ARNT (Arenaturist d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ARNT (Arenaturist d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Ne znam. Ja se ne razumijem u turizam. I ne pratim ARNT. Ali mi se cini logicnije kupiti miks svih najvecih firmi tipa RIVP, LRH, ARNT, MAIS, PLAG nego se kladiti na pojedinačnu. Ne vidim koja je to dodana vrijednost i strategija kod ARNT koja bas njima daje prednost pred drugim turističkim firmama?

Pa nema je.
Postoji samo percepcija da je firma jeftinija od slicnih. Za koji iznos ne znam.

Najbolje dionice su one s najvećim potencijalom rasta i najmanjim rizikom pada. Znači, treba pronaći dno.


Ne znam. Ja se ne razumijem u turizam. I ne pratim ARNT. Ali mi se cini logicnije kupiti miks svih najvecih firmi tipa RIVP, LRH, ARNT, MAIS, PLAG nego se kladiti na pojedinačnu. Ne vidim koja je to dodana vrijednost i strategija kod ARNT koja bas njima daje prednost pred drugim turističkim firmama?

ne vidim ni ja OSIM HOTELA U NJEM MAD I SAD SRBIJI

mali neki hoteli – maoi ih teze uociti iz rvacke

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...


Dobra kupnja?

Zato sto je soba jeftinija nego u Hrvatskoj? Pa bome je i noćenje prilično jeftinije nego u Hrvatskoj. Sto mi znamo o hotelskim operacijama u Beogradu i poslovanju lokalnih hotela? Ništa. Mene zanima zašto bi netko poput Miodraga Kostića tko je prema vlastitim riječima u hotelski biznis u Srbiji i regiji u posljednjih 10 godina uložio 200 milijuna eura i tko se strateški opredijelio za ulaganje u turizam prodavao hotel u Beogradu? Dakle, netko tko razumije biznis… tko ima znacajan udjel u Budvanskoj rivijeri, tko radi u Portorožu i Umagu, tko je bio zainteresiran navodno za preuzimanje LRH, čak i neke hotele po Zagrebu Itd.

Ili mu se ne uklapa u lokalne operacije ili hotel loše radi i/ili je ugovorio neku kombinaciju “u 4 oka”. I sto za ARNT znaci iskorak u Beograd?

Jel to dio njihove dugoročne i osmišljane strategije, svastarenje i/ili ima l’ tu mene poslovne kombinacije?

Pustimo povijesni kontekst na stranu. Ovdje se radi o glavnom gradu jedne države gdje hoteli rade 365 dana. Prodajna cijena smještaja je trenutno sigurno jeftinija nego recimo u Zagrebu, Beču, Budimpešti.. ali su i troškovi poslovanja jeftiniji nego što su u spomenutim gradovima. Do prije 3 godine Zg je bio mrtav grad u 11, 12, 01 mjesecu a vidite što se događa zadnjih godina. Hotelski biznis treba gledati u širem vremenskom kontekstu i vjerujem da će i Srbija krenuti putem Evropske unije a onda će i hotelsko poslovanje biti malo drugačije u cjenovnom smislu.

Prodajna cijena za hotel od 4 * od 72 000 EUR definitivno je dobra kupnja, a i po slikama i recenzijama izgleda u dobroj formi. Ovdje nema nikakve dodatne gradnje i uređenja i prihod kreće odmah. Arena ima cash na računu i ovdje nas vjerujem neće opterećivati troškovi financiranja. Nadalje Arena ima svoju upravu, Nadzorni odbor i vjerujem da je ova investicija dobro prezentirana u svakom smislu i zato sumnjam da se ovdje kokošarilo ispod stola i da je Kostić nekoga počastio. A zašto spomenuti gospodin to prodaje ne treba sada biti presudno u čitavoj priči. Možda mu je negdje likvidno zapelo ili možda vidi neku bolju poslovnu priliku.

