcija vjecno trajati, novi tokovi opskrbe plinom se uspostavljaju.

 

.

 

Ova najava Kine da ce centralizirati nabavu zeljezne rude je zapravo losa vijest za trziste jer ce srusiti cijenu rude, uvoz ce raditi planski sto ce u konacnici rezultirati nizim vozarinama za kejpove. Takodjer, prakticki ce nestati spekulativno trgovanje, sto ce dodatno ugusiti to trziste.

 

.

 

Kontejnerasi su u bunaru, tako da su oni povoljni efekti prelijevanja tereta sa kontejnerasa na bulkere nestali. Outlook za kontejnere je grozomoran, tako da nije za ocekivati da ce nagodinu po ovom pitanju biti ista bolje.

 

.

 

Zagusenja u lukama su ponovo na normalnim razinama, to je jos jedan uzrok pada vozarina. Opet, nije za ocekivati da ce se nagodinu opet zaguzvati, one velike disrupcije uzrokovane covidom su stvar proslosti. Nova zagusenja su moguca samo uslijed ekplozije gospodarskog rasta i novih narudzbi, sto u situaciji globalnog pada gospodarstva bakon godina QE-a, porasta kamatnih stopa i pocetka QT-a nije nimalo realno za ocekivati.

 

.

 

Takodjer, ova izjava Xi-a da “domovi su za život, a ne za špekulacije” je ustvari super destimulirajuca za bulkere. U pravilu svaki veliki rast nekretninskog sektora je rezultat nekih spekulacija, zato ova situacija gdje ce vlast zabraniti spekulacije na trzistu nikako nece biti stimulirajuce po kineski nekretninski sektor.

 

.

 

Citam ovih dana clanke kako se za nagodinu ocekuje otvaranje Kine, stabilitacija trzista… i vracanje trzista na postavke prije covida. Ne znam kako vi, ali koliko se ja sjecam to nije bilo bas prosperitetno razdoblje za bulkere. Prosjecne godisnje vozarine su bile jedva dovoljne za pozitivnu nulu.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Sljedece godine ce demand prema projekcijama rasti 2,5%, ali ce istovremeno supply takodjer rasti 2,5%.

.

To je dosta zanimljivo jer je demand ove godine pao 1,9%, uz istovremeni rast flote za 2,8%.

.

Ovo znaci da ce kumulativno nagodinu suplly/demand odnos zapravo biti nepovoljniji, sto je ustvari bas zanimljivo.

.

To znaci da ako npr. kao ishodisnu godinu uzmemo 2021., flota ce nagodinu kumulativno porasti 5,37%, dok ce demand porasti samo 0,55%. To je prilican disbalans.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

put dry bulka prilićno je jasan već neko vrijeme a kad recesija udari na velika zvona bit će još jasniji……al tad je kasno kad svima bude jasno………brodari na zse već su neko vrijeme van fokusa s razlogom a bit će još i gore jel na smanjenoj likvidnosti veliki je problem izaći van…….optimisti su dobili svoje i sad adio……evo vidim da se na drugom forumu prenose favorite onog peperMintza koji je prije cca 2 mjeseca nićim realnim izazvan vidio najbolji set up brodara ikada i totalno fulao…….odlićan indikator kako će u sljedeća 2 mjeseca dry bulk potonuti…….a od onog Jaokima ni rijeći prijenosa jel već sam i prije koji mjesec rekao na drugom forumu da lik šuti jel ne želi priznati da vidi u kakvu provaliju to vodi…..tko je takve gurue pratio grdnu je lovu izgubio…….al nije to sve…….može se na brodarima izgubiti i puno više kad ne pratiš na nastavi……..

BCI 5 T/C routes 180000 18126 -186

BPI 5 T/C routes 82500 14808 -61

BSI 10 T/C routes 58328 12609 -115

BHSI 7 T/C routes 38200 12618 -75

BDI INDEX 1548 -12

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

BCI 19,617 +1,491

Nekako mi se cini da Kina mijenja strategiju i 0-ta stopa covida je zavrsena politika.

Freight futures am update Capesize up ~13% Panamax up~3%

Pratimo li padajuci trokut i cekamo potop ili gledamo futurese, kineze @Budfox3 pomozite… Mi u kešu a sve se zeleni vani, dajte neku lošu vijest hitno…

To se samo malo Cape oporavio jer je bio ispod svakog dna (čak samo 6-7.000 USD u 1. i 2.kvartalu 2023), ali još uvijek će i nakon ovog povećanja ploviti u minusu (1.kvartal tek oko 10.000 USD), tako da to nije nešto predobro.

Panamaxi stoje na mjestu na 12-13.000 USD, dakle isto će ploviti oko pozitivne nule cijelu 2023.

Dakle ništa novog tu nema niti nekog oporavka.

Sad tek slijedi pad BDI-a kroz 1.kvartal 2023., što neće pomoći cijeni brodara sigurno.

Hvala vam, vec sam se prepao da ide neka pozitiva na drybulku. Odmah se lakse dise nakon vasih utjesnih rijeci. Odbijanac pa potop,  cat bounce. Smak svijeta pa nece trebati niti ugljen niti zito niti brodovi a keš jos manje… Najdraza mi je ta pozitivna 0, zse bi se trebao zvati tako…

New Report

Close