U Sloveniji jako rastu cijene goriva

Autor: Poslovni.hr/Hina , 17. lipanj 2022. u 09:19
Foto: pixabay

Trenutno je cijena običnog benzina na slovenskim pumpama 1.56 eura, a dizel goriva 1.66 litara za litru, što je prijašnjom uredbom trebalo vrijediti do 10. kolovoza, ali novom odlukom vlade prestaje u utorak 21. lipnja.

Maloprodajne cijene motornih goriva u Sloveniji od idućeg tjedna znatno će se povećati, a premijer Robert Golob kazao je da je novi način njihova formiranja dugoročno održiv, za razliku od dosadašnjih ograničenih cijena zbog kojih su distributeri imali gubitke i tražili kompenzacije od države.

Trenutno je cijena običnog benzina na slovenskim pumpama 1.56 eura, a dizel goriva 1.66 litara za litru, što je prijašnjom uredbom trebalo vrijediti do 10. kolovoza, ali novom odlukom vlade prestaje u utorak 21. lipnja.

Od tada, cijene goriva na crpkama uz autocestu  formirat će se slobodno i ovisiti od cijene nafte na tržištu, dok će one u naseljima biti za dvadesetak posto niže zbog reguliranja trgovačke marže.

Dosadašnji sistem ograničenih cijena je neodrživ, kaže premijer

Dosadašnji sistem ograničenih cijena goriva pokazao se neodrživim jer su distributeri od države već zatražili 150 milijuna eura zbog nastalih gubitaka, a da je produžen prijetila je potencijalna šteta državnom proračunu od 800 milijuna eura do kraja godine, kazao je Golob u razgovoru za Slovensku televiziju.

Dodao je da je u sadašnjoj situaciji vlada učinila sve što je mogla da zaštiti domaće kupce, a priprema i dodatne zaštitne mjere potpore poljoprivrednicima i prijevoznicima, kako se više cijene goriva ne bi pretjerano odrazile na cijene prijevoza i hrane.

Što se tiče očekivanog rasta cijena prehrambenih proizvoda i vladinih priprema mjera za ublažavanje situacije, Golob je rekao da u trgovini vlada mnogo izraženija konkurencija nego u sektoru naftnih derivata, pa se cijene u različitim trgovinama razlikuju zbog različitih trgovačkih marži.

Vlada će  zato, kako je najavio, objavljivati cijene “standardizirane košarice” osnovnih prehrambenih proizvoda u različitim trgovačkim centrima, te tako raditi “pozitivnu reklamu” onim trgovinama koje imaju niže marže i posljedično niže prodajne cijene.

Komentirajte prvi

New Report

Close