Definitivno smatram da uz hotele u Njemačkoj , Mađarskoj i hotel u Beogradu ima smisla.

dobit od 450 milja kuna uz povrat od 15 godina znači da ptkm vrijedi 2020 kuna.

Ne možemo suditi o ovoj investiciji bez podataka o popunjenosti i prosječnoj cijeni sobe. Kao ni podataka o trendovima kretanja cijena i popunjenosti za cijelu destinaciju.

Ako nemaš te podatke ne možeš reci da li je hotel jeftin, skup ili u skladu s nekim prosjekom sličnih transakcija. Ok, možda u ARNT imaju neki dugoročni plan i outlook da pokriju siru regiju. Al kupovina manjih i srednjih gradskih hotela meni prije liči na mešetarenje nego neku suvislu priču koja ima definiranu dugorocnu strategiju. Strategija može biti: “Kupi jeftino i prodaj u povoljnijem trenutku skuplje”, al i takvu strategiju treba jasno iskomunicirati s dioničarima i javnoscu i prezentirati brojeve iza nje, da oni apriori znaju na čemu su. Ovako, koliko ja vidim, svakim novim potezom, svima ili barem većini ostane upitnik iznad glave?!

Ako su to slučajem, negdje prethodno i najavili onda moja isprika, no ja moram priznati da ne razumijem u kojem se oni pravu kreću ni koji su im točno ciljevi. A vjerujem da nisam jedini.

svaka prijestolnica je dobar biznis – beograd ili budimpešta ili zg – sve jev to prihodi minus rashodi

imaju novca i ne sjede na njemu – rade akvizicije i unapreduju stare kapacitete

još malo da napumpaju izvjesce revalorizacijom i krece igranka

narod voli broj ispod crgte, briga narod kako je to nastalo, ja sam tu da trgujem a ne citam kojekakva izvjesca

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Još malo napumpaju izvješće revalorizacijom?

A zbog čega bi još malo napumpavali izvješće revalorizacijom, ako ionako imaju ispodprosječan povrat u odnosu na konkurenciju?

Narod voli broj ispod crte?

Ne znam sto narod voli, kažu da voli kruha i igara i cajke… navodno. Nemoj molim te banalizirati poslovanje jedne takve firme jer se unutra izmedju ostalog nalaze i interesi brojnih građana Hrvtaske obzirom na strukturu ulagaca. Nama ne trebaju lijeva ruka desni džep sheme nego ozbiljne i uspješne firme koje će generirati profite, keš i razvijati se i širiti. A još vise nam treba ozbiljna rasprava o tome tko te uvjete može ispuniti, a tko ne može?

Evo, mene zanima zašto mirovinskih fondova nema naprimjer u RIVP koja dokazano zna upravljati resursima i firmama, stvarati vrijednost, razvijati se i širiti, a ima u ARNT čiji menadžment očito zaostaje miljama daleko za konkurencijom?


svaka prijestolnica je dobar biznis – beograd ili budimpešta ili zg – sve jev to prihodi minus rashodi

imaju novca i ne sjede na njemu – rade akvizicije i unapreduju stare kapacitete

još malo da napumpaju izvjesce revalorizacijom i krece igranka

narod voli broj ispod crgte, briga narod kako je to nastalo, ja sam tu da trgujem a ne citam kojekakva izvjesca

Sa Beogradom Arena ima preko 1300 soba u hotelima van HR koji rade 365 dana. Po meni samo taj dio vrijedi preko 150 mil. EUR u smislu građevinske vrijednosti. Lokacije su odlične tako da će i prihodovna strana tog dijela poslovanja biti dobra. Burza tvrtku valorizira na oko 240 mil. EUR tako da uključivo i hrvatski dio poslovanja postoji potencijalna podcijenjenost burzovne cijene.

Pogotovo u Hrvatskoj kada bi sada radili sve ove hotele, resorte i kampove ne bi nam niti 200 mil. EUR bilo dovoljno po današnjim cijenama radova. A još cash na računu…..

dobit od 450 milja kuna uz povrat od 15 godina znači da ptkm vrijedi 2020 kuna.

Ne bih se bavio građevinskim cijenama jer bilo koji biznis ne bi stao u današnje trzisne kapitalizacije domaćih kompanija da ih ideš iznova (g)raditi. To samo pokazuje koliko su neefikasne, a neke i podcijenjene. Ustvari, može štošta značiti al nećemo širiti raspravu.

Ovo sto ti pišeš o vrijednosti inozemnog portfelja, bilo bi kada bi svi to hoteli bili na razini onih kupljenih u Kolnu, Nurnbergu i Berlinu. A pogotovo onog u Budimpešti. No, recimo da je to polovica vrijednosti kompanije, dok druga polovica vrijednosti bi mogle biti domaće operacije.

Ono u čemu ARNT zaostaju su lokalne investicije u nove i postojeće kapacitete te povrat na razini najboljih u RH. I zato je cijena tu gdje jest… kao i zbog smanjenih ocekivanja u pogledu predstojeće sezone odnosno neizvjesnosti oko iste. Al to je valjda uteg oko vrata svoj domaćih turista. Ne znam točno ni koliko im “profita pojedu” razne upravljačke naknade pa sto to znaci za upravljače, sto za većinske, a sto za sve dioničare.

No, pitanje iznad svih pitanja glasi: Jesu li višegodišnji simultani i medjsuobno podržavajući trendovi rasta popunjenosti, cijene smještaja i broja (dolazaka) nocenja na Jadranu održivi ili nas čeka neka varijanta dugoročnog Soft-lendinga. Ja osobno ne vjerujem vise u znacajan rast cijena smjestaja, a za ostalo ćemo biti pametniji za nekoliko mjeseci ili godina.


Ne znam. Ja se ne razumijem u turizam. I ne pratim ARNT. Ali mi se cini logicnije kupiti miks svih najvecih firmi tipa RIVP, LRH, ARNT, MAIS, PLAG nego se kladiti na pojedinačnu. Ne vidim koja je to dodana vrijednost i strategija kod ARNT koja bas njima daje prednost pred drugim turističkim firmama?

Dobro ovdje sad miješamo kruške i jabuke… Gledamo osnove ulaganja ili ARNT kao zalogaj na tacni s kanapeima?
Naravno da je bolja disperzija po klasama, onda po granama, a unutar recimo turizma uzeti više dionica.
Valja naglasiti da je ARNT jedina regionalno raspršena dionica (RIVP ima koliko 2% prihoda u Austriji, MAIS+LRH niti to). U situaciji kad svi govore o prijelazu zenita RH turizma (bilo Turska, bilo pritisak na rast plaća, manjak kadrova…) mislim da je ovo slastan kanapejčić.

https://www.glasistre.hr/istra/hotel-belvedere-trazi-koncesiju-za-crpljenje-morske-vode-za-bazen-586917

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

@accountant

Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.

To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.



@accountant

Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.

To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.

ja mislim da je to dobra filozofija – zamislite sustav koji u q1 i 4 radi na 0 zahvaljujuci velegttradskom poslovanju, a u 2 i 3 kao i svi klasični turisti

ljetnavvzarsada ostane netaknuta – to bi bila najpfofitabilnija tvrtka

mislim dqa im je to i cilh – da q1 zavrse na nuli ibonda tako startaju u ljeto

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

http://www.seebiz.eu/zagrebacka-burza-tjedni-rast-indeksa-arena-hospitality-group-najveca-dobitnica/ar-193052/

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...



@accountant

Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.

To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.


Ne slazem se, definitivno se rizik (najcesce i prinos) smanjuje disperzijom. To sto netko danas ostvaruje iznadprosjecne prinose bez disperzije, ne znaci da u buducem razdoblju nece ostvarivat ispodprosjecne prinose. S druge strane ako netko s jakom disperzijom ostvaruje iznadprosjecne prinose realno je u buducnosti ocekivat nastavak tog trenda upravo zbog disperzije.

Rastimo zajedno...

New Report

Close